Är det vid den lilla blomsteraffären, vid parkeringen?
Tack för idag.. vi hitta dej allt... Borde vi fan inte gjort. Bli frånåkt på barkarby var ju inge kul...
Ha det bra boys, å ha en bra tripp imorgon!
Är det vid den lilla blomsteraffären, vid parkeringen?
Tack för idag.. vi hitta dej allt... Borde vi fan inte gjort. Bli frånåkt på barkarby var ju inge kul...
Men det skulle ju bara fattas annat, jag kör ju trots allt 1000 cc och ni båda 600r, ska kanske tilläggas
PS: Drive safe uppåt Dalarna, så att du kan haka på och få se mer av mitt i Barkarby igen (sorry kunde inte låta bli, hehe...)
Hör att man får försöka tidigarelägga planerna på en 1000
Jo, jag ska ta det soft, öva starter i varenda jävvla korsning dock...
Kommer på körningen idag om det är någon körning
I vilket fall som helst drar jag till skogis
Fan de va länge sen!
Vet inte hur de blir med körning idag, det var många som droppade av listan och några körde igår istället...
Men är det folk som vill köra idag också så kan ni väl skriva det, jag och farsan dyker kanske upp vid skogis också 18:00
Rialavägen är väldigt smal och kurvig. Väggreppet var OK, inte så mycket lös sand efter reparationsarbeten av vägbanan.
Genvägen mellan Furusundsleden och Kapellskär är i väldigt dåligt skick, vägbanan ser hal ut, men kände inget problem med greppet, eftersom jag körde lugnt här.
E18 är tråkig, gav dock lite svalka.
276 Kustvägen/Roslagsvägen är OK. Många skyltar för älgvarning dock på den vägen.
Bogesundsvägen är i bra skick, frånsett i den allra västraste delen. Några sprickor i vägbanan om man kör mot Vaxholm, åt andra hållet en kvadratmeter stor yta fördjupning i vägbanan som man bör undvika. Annars var det kul att köra "Bogan", börjar på att känna igen kurvorna nu, samt att jag har mer koll (med mina nybörjarmått) på kurvtagningen i den s.k. åtnypande transformatorkurvan.
Det var varmt att åka MC igår. Har ett svart allväders-ställ och svarta stövlar, men med ett superunderställ av syntet gick det bra. Enda i bomull jag hade på mig var snusnäsduken, får köpa en "buff" i syntet nu.
Hojta om det är någon som vill ha rutten med koordinater till programmet Tyre för att t.ex. ladda ner till sin TomTom Rider.
Tyre finns att ladda ner här:
Tyre (Trace Your Route Everywhere)
P.S.
Jag tycker också att om en tur går norrut, så samlas man norröver. Inge kul att åka genom stan i rusningstrafik i bägge riktningarna i sommarhettan. Sen en tur norröver, behöver inte betyda att en tur söderöver utesluts. De som vill åka söderöver kan väl samlas vid Skogis som vanligt. Själv skulle jag vilja åka fler gånger ner åt Torö, ut på Muskö, ytterligare turer ner åt Nynäshamn, Skanssundet och Mörkö. Men är även intresserad av att upptäcka fler av vägarna norröver i Vallentuna, Knutby och Sigtuna-områdena.
Du har riktigt grym koll på vägarna Det stämmer bra att vi skulle kunna ha 2 körningar om alla inte vill köra på den norra sidan denna gång Om ni vill skulle vi ju kunna stryka furusund och röra oss direkt norrut från Åkersberga för att sedan åka mot sigtuna Ska försöka spana efter några vägar så man slipper alla evighetsraksträckor där uppe
Datum: Torsdag 12:e juni
Samling: Arninge, Granngårdsparkeringen EDIT: Visby?
Tid: 18.00 Fire up 18.15
Resväg: Norra Stockholmslandet
Jag ska med på körningen den 12/6-2008:
1. Probotector
2. BäkkFajer
3. Brunn
4.
5.
6.
7.
8.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor