Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Rullgrus i en kurva på bogdasundsvägen eller vad den nu heter. Tydligen så är det en gubbe som brukar gå ut och hälla grus i kurvorna där. Varenda kurva efter var likadan.

Uppsåt till trafikskada låter det som, inget man kan göra lagmässigt för att "skjuta tillbaka pucken" förstås?
 

John!

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR1000 K7
Tack :banana

Kan tillägga att jag klarade mig helt utan brutna ben. Vart nån mjukdelsskada i axeln, men det ska vara läkt inom närtid :tummenupp

Om jag säger banhojsbygge, vad säger ni då?
 

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S -04
Tja är det nån som är sugen på åka till Uppsala knix övning på söndag börjar kl 10:banana Men anmälningar börjar kl 09 vädret ska vara okej http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-...endtime=2013-06-02 22:00:00&geonameid=2666199

länk: http://www.svmc.se/Distrikt/uppsala/School/Fortbildning/Rorken/Viktigt-for-dig-som-ar-ny-pa-Rorken/
samlings plats kan diskuteras senare om nån vill komma!
Mitt mål är att vara där kl 0830 för att ha en garanterad plats!

Bara ett tillägg kanske, men Knix på Rörken är på måndagar, klockan 18, ska själv dit på måndag troligtvis om det inte spöregnar bara.
 

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Ort
kista
Hoj
zx750r
Bara ett tillägg kanske, men Knix på Rörken är på måndagar, klockan 18, ska själv dit på måndag troligtvis om det inte spöregnar bara.

Godmorgon!
det står på deras hemsida:
" •Varje måndag 6 maj - 12 augusti kl 18.00-22.00 under maj-augusti. Anmälan från 17.00-18.00.
•Varje söndag 18 augusti - 29 september kl 10.00-14.00 under september. Anmälan från 09.00-10.00."
Jag gick inte idag då det ska regna :(:gråta"
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Godmorgon!
det står på deras hemsida:
" •Varje måndag 6 maj - 12 augusti kl 18.00-22.00 under maj-augusti. Anmälan från 17.00-18.00.
•Varje söndag 18 augusti - 29 september kl 10.00-14.00 under september. Anmälan från 09.00-10.00."
Jag gick inte idag då det ska regna :(:gråta"

Men det är ju inget idag, från den 18 augusti är det söndagskörningar.

Du har inte missat nåt. :tummenupp
 

GlurG

Medlem
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Danderyd
Hoj
KTM 690 Duke
Tänkte snurra runt lite i norrtort med utgångspunkt McD i upplands väsby ~14:00. Bara att haka; tempo: sansad motardhastighet :)
 

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Ort
kista
Hoj
zx750r
Tänkte snurra runt lite i norrtort med utgångspunkt McD i upplands väsby ~14:00. Bara att haka; tempo: sansad motardhastighet :)

Jag är redan ute o kör :D (inte nu så klart:rolleyes:) men hakar lätt på, om du vill åka tidigare så vf inte :fyllisar:banana
pm:a ditt nr så smsar jag :D
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Tänkte snurra runt lite i norrtort med utgångspunkt McD i upplands väsby ~14:00. Bara att haka; tempo: sansad motardhastighet :)

Jag har ruttat ett ~25 mil spår via Märsta, Knutby, Gimo, Hallstavik, Norrtälje, Väsby som jag tänkte köra idag. Alternativt vika av redan vid Knutby (kortar av till 15 mil), om röven ömmar. Däremot nog vägar som sporthojar knappast trivs på, samt en och annan grusväg.

Kan skippa Gimo-turen i utbyte mot asfalt på riktigt små och jävliga motard-vägar :yoparty
Skickar ett SMS :)
 

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Ort
Märsta
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
Tänkte snurra runt lite i norrtort med utgångspunkt McD i upplands väsby ~14:00. Bara att haka; tempo: sansad motardhastighet :)
Jag hakar gärna på!
blir i ärsta fall nån minut sen. Står i garaget nu.
 

LinKin

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 2007
Bogan är helt död :( grus i varje kurva!! Enda positiva är att de märkt ut gruset bra med skyltar.:gråta.
 

Nyman86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
St3r
Bogan är helt död :( grus i varje kurva!! Enda positiva är att de märkt ut gruset bra med skyltar.:gråta.

Instämmer LinKin, åkte där idag och det var lösgrus i flera av kurvorna. Ta det lugnt.. Mötte dessutom en riktigt elak gubbe vid stallet.

John, jag beklagar kraschen! Skönt att du klarade dig bra.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Man vet att det var en bra körning när gashanden är öm. GlurG, skickar gpx-filen sen. Den loggade hela trippen.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
"Gpx-fil"? :confused:

När vi har varit ute och kört brukar en förteckning över motorvägarna kring Stockholm räcka för att spåra vår framfart. Är alla stockholmare lika dåliga på att hitta? :crash
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
"Gpx-fil"? :confused:

När vi har varit ute och kört brukar en förteckning över motorvägarna kring Stockholm räcka för att spåra vår framfart. Är alla stockholmare lika dåliga på att hitta? :crash

...i Strängnäs finns det väl bara en väg att navigera från? :glömdet
Skämt å sido, vi körde på avlägsna vägar han aldrig kört och ville hitta tillbaka till.
Att använda GPS för att spåra/skapa rutter i förväg (via tex Google maps) förgyller verkligen körningen. Man slipper köra vilse, samt vågar ge sig ut på betydligt längre äventyr. Valfri svennebannan-smartphone monterad på styret duger utmärkt.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top