Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Är det någon som känner sig manad att åka på Knix på Rörken idag? Jag utgår från Södertälje men möter gärna upp en eller flera personer på vägen!
Jag var där men hade lite ärenden på vägen. Fint väder och grupperna blev fulla runt 17.30.

sebhell

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Hoj
Kawasaki z750 -08
Nästa är på måndag på Rörken annars så är det Knix på Tuvängen i Södertälje på söndag med SMC Stockholm!

Jag tog mig aldrig upp tyvärr, var tvungen att byta bakdäcket och det drog ut på tiden så han inte komma iväg. Ska ta mig till Tuvängen på söndag iaf, lite närmare för min del.

Någon som ska ut på en runda idag? Har semester just nu men funderar på att åka upp till jobbet i Nacka nån timma och sedan utgå därifrån. Any takers? :7peta

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
gsxr 600
Nästa är på måndag på Rörken annars så är det Knix på Tuvängen i Södertälje på söndag med SMC Stockholm!

Jag tog mig aldrig upp tyvärr, var tvungen att byta bakdäcket och det drog ut på tiden så han inte komma iväg. Ska ta mig till Tuvängen på söndag iaf, lite närmare för min del.

Någon som ska ut på en runda idag? Har semester just nu men funderar på att åka upp till jobbet i Nacka nån timma och sedan utgå därifrån. Any takers? :7peta

Förstår inte varför dom höjt priset på Tuvängen körningen till rena ockerpriser? 400kr för 1timmes körning på gokartbana...2008-2009 körde jag 125a och var där i princip varje helg, då kostade de ca 150:- vad jag vill minnas, hur många 16-17åringar tror dom vill punga upp 2000kr i månaden för att köra lite på gokartbana?
Tycker synd om dagens ungdomar, tuvängen är perfekt för 125or

Nikkalainen

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2012
Hoj
Z1000 - 13

Inte helt osannolikt att jag kanske kan hänga med på trippen på söndag, hoppas på det iallafall men få se sen när de börjar närma sig :)

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019

Ingen Knix på Tuvängen förrän 11 aug men Rörken kör varje måndag. SMC har bara fått till 6 söndagar på Tuvängen i år.

Förstår inte varför dom höjt priset på Tuvängen körningen till rena ockerpriser? 400kr för 1timmes körning på gokartbana...2008-2009 körde jag 125a och var där i princip varje helg, då kostade de ca 150:- vad jag vill minnas, hur många 16-17åringar tror dom vill punga upp 2000kr i månaden för att köra lite på gokartbana?
Tycker synd om dagens ungdomar, tuvängen är perfekt för 125or

Banhyran har gått upp. Om du är med SMC så kostar det 300 kr. Rörken har tar fortfarande bara 200 för SMC-medlemmar men det beror på att där äger Östra Aros MCK banan.

sebhell

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Hoj
Kawasaki z750 -08
Ingen Knix på Tuvängen förrän 11 aug men Rörken kör varje måndag. SMC har bara fått till 6 söndagar på Tuvängen i år.

Stämmer bra, jag som kollade fel. Det är på Gröndal (Eskilstuna) på Söndag så om det är bra väder planerat så blir det av för min del!

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
gsxr 600
Banhyran har gått upp. Om du är med SMC så kostar det 300 kr. Rörken har tar fortfarande bara 200 för SMC-medlemmar men det beror på att där äger Östra Aros MCK banan.
Jaha det är altså banhyran som var boven i dramat...de va trisst, man lärde sig mycket under körningarna där

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
1230 Vid Donken Upplands Väsby. Vi är två pers som kommer dra en norrunda, givetvis är alla välkomna! :)
Skriv här ifall ni joinar, tänker inte vänta på spöken. :)

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Hoj
Orange.
Nån som har några planer för imorgon, fredag kväll? Lite osäkert för mig om jag ens kan ännu, så vill inte dra ihop något heller :arsele

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
Någon som följer med på en fredagstur i det härliga vädret någon gång i eftermiddag/kväll? :)

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Hoj
Orange.
Jag kan sympatiåka med dig, om du bestämmer dig för att ta en tur dvs. :)
Du är nog det närmaste en vän jag har!! :arsele

Då tar vi Itachas favoritplats Donken Upplands Väsby 19:00 då, färdigätna och redo. Jag kommer ta det lugnt.

Funkar det för er med, Nikka & J0hanna?

Last edited:

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
Själv tänkte man byta om om nåhon timme och ut å gasa. Men möter gärna upp folket lite senare.. lär ju va ute då med :brynad

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati