GSX 1400-tråden

BRL-67

BRL-67
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Påarp (HBG)
Hoj
Gsx 1400-06
Hur vet man om bågen är bänkad med PC3 ?:confused: satt på bågen när den blev köpt.
I Dynojet pappret står det bara att det finns ett Acra system.
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Fick detta oljekylarskyddet hemskickat till mig idag. Från en GSX:are från Tjeckien. Själv gillar jag det :):D:tummenupp

Maveric. Det skall bli mycket spännande vad du klämmer ur din Lady sen när du micklat färdigt!! :):yoparty

Bifoga gärna detaljerad uppföljning. Följer med intresse allt som händer i denna tråd.
 

Bifogat

  • IMG_1286.jpg
    IMG_1286.jpg
    242.4 KB · Visningar: 61
  • IMG_1287.jpg
    IMG_1287.jpg
    242.3 KB · Visningar: 69

BRL-67

BRL-67
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Påarp (HBG)
Hoj
Gsx 1400-06
Fick detta oljekylarskyddet hemskickat till mig idag. Från en GSX:are från Tjeckien. Själv gillar jag det :):D:tummenupp

Maveric. Det skall bli mycket spännande vad du klämmer ur din Lady sen när du micklat färdigt!! :):yoparty

Bifoga gärna detaljerad uppföljning. Följer med intresse allt som händer i denna tråd.

Fint skydd:yoparty tänkte fixa en till min med men jag skär den med plasma själv.:tummenupp
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hur vet man om bågen är bänkad med PC3 ?:confused: satt på bågen när den blev köpt.
I Dynojet pappret står det bara att det finns ett Acra system.

Alla skriver ju inte in vad som är gjort.... se mina papper i mitt garage... står inte tillnärmelsevis i närheten allt som är gjort på hojen.
Enda sättet att veta är att få det gjort själv alternativt helt enkelt fråga förra ägaren.
 

BRL-67

BRL-67
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Påarp (HBG)
Hoj
Gsx 1400-06
Alla skriver ju inte in vad som är gjort.... se mina papper i mitt garage... står inte tillnärmelsevis i närheten allt som är gjort på hojen.
Enda sättet att veta är att få det gjort själv alternativt helt enkelt fråga förra ägaren.

Förstår ditt val av Lady med dom kurvorna:yoparty:yoparty:yoparty
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ja nu har man bytt kammarna :D.
köpte Maggys avlagda tts kammar efter lite fiddlande så är dom på plats.
hann även ta en provrunda i kväll vilken skillnad:yoparty .
Där hojen planade ut förut (6500rpm o över ) fortsätter den nu o dra hela vägen till rödmarkeringen :D på alla växlarna :D:D.
Vet att yoshi st-1 o webbcams är ännu värre men detta räcker längt.
Blir nog bänkning oxå var det lider , jag har knåpat ihop en tillfällig mapp med delar av min o Maggys så länge :).

/Maveric
 

Bifogat

  • P1010031b.JPG
    P1010031b.JPG
    157.4 KB · Visningar: 102
  • P1010033b.JPG
    P1010033b.JPG
    124.8 KB · Visningar: 123
  • P1010036b.JPG
    P1010036b.JPG
    110.8 KB · Visningar: 105
  • P1010037b.jpg
    P1010037b.jpg
    209 KB · Visningar: 112
  • P1010042b.jpg
    P1010042b.jpg
    205.7 KB · Visningar: 110

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Så nu har även jag haft nöjet att inviga säsongen... :yoparty

Me too! =) I onsdags var det 10 grader och strålande sol, så då kunde jag F¤N inte hålla mig längre. Jag blev ju inte mindre förtjust i donnan kan jag säga efter premiärtur på både hoj och för säsongen.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Me too! =) I onsdags var det 10 grader och strålande sol, så då kunde jag F¤N inte hålla mig längre. Jag blev ju inte mindre förtjust i donnan kan jag säga efter premiärtur på både hoj och för säsongen.

Se där ser ut som det börjar lossna :tummenupp , sommaren är snart här tack o lov :Bugar.

Kul att du gillade din premiär tur, kommer ihåg min första tur med hojen :) .

Tog själv en runda i dag o blev förvånad igen hur mycket smidigare hojen blivit efter kambytet :yoparty.

/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Grattis:tummenupp
Märker du någon skillnad efter kambytet?

Mjooo... det är halt!
Min butt dyno säger att jag numer är närmare 160 än 150 bakhjulshästar. Men och andra sidan så var det ju ett tag sen min butt dyno blev kalibrerad. Är ju inte använd på ett halvår typ.
Råkade ställa upp i utgången av en rondell (eller cirkulationsplats som det heter på trafiksvenska) med mycket moderat gaspådrag i ca 15km/h. Kyla,sand och väta har säkert en del med det att göra dock. Lyckligtvis uteblev marksyningen men det var nära...

Nu drar jag iväg och köper dojjor i Barcelona... bänkningen får bli då jag är hemma igen.
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Så var besiktningen avklarad igen då.
Den här gången var det lite annorlunda jämfört med de tidigare två gångerna.
Besiktningsmannen hade synpunkter på vikeln (eller vinklen som de säger här i Småland) på registreringsskylten. Den har exakt samma vinkel idag som den har haft vid de två tidigare besiktningarna, och då helt utan kommentarer!?? Idag tog de dessutom fram ljudmätaren för första gången. Tidigare gånger har besiktningsmännen inte ens kommenterat ljudet. Satan, tänkte jag och såg framför mig ett ytterst tillfälligt montage av originalsystemet för en uppföljande besiktning. Mitt originalsystem är aldrig använt så det vore synd att skita ner det...Hur som helst så kom det nu ut två man med ljudmätare och stativ och "mätpinne" så att mikrofonen skulle hamna på rätt avstånd från Akrasystemets utblås. Besiktningsmannen sa något om 88 dB och ändå inte. När mikrofonen var riggad så hörde jag 5200 sägas. Resultatet blev 102 dB vid 5200 varv/min. Gränsvärdet är 103 dB, så du klararar dig sa båda glatt. Sedan var det det här med 88 dB. Besiktningsmannen visade på märkplåten på vänster ramrör vid grenrören. Där står det 88 dB, vilket är det värde som POLISEN utgår ifrån vid en eventuell mätning. Besiktningen godkänner 103 dB, men polisen kan tycka att det ska vara 88 dB om de är på det humöret...hojen är godkänd men ändå inte...Efter detta så skrev besiktningsmannen ut ett rent protokoll. Han provkörde inte ens.
Efter det blev det en liten runda på 5 mil. De nya däcken, bromsslangarna och bromsklossarna känns riktigt, riktigt jäkla bra. Det är pinsamt att se att jag bara har kört 274,8 mil sedan förra besiktningen. Jag vet...det är utvisning, finns inga ursäkter...jag lovar bättring.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Så var besiktningen avklarad igen då.
Den här gången var det lite annorlunda jämfört med de tidigare två gångerna.
Besiktningsmannen hade synpunkter på vikeln (eller vinklen som de säger här i Småland) på registreringsskylten. Den har exakt samma vinkel idag som den har haft vid de två tidigare besiktningarna, och då helt utan kommentarer!?? Idag tog de dessutom fram ljudmätaren för första gången. Tidigare gånger har besiktningsmännen inte ens kommenterat ljudet. Satan, tänkte jag och såg framför mig ett ytterst tillfälligt montage av originalsystemet för en uppföljande besiktning. Mitt originalsystem är aldrig använt så det vore synd att skita ner det...Hur som helst så kom det nu ut två man med ljudmätare och stativ och "mätpinne" så att mikrofonen skulle hamna på rätt avstånd från Akrasystemets utblås. Besiktningsmannen sa något om 88 dB och ändå inte. När mikrofonen var riggad så hörde jag 5200 sägas. Resultatet blev 102 dB vid 5200 varv/min. Gränsvärdet är 103 dB, så du klararar dig sa båda glatt. Sedan var det det här med 88 dB. Besiktningsmannen visade på märkplåten på vänster ramrör vid grenrören. Där står det 88 dB, vilket är det värde som POLISEN utgår ifrån vid en eventuell mätning. Besiktningen godkänner 103 dB, men polisen kan tycka att det ska vara 88 dB om de är på det humöret...hojen är godkänd men ändå inte...Efter detta så skrev besiktningsmannen ut ett rent protokoll. Han provkörde inte ens.
Efter det blev det en liten runda på 5 mil. De nya däcken, bromsslangarna och bromsklossarna känns riktigt, riktigt jäkla bra. Det är pinsamt att se att jag bara har kört 274,8 mil sedan förra besiktningen. Jag vet...det är utvisning, finns inga ursäkter...jag lovar bättring.

Shit nu skrämde du mig lite :eek:.
Ska in på första besikningen 29april så kanske bäst att hänga på bazzokan för säkerhets skull :död .
Btw var det besikningen i Kalmar för jag har lite dålig erfarenhet därifrån (reg besiktade en bil där för många år sen pga motorbyte tog 3 tim men blev godkänd :tummenupp ).
Skönt att den gick igenom så ut o kör nu:) , ta en runda ner i blekinge vet jag finns kaffe här bara o pm'a innan :).

/Maveric
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Äntligrn! Nu har det hänt premiärturen äe avklarad har hunnit med ca 35mil, men det har väl ni där nere gjort för en månad sedan. Kommer o bli besiktning här med i sommar men det ska nog lösa sig.
Sen 274 mil mellan besiktningarna det är Gult kort:tummenupp
Ha De Gott
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Shit nu skrämde du mig lite :eek:.
Ska in på första besikningen 29april så kanske bäst att hänga på bazzokan för säkerhets skull :död .
Btw var det besikningen i Kalmar för jag har lite dålig erfarenhet därifrån (reg besiktade en bil där för många år sen pga motorbyte tog 3 tim men blev godkänd :tummenupp ).
Skönt att den gick igenom så ut o kör nu:) , ta en runda ner i blekinge vet jag finns kaffe här bara o pm'a innan :).

/Maveric

Hej,
jag besiktade i Nybro.
Jag hör av mig för en runda så småningom. Du kan ju också hojta till om du ska ut och köra. Det är ungefär lika långt från dig till mig som tvärt om, och kaffe finns också:tummenupp

Äntligrn! Nu har det hänt premiärturen äe avklarad har hunnit med ca 35mil, men det har väl ni där nere gjort för en månad sedan. Kommer o bli besiktning här med i sommar men det ska nog lösa sig.
Sen 274 mil mellan besiktningarna det är Gult kort:tummenupp
Ha De Gott

Det finns inga ursäkter...även om jag har målat om huset, byggt ut altanen samt missat 5 veckor mitt i sommaren då jag är i sommarstugan utanför Skellefteå...
Det ska bli mer körning i år:tummenupp
 
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej,
jag besiktade i Nybro.
Jag hör av mig för en runda så småningom. Du kan ju också hojta till om du ska ut och köra. Det är ungefär lika långt från dig till mig som tvärt om, och kaffe finns också:tummenupp


Låter som en ursäkt för att köra upp mot Kalmartrakten :tummenupp.

pm'ar mitt mobilnr så kan du höra av dig om ev körplaner :).

/Maveric
 

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Lelle

Hej på er!
Undrar om de är nån här som ska till lelleträffen här på ön.
Skulle va kul o träffas.:)
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top