Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Tänkte köra Botkyrka -> Södertäjle -> Mariefred -> Fika på Grafikens Hus -> tillbaka hem i morgon (16/3), med start 11.30 från macken i Hallunda (Shell?). Ny hoj i går, och A-kortet taget i juli -07 gör att det definitivt kommer att bli lagliga hastigeter. Någon som vill haka ändå ;-)?
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tänkte köra Botkyrka -> Södertäjle -> Mariefred -> Fika på Grafikens Hus -> tillbaka hem i morgon (16/3), med start 11.30 från macken i Hallunda (Shell?). Ny hoj i går, och A-kortet taget i juli -07 gör att det definitivt kommer att bli lagliga hastigeter. Någon som vill haka ändå ;-)?

hua vad kallt å blött! Kör försiktigt! Hade det varit varmt och fint kanske jag hakat på...
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Nejdå, nejdå - blir kalas i morgon:
 

Bifogat

  • v.gif
    v.gif
    9.6 KB · Visningar: 40
Last edited:

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Känner inte en käft av er...bara kompisgäng eller får man åka med i alla fall?
//Matte//

Kände väl en sedan tidigare (bais) men annars var det en vild chansning för mig, men det är ett ganska skönt gäng faktiskt med blandadepersonligheter :D

* Rådjuret som sprang in i brunns hoj innan Vaxholm
* Viggos soppatorsk vid Tumba (eller vad det nu var.....?)
* Killen som körde av vägen på typ sista körningen. Tur att han inte skadade sig! (och hoppas det inte var för dyrt att reparera hojen)
* Den j-a kärringen som backade över det stackars parets honda :(
* Snubben vi träffade på typ andra körningen vid skanssundet som iskallt konstaterade att vi måste vara "sporthojsgänget" :D
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Blev inte den rundan. Var uppe norr om stan i ett ärende först. Sen ner till Botkyrka -> vidare mot Tumba -> ner till färjelägret vid Kagghamra (heter det väl (?)). Tillbaka upp till Rosenhill. Fika. Bulten. Sen kors och tvärs över Södertörn åsså hem :). Inga problem alls med temperaturen. Kanske läge för gemensam körning nästa helg om vädret vill?
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Premiärturen vart av idag.
Fan vad skönt det var. Inte så långt men ändock. YEY
 

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
.... Kanske läge för gemensam körning nästa helg om vädret vill?

Ja va fan, jag tycker allt att det börjar bli dags för en gruppkörning snart (det är långt kvar till 24/4), och idag var det ju rena vårdagen. Men man kan ju avvakta lite då vädret inte är så stadigt än.. Jag vet inte om så många har ställt på sina hojar än, men är nån sugen att köra nästa helg så är det ju bara att skriva ett par ord i tråden:tummenupp
 
Last edited:

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Ja va fan, jag tycker allt att det börjar bli dags för en gruppkörning snart (det är långt kvar till 24/4), och idag var det ju rena vårdagen. Men man kan ju avvakta lite då vädret inte är så stadigt än.. Jag vet inte om så många har ställt på sina hojar än, men är nån sugen att köra nästa helg så är det ju bara att skriva ett par ord i tråden:tummenupp

Nu känns det inte lika aktuellt . Snöar i stan.
Åkte från Sollentuna igår em.Snöblandat regn,kallt,inte kul men jag slapp köerna såklart.
Typiskt mars väder :va
 

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Ort
30 meter upp
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Vet inte on jag kallar detta veliga väder för typskt marsväder, mer aprilväder tycker jag... Det bådar iofs gått inför säsongen att aprilvädret kommer i mars :tummenupp
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:rolleyes: eftersom jag planerar så otroligt bra så lämnar jag in min bapelsin på en servis den 16:e april :D ska vi slå vad om när jag får den tillbaka :D :huvet
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
bra att svara på ett 1 år gammalt inlägg...
 
Last edited:

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Ja va fan, jag tycker allt att det börjar bli dags för en gruppkörning snart (det är långt kvar till 24/4), och idag var det ju rena vårdagen. Men man kan ju avvakta lite då vädret inte är så stadigt än.. Jag vet inte om så många har ställt på sina hojar än, men är nån sugen att köra nästa helg så är det ju bara att skriva ett par ord i tråden:tummenupp
Ja, nu är det ju lite trist väder kanske men det är nog tillfälligt denna vecka. Att ta en premiärkörning tidigare borde väl gå? Bais har lite strul med sina packboxar just nu men jag hänger nog på så länge som det är torrt på backen. :D

Premiärturen vart av idag.
Fan vad skönt det var. Inte så långt men ändock. YEY
Tyckte det va dig jag såg på rosenhill i söndags :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top