yes kul körning som vanligt och inget reng!
Någon som har koll på hur många vi var totalt?
kan bara hålla med föregående talare - grymt fin tur även om det blev lite mörkt på 225:an mot nynäs (intelligensreserven glömde ju byta visir...)
suveränt tempo Thom@s kul när det går lite fortare men fortfarande körkortsvänligt....
Kanske inte alltid körkortsvänligt heller (Fast mestadels rätt körkortvänligt...)
Borde ju bara vara första alt. siste man som torskar, ska fan ha risktillägg! Såg på färddatorn att vi var aldrig uppe över 146 i alla fall...
Tycker vi helt sonika skippar ett ord i trådrubriken och kör på: Gruppkörning Stockholm i tempo.
= Onsdagskörningarna.
Vitsen var väl "lugnt" tempo i denna tråd eller?? Med lugnt är i mina ögon = körkortsvänligt. Vill man gasa fortare finns onsdagskörningarna eller banåkning(sistnämnda är s-tkul). Skall det gå fortare än körkortsvänligt skippar jag torsdagsövningarna framöver.
Såg på färddatorn att vi var aldrig uppe över 146 i alla fall...
Näe, inte du ...
Det blir väl så att tempot anpassas till dem som åker. Och vilket tempo det skall vara kan man fundera på ... här är mina tankar.
Jag tycker att det är bra att det finns en gruppkörning där man vet att det inte är ett GasaSatantempo, för dem som är nya/osäkra/gillar att lukta på blommor.
Samtidigt är det på forumet SportHoj som tråden ligger, så att åka allt för sakta känns inte ändamålsenligt. Då finns det säkert andra forum och åkningar för dem som vill åka i hastigheter som står på skyltarna. Lite inspirerat tycker jag det skall vara.
Att köra inom körkortsgränsen tycker jag är bra, med möjlighet att öka när det svänger så där mysigt och självklart sakta ner när det är 50/30/hästar/barn mm. (bra anpassat i går Tom@as, vid ridskolan ... )
För dem som vill åka fortare finns onsdagkörningar med Skitsnack MC och Skägget från Donken i Väsby, där det ofta är tre grupper ... lugn, medel och snabb. Lugn brukar vara ungefär som vårt tempo (körningen rekommenderas, mycket trevligt folk å fina vägar).
Alla skall kunna och få vara med! Känner man minsta osäkerthet och tycker det går för fort lägger man sig längre bak och åker i det tempot som känns bekvämt och tryggt för en själv. Blir det luckor till hojen framför så byter man plats och lägger sig längre bak vid nästa stopp. Lika så, går det för långsamt flyttar man fram i gruppen.
Erfarenhets- och skicklighetsnivån bland dem smo är med på torsdagar är väldigt spridd, och att hitta ett tempo som passar alla är omöjligt. Det skall vara ett lugnare temo på torsdagar, ingen skall vara rädd för att åka med.
Och personligen tycker jag det är svårt att åka fort när man är så många, det gör jag helst på egenhand eller i mindre grupp.
Sammanfattningsvis tycker jag det skall vara en körning som känns rolig och inspirerande utan att hastigheterna blir allt för höga. Gårdagens tur tycker jag var perfekt beträffande tempot, men det är min högst personliga åsikt.
Tack alla för en härlig tur, härligt tempo Kul se alla bekanta och nya ansikten efter semesteruppehållet.
Blev ju inget regn..., hade kört med även om det hade gjort det, alltid kul köra hoj med andra
Tycker tempot var perfekt igår och anpassat till omgivningarna.
Tycker ändå att det är kanon att tempo tas upp och att folk vågar säga till när det går för fort/långsamt istället för att sluta hänga med.
Det
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |