Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
dum fråga förmodligen :dummer, men var ligger Rörken (vad heter den egentligen?) Långt från Stockholm?

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
va? har ni fått en bana där? sedan när då? Ursäkta, sålde min båge för några år sedan pga familj, men då fanns det fan ingen bana i Uppsala (??). Kamikaze kid hade garanterat sagt det i så fall (tror jag ;) )

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
men vad f*n. jag hade ju en zx9r som jag insåg att jag var för dålig för att köra (på ett korrekt sätt) så var faktiskt inställd på att köpa en 250 RR kawa istället, men tänkte att "åka till mantorp varje gång för att lära sig köra" blir för dyrt. Så då köpte jag en 600 kawa istället och tänkte att "livet varar inte så länge ändå" tills jag fick barn.

Men det där låter som exakt det jag är ute efter. Inte så fort, och framförallt lär man sig kurvtagning.

Men men..... läste snabbt och säkert fel, man kan komma dit och köra häcken av sig alltså? SMC håller i det? Dvs nåt försäkringsbolag (IF?) ger rabatt om man går nån kurs?

All info som inte framgår av hemsidan är av intresse! T ex mkt folk, vara där extra tidigt osv sov

Tack igen!

/Gitten

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
SV650S -04
men vad f*n. jag hade ju en zx9r som jag insåg att jag var för dålig för att köra (på ett korrekt sätt) så var faktiskt inställd på att köpa en 250 RR kawa istället, men tänkte att "åka till mantorp varje gång för att lära sig köra" blir för dyrt. Så då köpte jag en 600 kawa istället och tänkte att "livet varar inte så länge ändå" tills jag fick barn.

Men det där låter som exakt det jag är ute efter. Inte så fort, och framförallt lär man sig kurvtagning.

Men men..... läste snabbt och säkert fel, man kan komma dit och köra häcken av sig alltså? SMC håller i det? Dvs nåt försäkringsbolag (IF?) ger rabatt om man går nån kurs?

All info som inte framgår av hemsidan är av intresse! T ex mkt folk, vara där extra tidigt osv sov

Tack igen!

/Gitten

Är det bra väder, var där helst redan 17, men senast 1730 annars kan det bli svårt med platser. Jävligt rolig bana mycket kurvor. Tag med kontanter

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
EDIT: Verkar ej vara någon som är på, så jag har inte kommit iväg än. PM:a/skriv i tråden om det är så att någon vill haka, så säger vi 11.30 i stället...

Tänker rulla lite asfalt i morgon söndag i värmen med XT:n. Är ju ingen sporthoj, så farten blir ju därefter :rolleyes: ...

Men om någon vill haka på i alla fall så rullar jag från Shell Botkyrka vid 11.00 mot Enhörna -> Svartbro -> Gnesta (fika) -> Vagnhärad och vidare hemåt...

Last edited:

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
gsxr 600
Skulle bara ut och åka lite...slutade på ~30mil :D vilket jäkla väder, går lika mycket dricka i hojjen som kroppen :tuttar

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
EDIT: Verkar ej vara någon som är på, så jag har inte kommit iväg än. PM:a/skriv i tråden om det är så att någon vill haka, så säger vi 11.30 i stället...

Tänker rulla lite asfalt i morgon söndag i värmen med XT:n. Är ju ingen sporthoj, så farten blir ju därefter :rolleyes: ...

Men om någon vill haka på i alla fall så rullar jag från Shell Botkyrka vid 11.00 mot Enhörna -> Svartbro -> Gnesta (fika) -> Vagnhärad och vidare hemåt...

Pelle, du har kass tajming igen! Var på en eftersläntrande "invasion Åland 2013" i Diket-åkarnas spår, följde Wastelands gps-loggar från i våras. Nästa gång kan våra XTs skramla ikapp på asfalt, så kan jag inspektera ditt facit-bygge. Ge mig lite framförhållning bara :)

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Pelle, du har kass tajming igen! Var på en eftersläntrande "invasion Åland 2013" i Diket-åkarnas spår, följde Wastelands gps-loggar från i våras. Nästa gång kan våra XTs skramla ikapp på asfalt, så kan jag inspektera ditt facit-bygge. Ge mig lite framförhållning bara :)
Bra, då blev milen körda l alla fall. Även om det var på Åland :). För min del blev det 20 solo-mil.

sebhell

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Hoj
Kawasaki z750 -08
Är det någon som känner sig manad att åka på Knix på Rörken idag? Jag utgår från Södertälje men möter gärna upp en eller flera personer på vägen!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati