Grymmaste B-rullen?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
seriös B-film (alltå med låg budget) är ju Equalibrium med bl.a. Christian Bale (filmen fick titeln Cubic i europa, inte en jävel fattar varför...)

(och ja, det är ingen gigantisk hollywood-satsning utan är en erkänt B-film)

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Tankar just nu ner THX 1138 för att återuppleva gamla minnen..

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
Kurt Russell ftw. I Escape From New York är han hårdaste antihjälten ever, Snake Plissken, måste ses.
Andra bra filmer är The Thing och Big Trouble in Little China, även de regisserade av John Carpenter.

Sen kan jag inte låta bli att nämna Commando men allas vår Arnold. Bästa scenen nästan är när en handgranat landar vid fötterna på honom och exploderar. Arnie flyger några meter, landar, ställer sig upp och fortsätter skjuta :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
BAD TASTE!! Hysteriskt rolig...Kommer inte ihåg så mkt, men en scen hade nån dödat en ankla. Där låg det en leksaksanka upp och ner och sprattlade med benen, med lite blod på!

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Här är den självklara vinnaren!!! Favvoscenen är ju lätt den när sjuksköterskorna rullar ut de rullstolsbundna gamlingarna på motorvägen för att få lediga sängar på sjukan.
http://imdb.com/title/tt0072856/
Lätt världens dåligaste film: Death Race 2000:yoparty :yoparty

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Sen kan jag inte låta bli att nämna Commando men allas vår Arnold. Bästa scenen nästan är när en handgranat landar vid fötterna på honom och exploderar. Arnie flyger några meter, landar, ställer sig upp och fortsätter skjuta :)

Det är fan inte en b-film! Det är ju en av världshistoriens bästa actionfilmer! :)

commando01.jpg

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Såg The Running Man med Arnold för ett tag sen. Förbannat bra film. Hade inte sett den på 10-15 år så jag hade hunnit glömma det mesta, t.o.m den supercoola Captain Freedom.

Ikväll tror jag att jag ska återuppliva Total Recall. Sist jag såg den var Arnold, Van Damme och Stallone dom hetaste namnen i Hollywood.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Bra rulle den där kub! Men den platsar väl inte in här.

Det sägs så, jag har inte sett den.

Cubic har jag sett däremot och den är sketagrym! Mycket snygga fightscener.

Om Cube platsar in här eller ej får vi se efter jag sett den.
Ett litet tips är att dvd.se inte tar något i frakt till ett visst datum. Så shoppa järnet om ni är sugna på film! :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Måste ha Ninja mission, har nuppat en chey i den.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Hercules in New York, versionen med Arnolds riktiga röst som släpptes först efter att han blivit känd tio år senare. Alla andra "B-filmer" är bara trams jämfört med denna juvel vars tappra försök att ta sig själv på allvar trots bristande budget, manus och skådespeleri är riktigt beundransvärt. Har en fast placering på IMDBs topp 100 sämsta filmer någonsin, men denna äventyrskomedi får
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av mig.

/ Mini - biografanställd, B-filmskonnosör och blivande professor i B-filmsvetenskap.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Exterminator är en schysst b-rulle om en före detta soldat som skall hämnas på sin polares banemän och all orättvisa i New York...

Annars finns ju alltid Charles Bronson som leverat en del sköna rullar under åren.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping