GreenDragon
Ny medlem
CB1000R -09, 30år, Svedea helförsäkring helår ca. 5500kr!
Säger som nån tidigare. Kolla Ducati om du kan leva med en sån.
Dom ligger bra till i försäkringarna
Ja, nu har ju en ny värld öppnats för mig när jag faktiskt kan börja ta del av 24+ försäkringarna.
Legan, du vet att du förmodligen kan ta del av det redan nu iom att det är från och med det kalenderår du fyller 24? (om jag fattar rätt)
Dock så är det ju garagekrav på den.
Jag kör idag med bilsport och mc, tycker de har riktigt bra priser på den försäkring jag har idag.
Men det är just det där att jag skulle vilja hitta en hoj som levererar riktigt bra med krut (gärna utan kåpor) men som samtidigt inte dödar ekonomin. Jag vet att det förmodligen är en ekvation som inte går ihop, men ack så trevligt det vore.
Får nog sätta mig och ta ett par sjyssta hojar och ringa runt lite.
Ok. Tänkte närmast på att motorn i 1125 kommer från Rotax och inte från HD.
Jag är 30+ och bor i ett ganska ko-tätt område, betalar 2922 kr hel/hel för min SV1000s. Det finns ganska gott om resurser i den hojen anser jag!!
Intressanta svar, jävligt intressanta.
Grejen är den att jag verkligen gillar motorkaraktären i ER6'an, men saknar ändå punch på toppen. Inbillar mig att en storkubikat 4a vore perfekt, men kanske blir jag besviken och borde gå på en storkubikad twin. I-landsproblem, javisst - men det gnager i mig trots att det inte är dags att byta hoj än på ett tag.
Satt och funderade på försäkringen också. Vågar man, vissa nätter ha den hemma - utanför bron. Jag har larmat skivbromslås och kätting, plus att jag ska köpa ett till lås nu i veckan. Så det är ett helvete att få den där ifrån åtminstone.
SuperDuke står riktigt högt upp på listan just nu, i tuff konkurrens med någon av Kawas Z'or. Skulle varit iväg och provkört hojarna i fråga - tips på var? Gävleborg.
Bor du under en bro?
Iom att du inte är stressad har du ju ett utmärkt läge att provköra massa hojar. Även om man inte är ute efter nytt brukar det ju finnas mängder av beg. hojar att testa hos handlare.
Om du väljer mellan tvin och fyra så kan man ju kasta in en trippel i leken också för att öka din beslutsvånda. Trajorna är ganska najs samt verkar ha helt ok försäkringar (har inte ägt en själv).
Har sagt det en jäkla massa gånger och det tål att sägas igen:
Hade jag inte varit torsk på ducce hade jag haft en V4:a från Honda eller ännu hellre från Aprilia (där ryker billig försäkring dock).
Hondas VFR 750/800 är otroligt mysig enligt mig och billig i ägande. Mångsidig hoj också om man kan leva utan "tokeffekten" som många sporthojar har, personligen tycker jag den räcker väl.
V4:an är en sorligt underrepresenterad motortyp i MC...
Jo, men grejen är den att det blir att byta ner sig nåt djävulskt.
Att gå ifrån en ER6-07 till en relativt gammal gixxer bara pga hästarna, då tror jag man är ute på tunn is och missförstått hela begreppet motorcykelåkning? :/
En grym hoj, är det bara effekt? För mig är det bra fjädring, fina vägegenskaper, bra effektkurva och elakt ljud ur avgassystemet. Ja, som exempel, kan fortsätta rabbla, men poängen är den att bara för att hojen har 100hk+ så är det inte för mig en grym hoj.
Jo, men grejen är den att det blir att byta ner sig nåt djävulskt.
Att gå ifrån en ER6-07 till en relativt gammal gixxer bara pga hästarna, då tror jag man är ute på tunn is och missförstått hela begreppet motorcykelåkning? :/
En grym hoj, är det bara effekt? För mig är det bra fjädring, fina vägegenskaper, bra effektkurva och elakt ljud ur avgassystemet. Ja, som exempel, kan fortsätta rabbla, men poängen är den att bara för att hojen har 100hk+ så är det inte för mig en grym hoj.
Det kan man tro.
28år, KK10år, R1´01, GBG ~11000 halv/helår. Kör dock Folksam med avställningsbar försäkring vilket ger en okej premie (med modifikation) under brukandemånaderna.
Men tjööp min hoj då. Aprilia Falco. Med annan luftburk, slipon och chip har jag säkert 130 hk. Öhlinsdämpare och fjädrar, brembo bromsar. Det är både bra väghållning, grymt ljud och bra tryck i motorn. Försäkringen ligger på ca: 6500 lök hel/hel. Dock så är jag inte så sugen på att sälja, men kolla på modellen vetja.
Jo, men grejen är den att det blir att byta ner sig nåt djävulskt.
Att gå ifrån en ER6-07 till en relativt gammal gixxer bara pga hästarna, då tror jag man är ute på tunn is och missförstått hela begreppet motorcykelåkning? :/
En grym hoj, är det bara effekt? För mig är det bra fjädring, fina vägegenskaper, bra effektkurva och elakt ljud ur avgassystemet. Ja, som exempel, kan fortsätta rabbla, men poängen är den att bara för att hojen har 100hk+ så är det inte för mig en grym hoj.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |