Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Sjånadrotten

Bättre Lyss;Än Att Aldrig Spänna En Båge
Gick med
11 May 2008
Hoj
DL650A V-Strom
Ingen älg-pölsa (ingen spam)

Jag fick en sån där av polarens-svärmor (som åker HD), men tror inte att dom hjälper.

Åkte på bulten för ett par veckor sedan, och 10-20 meter ifrån vägen, ut på ett fält stod det en Älg och käkade. Hon brydde sig varken om visslan eller mitt slipon.
Älgen har en mycket bra hörsel, men tyvärr inte en hjärna som en häst. Förhoppningsvis kanske den ändå inser vad som är en "viltstig för två-hjulingar", och håller sig ifrån denna, när djuret hör ett slipon eller en vissla. Tyvärr håller de sig inte alltid ute på fälten el. i skogen, utan korsar understundom vägar, företrädesvis på samma ställen, i anslutning till sina ena viltstigar.

Beträffande rådjur, så är de väldigt nyckfulla i uppträdandet. Visserligen hade jag ingen vissla på min 240GLT, med påföljd att det påkörda rådjuret studsade som en boll mot min dåvarande bils stora och robusta kofångare - ingenting kändes i bilen. Fick byta ut extraljusen bara. Tror dock att visslorna hjälper mot rådjur, i alla fall hävdade en tidigare arbetskollega och nuvarande häst-/ranchägare i Texas detta. Hans vissla i Dodge-pickupen var dock större, som ju allt annat i TX.

Sjånadrotten

Gick med
11 May 2008
Hoj
DL650A V-Strom
Väderprognos från SMHI inför torsdagskörningen 15/5

Om prognosen stämmer, så blir det i alla fall uppehållsväder ikväll. Något kyligt med svag ostlig vind från kusten visserligen, men med ett superunderställ på och jackfodret på plats igen, så ska det inte vara något problem.

Ref:

Bifogat

• Prognos_080515.gif
    Prognos_080515.gif
    64 KB · Visningar: 38

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Om prognosen stämmer, så blir det i alla fall uppehållsväder ikväll. Något kyligt med svag ostlig vind från kusten visserligen, men med ett superunderställ på och jackfodret på plats igen, så ska det inte vara något problem.

Ref:

Vädret växlade om igår kväll också, först regn, sen klarnade upp, hoppas det blir samma sak ikväll.

Ska nog inte bli några problem med superunderställ under skinnstället, huvtröja på stället, men ska man köra med vinterhandskarna istället för de vanliga? Kan ju bli kallt om händerna om man ska längre ut. Får väl bedöma situationen när man ska köra från garaget.

Jag kommer att dyka upp om det nu inte börjar ösregna.

Ses Skogis.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Ingen körning för min del ikväll.

Det blir ingen åka för min del ikväll. Typiskt... :huvet

Tre orsaker:

1. Det nya framlyset är monterat men har ingen spänningsmatning. Inte en suck att jag hinner fixa det på fem minuter och sedan dra till Skogis.

2. Killen har påkallat uppmärksamhet. Känner sig ensam i sin lägenhet.

3. Vädret. Även om mnrider är totalt tokig och gärna kör ner till nollan så finns det gränser för vad ett homo kan stå ut med. :D

I nästa vecka bara måste det vara fint väder. Plus att lyset garanterat är färdigmonterat. Som bonus kanske karln hänger med.

Kör försiktigt allihop!

/Mackan

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag hoppar idag. Pallar inte tanka hojen + det är kaaaaaallt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Datum: Torsdag 15:e maj 2008
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid:18.00 Fire up 18.15

Resväg: Öppet för bra förslag!

Jag ska med på körningen den 15/5-2008:

1. EQ
2.
3. Fille77
4. Sweeney Todd
5. Dr.Pepper (50% att jag kommer, måste få på nytt gummi)
6. mnrider
7. dema2 (tror jag om inte min bättre hälft har andra planer för mig....)
8. Omega3 (om jag vågar...)
9. Sjånadrotten
10. Linkan85
11. Henrol

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-11 Ducati 1198 SP

3. Vädret. Även om mnrider är totalt tokig och gärna kör ner till nollan så finns det gränser för vad ett homo kan stå ut med. :D

Det "finska virket" håller för nollan och lägre:yoparty

Det "finska virket" håller för nollan och lägre:yoparty

Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hörrni... skärpning! Vädret kan inte vara avgörande i mitten av maj... Funkar utmärkt att köra ner till frostpunkten, -klä på er!

