Grusåka Stockholm

bjorn78

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
WR250R/X -08, Duke R -11
Har inte hunnit testat mina MX hjul ännu, så jag hänger på om någon ska ut. Har ingen koll på var det finns ställen att köra på.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Så det är här grabbarna grus hänger, höhö:tummenupp

Jag och polarn tjacka varsion 690E den här säsongen, så det är en ständig jakt efter grusvägar på helgerna. Hakar gärna på ut när det är dags!
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Jag hänger gärna på och kör lite grus, bara man kan undvika långa transportsträckor någolunda :)
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Bjuckar på lite grus/enduro film som jag nyss slängt ihop. Inget extremt utan bara najs körning!:)

[YOUTUBE-ID]sbpTm_5sSxg[/YOUTUBE-ID]
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Bjuckar på lite grus/enduro film som jag nyss slängt ihop. Inget extremt utan bara najs körning!

Sweet, jag var ute idag och utforskade ett spår söder om stan med en polare idag, har ju nästan glömt hur jävla skoj det är :D
 

brodin

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 929
Har nyligen bytt bort sporthojen mot en KTM660 (med endurohjul). Jag har dålig koll på grusvägar kring Stockholm så jag hakar gärna på om det finns några grussugna som ska ut och åka framöver!:tummenupp
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Ni som kör mycket grus... hur små grusvägar får man köra på? Låt säga att man kör in på en grusväg där det inte sitter några förbudskyltar, denna väg blir sedan mindre och mindre tills det bara är en smal kostig kvar, som ej går att köra bil på, men däremot mc... får man köra där då?
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Ni som kör mycket grus... hur små grusvägar får man köra på? Låt säga att man kör in på en grusväg där det inte sitter några förbudskyltar, denna väg blir sedan mindre och mindre tills det bara är en smal kostig kvar, som ej går att köra bil på, men däremot mc... får man köra där då?

Själv brukar jag resonera som så att:
1: nej jag får inte köra
2: men gör jag det och samtidigt respekterar boende/naturen och andra som kan tänkas vistas i området så skadar jag ju ingen.

såhär säger terrängkörningslagen http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19751313.htm

Dock så ingår inte terrängkörning i allemansrätten och därför borde väl ägandeförhållandena av marken vara aktuella?
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur var er Norrlandstripp? ...ingen rapport avlagd på SH?

Stämmer. Jag skall pillra ihop en film.
Väntar bara på en ny dator (mac). Tyckte det kunde vara ett bra tillfälle att lära mig den. Bör få ihop något om en vecka eller två :)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
någon som har tänkt köra imorgon? körde en SOE LGF körning förra helgen.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Är det ingen som känner sig manad att ta med oss grusåkare på lite safari i Stockholmstrakten?

Är själv lite vilsen när det gäller bra grusvägar i Stockholm. Vore skoj att sätta upp ett datum och dra ut på en repa för att lära känna flera likasinnade och få lite vägidéer...

Nån som känner sig intresserad?
 

Elmick

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
S1000RR, XT660R
Är det ingen som känner sig manad att ta med oss grusåkare på lite safari i Stockholmstrakten?

Är själv lite vilsen när det gäller bra grusvägar i Stockholm. Vore skoj att sätta upp ett datum och dra ut på en repa för att lära känna flera likasinnade och få lite vägidéer...

Nån som känner sig intresserad?

Jag är klart intresserad nu när hojen är reparerad efter sista vurpan, jag är dock inte helt ok ännu men om ca 1 vecka är det nog full fart igen :)

Vad är du sugen på för typ av åkning, jag hittar ju en del ställen men jag åker inte gärna ensam om det tex skulle ske en olycka.

Vilken sida av stan bor du på? ähh förresten hör av dig på pm eller ring på 0709662661
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ska ut ikväll en liten sväng. Har dock bara 2-3h på mig, så det blir inte mycket grusåka.
Funderar på Ekerö-Adelsö kanske. Gropen ute på Ekerö kan ju vara kul!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top