Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jäkligt trevlig kväll, -tackar för den! Hoppas alla kom hem ordentligt efter Vaxholmsturen, speciellt med tanke på punkteringen.

Hade sagt hemma att vi skulle ta en kort tur till Barkaby, tjejen undrade om nu dagens tur var kort, hur lång är en lång tur?... hon tyckte tydligen 7 timmar var långt :tungan

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Jäkligt trevlig kväll, -tackar för den! Hoppas alla kom hem ordentligt efter Vaxholmsturen, speciellt med tanke på punkteringen.

Jorå, jag kom hem fast jag åkte 4-5 mil i 50-70 km/h på punka typ :Bugar Det var som sagt en bra tur annars, jag drack 5 burkar läsk och 6 festisar, åt en bulle och en mjukglass i kväll - tur det för jag hade svettats ut allt känner jag på min t-shirt som stinker :D

Tack för hjälpen Dr.Pepper, Tom@s & Boatdrink ang min punka, jag fick både luft i däcket samt råg i ryggen av er så jag vågade köra hela vägen hem :tummenupp

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Hade sagt hemma att vi skulle ta en kort tur till Barkaby, tjejen undrade om nu dagens tur var kort, hur lång är en lång tur?... hon tyckte tydligen 7 timmar var långt :tungan

En kort tur är en då man kommer hem samma dag man åkte, en lång tur kommer man hem nån annan gång.

God glass i vaxholmen förresten!

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Japp, skoj som vanligt! Kom iaf snabbare från stillastående en gång mot BäkkFajer, men sen påminner min lilla gula leksak mej om att den faktiskt bara har dryga halvlitern i cylindervolym hur kaxig den än vill vara....

Eller jo, 1800 kubik är ju en baggis att ta ;) :D :) :tummenupp

Skönt att du kom hem med hojen BäkkFajer! Direkt hem, eller fyllde du på mer luft på vägen?

Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Tjena på er! Jag dök inte upp igår, utan valde att prova en körning på norrsidan istället. Ha det gott!

/Nilax

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Tjena på er! Jag dök inte upp igår, utan valde att prova en körning på norrsidan istället. Ha det gott!

/Nilax

Japp, det är inget problem svikare där. Du e numera bannlyst! ;) :)

Kan det ha varit dej vi såg ca: 21:30 vid åkersberga GK (rakan där)?

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Jo, det kan mycket väl vara så. Jag tyckte jag såg ett par hojar i ögonvrån..jag drog på ganska bra där :) .

Gollum

Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Skönt att du kom hem med hojen BäkkFajer! Direkt hem, eller fyllde du på mer luft på vägen?

Näe, jag körde raka spåret hem utan lufttankning, höll som sagt max 70 km/h och när jag la handen på däcket hemma - var det riktigt varmt kan jag säga. Idag är däcket så klart helt tomt, och jag jagar nu nytt däck och "bästa-priset-inklusive-byta-däck-idag". Det bästa hittills är:

Pirelli Diablo Corsa 3 (190 X 50 X 17), för 3000:- inkl byte, uppdelat på 5 mån räntefritt oxo, verkar ju bra tror jag.

Nå'n annan som kan tipsa om bra däck & priser?

Tom@s har redan tipsat om att AVA har specialrabatter, ska kolla vad dom har på lager :tummenupp

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
By the väj - Jag ska åka ner till Linköping o Sviestadsbanan för lite härlig bankörning nu på lördag. 08.30 börjar det och håller på till 16.00. Pris 600:-
Är det någon som har lust att haka på????? Jag kommer emellertid att stanna kvar över natt där, men lite sällskap ner är väl inte fel.
Tag chansen, åk bana- det är sjukt kul!! :yoparty

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
By the väj - Jag ska åka ner till Linköping o Sviestadsbanan för lite härlig bankörning nu på lördag. 08.30 börjar det och håller på till 16.00. Pris 600:-
Är det någon som har lust att haka på????? Jag kommer emellertid att stanna kvar över natt där, men lite sällskap ner är väl inte fel.

Hade vart kul, helgen är dock bokad med familjen. Dock på en annan gång, banskoj e som du säger sjukt roligt!

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Näe, jag körde raka spåret hem utan lufttankning, höll som sagt max 70 km/h och när jag la handen på däcket hemma - var det riktigt varmt kan jag säga. Idag är däcket så klart helt tomt, och jag jagar nu nytt däck och "bästa-priset-inklusive-byta-däck-idag". Det bästa hittills är:

Pirelli Diablo Corsa 3 (190 X 50 X 17), för 3000:- inkl byte, uppdelat på 5 mån räntefritt oxo, verkar ju bra tror jag.

Tom@s har redan tipsat om att AVA har specialrabatter, ska kolla vad dom har på lager :tummenupp

Dessa verkar ju ha vettiga priser å liger ju i Haninge. Och drop-in från 17.00 för byte osv.

http://www.swt-racing.com/

Jag pratade med en bekant på AVA förra veckan om däck och det var han som tipsade mig om swt. Han sa att han inte kunde matcha deras priser ens med hans rabatt.

Gollum

Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Jag pratade med en bekant på AVA förra veckan om däck och det var han som tipsade mig om swt. Han sa att han inte kunde matcha deras priser ens med hans rabatt.

Stämmer bra det, jag har just snackat med swt-racing, och dom har BRA priser - och allt hemma på lager dessutom. Blir nog affär med dom :tummenupp

Jag skall nu träna starter tills nästa barkis, sen ska jag fan steka er alla..

Hehe, lycka till då! Appropå stekning, så kom Ducca1-mannen ifrån ingen stans och stekte oss alla så det rök om det :huvet En jädra hoj o gå det är vad han har, plus att han är bra på starterna.

Cred Ducca1 :tummenupp

Last edited:

UNIA

Medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Aprilia Tuono
Passa dig för AVA.Dom fick lacka om min bakfälg efter ett däckbyte.:gnissla

Hehe ja är man skitnödig och har hemlängtan så går det undan...:)
Du körde duktigt du med.Mer gas o hångel med tanken så...
Har laddat upp lite bilder som du kan bläddra igenom på:
http://sleep68.diinoweb.com/files/Mitt Fotoalbum/Barkarby 080723/

Stämmer bra det, jag har just snackat med swt-racing, och dom har BRA priser - och allt hemma på lager dessutom. Blir nog affär med dom :tummenupp

Hehe, lycka till då! Appropå stekning, så kom Ducca1-mannen ifrån ingen stans och stekte oss alla så det rök om det :huvet En jädra hoj o gå det är vad han har, plus att han är bra på starterna.

Cred Ducca1 :tummenupp

Lycka till på bankörningen.Hade gärna hängt på men har lovat frugan o hålla mig på hjulen i år :D

Last edited:

Prinsessan

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2008
Hoj
2007 Suzuki GSX R600
Eh, är ny är.... Har jag missförstått nåt? Såg rubriken och började läsa inläggen ... ?????? Var/när började gaspådragen o stuntgalenskaperna? :va Finns det över huvudtaget någon grupp som kör lugnt/lagligt på allmän väg? Gasa kan man ju göra på bana!!!!

:hojraket

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Eh, är ny är.... Har jag missförstått nåt? Såg rubriken och började läsa inläggen ... ?????? Var/när började gaspådragen o stuntgalenskaperna? :va Finns det över huvudtaget någon grupp som kör lugnt/lagligt på allmän väg? Gasa kan man ju göra på bana!!!!

Du är på rätt ställe. Körningarna på torsdagar från Skogis går i lugnt och behärskat tempo ... alla får vara med och ingen blir lämnad, precis enligt första sidans instruktion. Så varmt välkommen att hänga med :)

De senaste inläggen handlar om gårdagskvällens besök av några från torsdagskörningen på Barkarbys Street och Stuntkväll ... där man helt lagligt får åka hur fort man vill :tummenupp

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition

Stunt och street på Barkaby var på schemat för körningen igår så det är vad som snackas....

Laglig har den här trådenskörningen inte varit sen vi förra året kom på att hastighet +30 inte är lagligt men lugnt så nu heter det bara lugn körning... :D
Beroende på hur många man blir o så varierar oxå hastigheterna... Är grabbarna bara ett fåtal är hastigheterna högre medans det när man är 40 pers blir väldigt lugnt... :D

ÄÄÄÄÄDIT: Fan sen... *asg*

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Datum: Torsdag 24:e juli 2008
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: 18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
Bogårdsvägen 11, 128 62 Sköndal - http://www.hitta.se

Jag ska med på körningen den 24/7-2008:

1. M1cke
2. Namnlös
3. Probotector (Eventuellt)
4. BikerSimba
5. Tom@s (hoppas greja det)
6. Ducca
7. Go0fy (Först tajm för mig om jag kommer loss)
8.
9.
10.
11.
12.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...