Jodix
Medlem
- Gick med
- 9 May 2008
- Hoj
- GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Tycker den ser körbar ut Grattis än en gång Bear!!
Jodix: Det är bara att ta fram bågfilsbladet och kapa av hela. Sätt ca 45graders lutning på nummerskylten så fungerar den som stänkskärm. Det är ju inte lika bra som orginal men betydligt snyggare, enligt mig iaf. Här uppe i norr så snöar det och första turen med hojen är långt långt bort Men det gör inte så mycket för vi har fått en ny pärla att ta hand om. I tisdags så kom storken med en liten Det blev en ny mc kille
Först och främst GRATTIS till er för ert nytillskott. Det blir nog ytterligare kapningar på skärmen, men det får bli en hugger (innerskärm) över bakdäcket i samband med den avkapningen. Hur förhåller sig bilbesiktningen till avkapade bakskärmar egentligen? Någon som vet? Ja nog är det snyggare med mindre skärm baktill.
Tackar för alla positiva svar, vad det gäller kapad baksärm och bilbesiktning (motorcykelbesiktning). Fint arbete Maveric...gillar blanka välputsade saker Vilka redskap använder du när du tar ner gjutskägg och polerar? Vilka polervax? Vill gärna veta
Var på Åhaga MC Expo igår med frugan och kikade lite. Inte så värst mycket egentligen, men det var liksom trevligt att bara gå runt en sväng och provsitta olika motorcyklar och till slut ändå kom fram till att ens 1400:a mycket väl håller måttet vad det gäller sittkomfort och utseende
Några bilder kommer här ----------->
Hej allihopa. Var köper ni era luftfilter någonstans? Enligt Maggy tidigare i denna lååånga tråd så duger pappersfiltret alldeles utmärkt?
Maveric..mycket imponerande puts du har fått upp!! Jag vill också göra samma procedur men känner just nu att jag inte orkar göra det. Det blir nog ett passande projekt inför nästa vinter
Ny baklykta monterad nu ikväll!! Lyser fint i vårmörkret!!!
Det blev ju jädrans tjusigt det däringa. Undertail nästa steg då?
Nja!! Det blir nog en hugger. Typ denna. Det är bara det att jag vill ha den i en annan färg. Och i samband med det så kommer bakskärmen kapas ner. Vet du var man kan skaffa andra liknande huggers? Vill gärna ha kedjeskyddet med.
Beställde dessa styrändar nu precis! Tycker det är snyggt med lite glansiga detaljer
Sen lutar det väl mot nya slip on....eller hur var det? Ska du sälja dina fortfarande? Hur går det själv med din Lady?
Den jag har använder orginal kedjeskydd.
Var hittar man ett sådant som du har monterat på din? Har den någon märkning? Någon annan som vet kanske
Jag köpte en Pyramid Plasics Hugger från S-Racing och den använde man original kedjeskydd till.
Sålde den till Maveric... för en hugger må se snygg ut och skydda så att smuts kastas in i bakstötdämparen på en MONO dämpad hoj. På en GSX hjälper den inte ett skvatt... det enda som händer är att det blir svårare att tvätta framtill i bakre "hjulhuset".
Så hugger är inget jag rekommenderar... inte ens som bling!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|