Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Tack för idag.. vi hitta dej allt... Borde vi fan inte gjort. Bli frånåkt på barkarby var ju inge kul... ;)

Näe det borde ni inte gjort :lol

Ja, det var svinroligt att vi drog till Barkarby, och rejsade ikapp, du & jag samt EQ :tummenupp Jag fick sån mersmak av detta att jag lätt ska dit nästa gång (torsdag om 14 dagar eller?). Och som du mycket riktigt redan utan omsvep erkänt officiellt i denna tråd Dr.Pepper (credd!) så lät jag dig & EQ se mitt :arsele under varje rejs typ :D

Men det skulle ju bara fattas annat, jag kör ju trots allt 1000 cc och ni båda 600:eek:r, ska kanske tilläggas :)

PS: Drive safe uppåt Dalarna, så att du kan haka på och få se mer av mitt :arsele i Barkarby igen (sorry kunde inte låta bli, hehe...)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Men det skulle ju bara fattas annat, jag kör ju trots allt 1000 cc och ni båda 600:eek:r, ska kanske tilläggas :)

PS: Drive safe uppåt Dalarna, så att du kan haka på och få se mer av mitt :arsele i Barkarby igen (sorry kunde inte låta bli, hehe...)

Hör att man får försöka tidigarelägga planerna på en 1000 :näsblod :mad: :huvet

Jo, jag ska ta det soft, öva starter i varenda jävvla korsning dock... :D

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Jag vann ju första racet solklart ju! Minst en halvmeter! :banana

Trots min 10 år gamla och 600 kubik "lätta" hoj! Trevligt att den gamle fortfarande hänger med! :D

Får hoppas det kommer bildbevis på annan sida så småningom! :tungan

Sanslöst kul var det i alla fall! :tummenupp

Oavsett att följande 2 race vanns övertygande av bäkkfajjers
SV 1000!

Tack grabbar! SUPERKUL!!! :yoparty

Hittade en bild där DR: Pepper fick lyft, med mig i bakgrunden!

http://www.hojnyheter.se/wp-content/gallery/barkarby-080604/dscf7429.jpg

Last edited:

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
Kommer på körningen idag om det är någon körning :tummenupp
I vilket fall som helst drar jag till skogis :)

Fan de va länge sen!:)

Vet inte hur de blir med körning idag, det var många som droppade av listan och några körde igår istället...

Men är det folk som vill köra idag också så kan ni väl skriva det, jag och farsan dyker kanske upp vid skogis också 18:00:tummenupp

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Klart det blir körning idag också som vanligt! :tummenupp

Både jag och bäkkfajer kommer också! :)

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Fan de va länge sen!:)

Vet inte hur de blir med körning idag, det var många som droppade av listan och några körde igår istället...

Men är det folk som vill köra idag också så kan ni väl skriva det, jag och farsan dyker kanske upp vid skogis också 18:00:tummenupp

Jorå lite för länge sedan :gnissla Jag kommer köra trots om vi bara blir 1, 3 eller 5 :tummenupp

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Trevlig tur igår :tummenupp Sätter upp en lista till nästa Torsdag :)

Har förresten en vägplan: Vi kör en runda norrut (egentligen blir det nordöst) så tänkte jag att vi eventuellt skulle ha en samling vid antingen Arninge eller Mcdonalds i Åkersberga (istället för Skogskyrkogården) så åker vi mot furusund (ska kolla om fiket eller kiosken är öppen där innan) så åker vi tillbaka och tar lite småvägar tillbaka till Åkersberga så åker vi antingen en sväng till Vaxholm och avslutar där eller så tar vi småvägar till Upplandsväsby :tummenupp Ni får gärna säga vad ni tycker och ge andra förslag :)

Datum: Torsdag 12:e juni
Samling: ??
Tid: 18.00 Fire up 18.15
Resväg:

Jag ska med på körningen den 12/6-2008:

1. Probotector
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Samling: ??
Resväg:

1. Probotector
2. BäkkFajer
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Sjånadrotten

Bättre Lyss;Än Att Aldrig Spänna En Båge
Gick med
11 May 2008
Hoj
DL650A V-Strom
Jag åkte norröver igår, se kartan.

Rialavägen är väldigt smal och kurvig. Väggreppet var OK, inte så mycket lös sand efter reparationsarbeten av vägbanan.

Genvägen mellan Furusundsleden och Kapellskär är i väldigt dåligt skick, vägbanan ser hal ut, men kände inget problem med greppet, eftersom jag körde lugnt här.

E18 är tråkig, gav dock lite svalka.

276 Kustvägen/Roslagsvägen är OK. Många skyltar för älgvarning dock på den vägen.

Bogesundsvägen är i bra skick, frånsett i den allra västraste delen. Några sprickor i vägbanan om man kör mot Vaxholm, åt andra hållet en kvadratmeter stor yta fördjupning i vägbanan som man bör undvika. Annars var det kul att köra "Bogan", börjar på att känna igen kurvorna nu, samt att jag har mer koll (med mina nybörjarmått) på kurvtagningen i den s.k. åtnypande transformatorkurvan.

Det var varmt att åka MC igår. Har ett svart allväders-ställ och svarta stövlar, men med ett superunderställ av syntet gick det bra. Enda i bomull jag hade på mig var snusnäsduken, får köpa en "buff" i syntet nu.

2559187172_ee3f3ae0f3.jpg

Originalstorlek Hojta om det är någon som vill ha rutten med koordinater till programmet Tyre för att t.ex. ladda ner till sin TomTom Rider.

