GRUSVARNING på farligt ställe!

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Hoj
KTM 660 SMC -06
Liten varning för Östuna vägen från Uppsala, vv håller på att lägga ny asfalt och det ligger mängder med grus på vägen, det är iofs. skyltat med någon form av ny vägarbetesskylt, men det var riktigt mycket med grus en bra bit. Så ta det försiktigt om ni får för er att ta den vägen

Det är PEAB som lagt asfalt där. Har pratat med dom nu och de kommer inte att ta bort gruset utan det kommer att försvinna av sig självt på ett par dagar, enligt killen på PEAB. Med tanke på att det låg kvar en hel del grus fortfarande igår så kommer det förmodligen ligga kvar ett bra tag.
Så se upp ni som kör där.

Har rapporterat till trafikspanarna.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Har pratat med dom nu och de kommer inte att ta bort gruset utan det kommer att försvinna av sig självt på ett par dagar, enligt killen på PEAB.

:huvet Vilka jävla ollon! De tänker inte på att under dessa dagar så kommer x-antal hojar åka där och riskera livhanken! Ut och sopa med er för fan!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
De grusar vid sidan om vägen mellan Lurbo och 55an

Vägen som går från Södra Gottsunda över Lurbo bro och ut mot 55an är nyasfalterad. Detta har lett till att kanten mot dikena är väldigt skarp och för att råda bot på detta grusas nu dessa kanter där gruset läggs upp till nivå med asfalten. Detta innebär i praktiken att den översta par cm av detta gruslager hamnar på vägbanan av tunga fordon och även bilister som "ginar" i kurvorna så att gruset hamnar just där vi som kommer på våra hojar INTE vill ha grus! Särskilt mycket grus finns det när man passerar en bondgård med ekonomibyggnaderna intill vägen, där i böjen skall ni ta det extra försiktigt!

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Vägen som går från Södra Gottsunda över Lurbo bro och ut mot 55an är nyasfalterad.

Lyfter denna tråd för att påminna om att ni bör sända in trafikspaningsrapporter även på sådana företeelser som ovan.

Jag har "bara" fått in 3 rapportersedan starten i maj. men det finns hur många inlägg som helst om grus och annat otyg.

Kom igen rapportera!
Det är nu vi är starka och har chansen att påverka!

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Väg 637 Dalkarlsbo - Grellsbo (272:an) ca två mil från U-a.

Det har lagats hål genom att hälla ut olja och sedan strö över grus. Problemet är att gruset har samma färg som vägen så det syns inte och det finns gott om det i kurvorna... Vägen är också glimrande fin av oljan som kryper ut nu i regnet. :näsblod

Jag hade kört vägen i bil så jag visste om det men om man inte har en aning kan det bli en trist överraskning.

Jag har både ringt till VV och sagt att de får skylta och skickat in en Trafikspanarrapport till Ina. *klappar sig på huvudet, duttig flicka*

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Ja och vet du det gav resultat, jag såg skyltar när jag kom hem idag efter den vägen!! Slirig-väg-varningsskylt och mitt på sträckan en stenskott-varningsskylt.

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Ja och vet du det gav resultat, jag såg skyltar när jag kom hem idag efter den vägen!! Slirig-väg-varningsskylt och mitt på sträckan en stenskott-varningsskylt.

Jo, det gjorde det. Redan i vid 12-tiden såg jag skyltar uppsatta MEN på fel ställe... De som satte ut skyltarna hade fått för sig att bondgården i Grellsbo var det farliga stället...

Jag ringde igen och pratade med trevliga Anette som skickade ut ett nytt gäng som flyttade skyltarna så när jag passerade på väg hem igen vid fyra-tiden så var skyltarna på rätt ställe.

Jag fick ett mycket trevligt bemötande och som vi såg åtgärdades det snabbt. Troligtvis pga att jag sa att det var en SMC-rapportering... tänk om snubbarna som pytsade ut oljan och gruset kunde ha ställt upp skyltarna på en gång, så bra det hade varit.

Tack Ina och Peter för assistans med telefonnumret till VV. 0771-242424 #2

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Jo, det gjorde det. Redan i vid 12-tiden såg jag skyltar uppsatta MEN på fel ställe... De som satte ut skyltarna hade fått för sig att bondgården i Grellsbo var det farliga stället...

Jag ringde igen och pratade med trevliga Anette som skickade ut ett nytt gäng som flyttade skyltarna så när jag passerade på väg hem igen vid fyra-tiden så var skyltarna på rätt ställe.

Jag fick ett mycket trevligt bemötande och som vi såg åtgärdades det snabbt. Troligtvis pga att jag sa att det var en SMC-rapportering... tänk om snubbarna som pytsade ut oljan och gruset kunde ha ställt upp skyltarna på en gång, så bra det hade varit.

Tack Ina och Peter för assistans med telefonnumret till VV. 0771-242424 #2

Ja det är jag med förundrad över, att de inte sätter upp skyltar när de gör jobbet.

Nu när du säger att skylten satt vid grellsbo, så bekräftar det att jag itne var full igårmorse, för då tyckte jag att jag såg ett haltväglag skylt vid bondgården... men kopplade då inte ihop det med detta. Sen när jag åkte hem kollade jag efter den men såg den inte... men det förklarar ju det hela =)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0