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Hörrni... skärpning! Vädret kan inte vara avgörande i mitten av maj... Funkar utmärkt att köra ner till frostpunkten, -klä på er!

hahaha säger han med handtagsvärmare.... :D

kommer inte heller ikväll men lägger upp info om ny körning nästa torsdag under morgondagen.... :tummenupp

/Lynx

Last edited:

Linkan_85

Guest
Måste tyvärr banga på första körningen jag skrivit upp mig på, glömde skivbromslåset på och råka köra sönder lite...:huvet :mad:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Datum: Torsdag 15:e maj 2008
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid:18.00 Fire up 18.15

Resväg: Öppet för bra förslag!

Jag ska med på körningen den 15/5-2008:

1. EQ
2.
3. Fille77
4. Sweeney Todd
5. Dr.Pepper (50% att jag kommer, måste få på nytt gummi)
6. mnrider
7. dema2 (tror jag om inte min bättre hälft har andra planer för mig....)
8. Omega3 (om jag vågar...)
9. Sjånadrotten
10.
11. Henrol[/QUOTE]

Henrol

Jag har lärt mig allt jag kan
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
Yamaha Fazer 600 -99
Är det fortfarande några som ska med?
Jag åker iaf dit om en liten liten stund. Hoppas man slipper åka ensam.. :tungan'

Edit: Nu tittar ju solen fram t.o.m. :tummenupp

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Kan inte, har inte fått på nya däck... sorry folks! Blev inte heller direkt manad att uppsöka gummigubbe när vädret var så dassigt under dagen... Om vädret e fint nästa torsdag lovar jag vara på!

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Tack för en rolig runda! Vi var väl 8 st som åkte idag om jag minns rätt! Kommer definitivt nästa torsdag om jag inte måste vara på möte just den tiden!

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Tack alla för en trevlig kvällstur, vi var 8 tappra:tummenupp som körde lite kurviga vägar söder om stan i kylan. Inte ens mina Dainese-vinterhandskar stoppade kylan till slut, men det var värt det.

Gjorde en avstickare från Bulten mot Sorunda, härligt kurviga vägar och man kan ligga bra i fart, dock var det mer grus i kurvorna än sist jag körde där. Förmodligen alla dessa hästtransporter som genar i kurvorna och river upp grus. Fika och värma fingrarna på Rosenhill, det behövdes. Tillbaks över Bulten/Pålamalm/Tullinge.

Hoppas det gick bra att följa mig som gruppledare denna gång, själv tycker jag att det är det var bra att känna hur det är att köra först och så måste man ta hänsyn till resten av följet, på ett sätt som man kanske inte gör när man kör själv. Kul att det dök upp nya ansikten också som man lärde känna.

Vad ska man säga, att åka hoj med andra likasinnade efter jobbet är den bästa avkopplingen:)

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Gick fin fint att följa dig

Tack alla.
Lagom tempo så här i kylan.
Skönt stopp i rosenhill(för fingrarna).
Ses kanske nästa torsdag om jag kommer loss.:tummenupp

Sjånadrotten

Gick med
11 May 2008
Hoj
DL650A V-Strom
Re: torsdagskörningen 15/5

Vi hade tur med vädret, så det blev en fin tur söderut på nya vägar. Inte en enda insekt som kletade ner visiret, och inte blev man svettig heller, så ett idealiskt körväder faktiskt. Handtagsskydden hjälpte att hålla händerna varma. Superunderställ, fleece-polo och fodret tillbakastoppat i allväders-stället gav komforten. Lite imma på visiret genom samhällena, men det försvann när man fick gasa på lite igen ute i böjarna.

Det gick faktiskt riktigt bra att hänga med. Tror det var bra att jag valde en placering näst sist, så endast kökarlen kunde se min ryckiga nybörjar-körning, när jag jag bromsade för mest grus på väg och några strategiskt stående civil-polisbilar. Efter en generöst tilltagen portion paj med vaniljsås och en kaffe-påtår, så var man alert igen, för att åka en stund till. (I andra böjen österut direkt ut från Rosenhill var det en rejäl grusfläck på vägbanan.)

Lärde mig sick-sack körning, för att hålla samman klungan och hålla sitt spår på transporterna. Tycker också att jag lärde mig och vågade lite mera i kurvkörningen, när underlaget kändes tryggt. Vägvalet var fantasktiskt, så kudos till stigfinnaren/stigfinnarna för dagens körning. Ett trevligt gäng att åka med i, så det får nog bli fler torsdagsåkande framgent.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!