Tyre finns att ladda ner här:
Tyre (Trace Your Route Everywhere)

P.S.
Jag tycker också att om en tur går norrut, så samlas man norröver. Inge kul att åka genom stan i rusningstrafik i bägge riktningarna i sommarhettan. Sen en tur norröver, behöver inte betyda att en tur söderöver utesluts. De som vill åka söderöver kan väl samlas vid Skogis som vanligt. Själv skulle jag vilja åka fler gånger ner åt Torö, ut på Muskö, ytterligare turer ner åt Nynäshamn, Skanssundet och Mörkö. Men är även intresserad av att upptäcka fler av vägarna norröver i Vallentuna, Knutby och Sigtuna-områdena.

P.P.S:
Bilder från Stunt och Streetkvällen i Barkarby onsdag 4 juni

Jag har lagt till nya bilder i detta arkiv, samt kommer även att komplettera med ytterligare bilder senare:
Mina bilder på:
2553505027_6296808d90_m.jpg

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Rialavägen är väldigt smal och kurvig. Väggreppet var OK, inte så mycket lös sand efter reparationsarbeten av vägbanan.

Genvägen mellan Furusundsleden och Kapellskär är i väldigt dåligt skick, vägbanan ser hal ut, men kände inget problem med greppet, eftersom jag körde lugnt här.

E18 är tråkig, gav dock lite svalka.

276 Kustvägen/Roslagsvägen är OK. Många skyltar för älgvarning dock på den vägen.

Bogesundsvägen är i bra skick, frånsett i den allra västraste delen. Några sprickor i vägbanan om man kör mot Vaxholm, åt andra hållet en kvadratmeter stor yta fördjupning i vägbanan som man bör undvika. Annars var det kul att köra "Bogan", börjar på att känna igen kurvorna nu, samt att jag har mer koll (med mina nybörjarmått) på kurvtagningen i den s.k. åtnypande transformatorkurvan.

Det var varmt att åka MC igår. Har ett svart allväders-ställ och svarta stövlar, men med ett superunderställ av syntet gick det bra. Enda i bomull jag hade på mig var snusnäsduken, får köpa en "buff" i syntet nu.

Hojta om det är någon som vill ha rutten med koordinater till programmet Tyre för att t.ex. ladda ner till sin TomTom Rider.

Tyre finns att ladda ner här:
Tyre (Trace Your Route Everywhere)

P.S.
Jag tycker också att om en tur går norrut, så samlas man norröver. Inge kul att åka genom stan i rusningstrafik i bägge riktningarna i sommarhettan. Sen en tur norröver, behöver inte betyda att en tur söderöver utesluts. De som vill åka söderöver kan väl samlas vid Skogis som vanligt. Själv skulle jag vilja åka fler gånger ner åt Torö, ut på Muskö, ytterligare turer ner åt Nynäshamn, Skanssundet och Mörkö. Men är även intresserad av att upptäcka fler av vägarna norröver i Vallentuna, Knutby och Sigtuna-områdena.

Du har riktigt grym koll på vägarna :tummenupp Det stämmer bra att vi skulle kunna ha 2 körningar om alla inte vill köra på den norra sidan denna gång :tummenupp Om ni vill skulle vi ju kunna stryka furusund och röra oss direkt norrut från Åkersberga för att sedan åka mot sigtuna :) Ska försöka spana efter några vägar så man slipper alla evighetsraksträckor där uppe :gnissla

Sjånadrotten

Bättre Lyss;Än Att Aldrig Spänna En Båge
Gick med
11 May 2008
Hoj
DL650A V-Strom
Du har riktigt grym koll på vägarna :tummenupp Det stämmer bra att vi skulle kunna ha 2 körningar om alla inte vill köra på den norra sidan denna gång :tummenupp Om ni vill skulle vi ju kunna stryka furusund och röra oss direkt norrut från Åkersberga för att sedan åka mot sigtuna :) Ska försöka spana efter några vägar så man slipper alla evighetsraksträckor där uppe :gnissla

Med GPS och eniro.se, hitta.se, google maps, så är det ju enkelt idag. :)

Furusundsleden 278 fram till färjeläget från anknytningen vid Kustvägen 276 var faktiskt den finaste delen på turen, med massor av kurvor och fin väg. Vore synd att missa en sådan delikatess, när man ändå är i krokarna.

Kommer också ihåg att Furusunds värdshus serverade en god plankstek för en herrans massa år sedan. Valde dock bort mat för att istället köra vidare denna gång.
2559384928_d9c99ee3cc.jpg

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Samling: ?? EDIT: Visby? :D
Resväg:

1. Probotector
2. BäkkFajer
3. Brunn
4.
5.
6.
7.
8.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj

Samling: Arninge, Granngårdsparkeringen EDIT: Visby? :D
Resväg: Norra Stockholmslandet

1. Probotector
2. BäkkFajer
3. Brunn
4.
5.
6.
7.
8.

Skulle vara schysst att dra till Visby och köra Gotland runt :yoparty Lite kostsamt med färja och en rätt lång båttur men ändå :tummenupp

La förövrigt till lite tillfällig info :tummenupp

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
En för var stund
Kan vi inte dela upp oss i 2 grupper nästa gång?
En för oss som gillar att gasa, eller går det emot gruppkörningens lugna tema för mycket? :rolleyes:

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Jag skulle helt klart själv också vilja köra norrut! :tummenupp

Men eftersom en del förutsätter att vi utgår ifrån "skogis"
är det kanske dumt att utgå från annan startplats?

Då skulle vi nästan ha två listor och då blir det kanske lite väl rörigt!?

En del av oss har diskuterat att kanske göra en längre lördagstur norröver,
så det kanske är bättre att diskutera på torsdag på plats hur vi vill
och ska göra?

Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Resväg: TBD...

1. Probotector
2. BäkkFajer
3. Brunn
4. EQ
5.