Grymmast V-twin??

gurra snurra

Lagen är lika för alla !!!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
URAL och en BMW1150
Töntiga V Twinnar

EN RIKTIG MAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fjollraketer är som en fjärt jämfört med EN 5000CC ROLLSROYCE

rrfulls.jpg

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
gurra snurra skrev:

Men där är du ju! Dig har vi saknat här på forumet! :hihi

Snabbt, säg ngt intelligent!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
gurra snurra skrev:
Om man bortser från dina åsikter så tycker jag ändå att bilden rockar fett! :yoparty NOS burken är pricken över i:et !!!!

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
gurra snurra skrev:

rrfulls.jpg

Det saknas 10 cylindrar på den. DÅ kan vi prata om fett ljud.
Har varit med och tjuvstartat en Meteor-motor i en lada en gång, Det saknar motstycke. Som en Nitrodragster x2

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Chiefen skrev:
Om man bortser från dina åsikter så tycker jag ändå att bilden rockar fett! :yoparty NOS burken är pricken över i:et !!!!

..för att inte snacka om avgasrören, om man nu kan kalla dem det.. :hihi

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Lantis skrev:
Ducati låter hur fett som helst (jag är dock partisk) särskilt om man sätter på lite ballare dämpare.

Även Buell låter grymt tycker jag.

förvisso låter buellen rätt gött... men ingen av modellerna var något jag skulle vilja ha.
provade xb9r för ett par veckor sedan... visst var den skoj... sålänge det svängde mycket iallfall.
men ljudet i den e illa gött.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Tjena,

Kul att du verkar sett ljuset i twin-träsket.

Finns många roliga hojar beroende på vad du är ute efter? Ljudet följer ju med på köpet oavsett.

Skall försöka hålla mig ifrån att proklamera Ducati för mycket (eftersom jag är sjukt patriskt då) men självklart är det kul hojar med frukstansvärt vacker ljud (och roliga köregenskaper).

Är det ren och rå prestanda så är det väl Mille(R)/Tuono, SP1/2 som gäller.

Personligen så tycker jag VTR Firestorm är en trevlig hoj. Bra med vrid, klart wheeliebenägen och ett mycket fint ljud. Att man dessutom sitter vettigt och kan hitta många objekt på beg.marknaden gör det inte direkt till ett dåligt val. Att det är en Honda gör ju den till ett mycket tryggt köp :tummenupp

Beroende på dina behov så finns det ju en del att välja på, lika så utseende.

Ut och provkör!

Jag kommer förbi när du vill och drar 1-2-3-4 växlar med mina öppna DuccePerformencerör så kommer du köra "ara-papa-ara-papa" i vägkanten :lol

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Zee skrev:
Ultra-forbidden... mao det funkar inte.

Attans! Nåja, ett medlemskap hos motorcycle.com är rätt prisvärt, en jädra massa info om man går i köpatankar på någon hoj från 96-04.

Donut

Go ahead. Make my day.
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 929 -00 / Yamma wr 426 -01
Jag kommer förbi när du vill och drar 1-2-3-4 växlar med mina öppna DuccePerformencerör så kommer du köra "ara-papa-ara-papa" i vägkanten :lol[/QUOTE]

Det hade jag ju inte tackat nej till förstås. Får man aldrig nog av... :tungan

Det är väl bara ut o provköra nu som sagt, synd bara att alla hojar inte är utrustade med lite roligare burkar... :gnissla

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Har en TLS med kolfiberblås och tanten har en Ducce 750ss med Conti blås på. Min låter gött men tantens låter bättre, speciellt på tomgång och vid växlingarna. Får nog titta på en 996:a eller nått.....

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Donut skrev:
Jag kommer förbi när du vill och drar 1-2-3-4 växlar med mina öppna DuccePerformencerör så kommer du köra "ara-papa-ara-papa" i vägkanten :lol

Det hade jag ju inte tackat nej till förstås. Får man aldrig nog av... :tungan

Det är väl bara ut o provköra nu som sagt, synd bara att alla hojar inte är utrustade med lite roligare burkar... :gnissla[/QUOTE]
jag har en mille men ska ha en hoj med rad4a i :) du har en rad4a och vill ha en twin :)

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Zee skrev:
Ultra-forbidden... mao det funkar inte.

Det funkar fint för mig iaf, och jag är inte medlem vad jag vet.

Självklart så har jag en av dom ubergrymmaste V-tvinnarna man kan ha ;-) Men jag är som sagt lite partisk jag oxå.
Om jag nu inte skulle vara fast i Ducce-träsket, så skulle det nog bli en SP1 eller SP2.

Lycka till!

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
F042 by NFR
Var på Assen 2004 och kollade in nä Hollänska Ducatiklubben hade racehelg i maj. Det kördes i kungaklassen Sound off thunder som endast är för twinnar oavsett kubik. Det fanns alla sorters att lyssna på. Enligt min mening lät det trimmade Duccarna med feta helsystem klart häftigast.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
sven666 skrev:
ducati har bästa ljudet.. vetefan hur dom gör asså.. inte ens utan slipon låter min (firestorm) lika mycket... :va

fast vill man bevara hörseln nåra år är dte kanske vettigt att inte dåna på allt vad som går..

iaf:
ducce - låter bäst, snordyra
aprilia - snyggast, snabbast, ganska dyra
honda - går och går och går och går, billig försäkring
suzuki - verkar krångla mest, stor och tung, billigast delar.

alla har sina fördelar, kwackasacki har inte gjort nån twin va?

Kan informera om att Ducati har billigare delar än dom flesta japsar, och Aprillia är ju hutlöst t.ex 16K för en ljudämpare!!!. Duccen är lite dyrare i inköp och kräver mer om vårdnad men har år andra sidan ett utmärkat andrahandsvärde, när det kommer till design och motorljud så är ducce oslagbart enligt mig. Har sneglat både på millen och sp1:an men även om dom har mer klös och kräver minder service så tycker jag inte om desigen. Millen ser ut som ett rymdskepp och sp1:an har historiens fulaste framkåpa + att någon idiot borta i Nippon tyckte det va en bra ide att motera kylarna på sidan, det blir ju inte direkt billigt när man vurpar? men som sagt smaken är som :arsele Jag var en sväng och provkörde nya 999:an på Biscaya och om du har råd så är det den som gäller!. Chassiet var grymt smidigt och det var mycket bättre pulver än i min gamla 996:a :tummenupp

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
1:En ducce som växlar ner i hög fart. Finns inget som låter som det!

2:Mille/R/Factory, TLS/R, SP1/2 vid gaspåslag. Då klår dom duccarna enligt mig. Men det klår ändå inte en nerväxlande hyper mellan hyreshusen på stan.... Där snackar vi respekt!!

3:Resten av twin träsket....

(och inte va jag partisk heller....) :rolleyes:

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln