GSX 1400-tråden

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Fan va nice :) Bra med elektronik som tål lite bakströmmar :)
Du får fira med en öl eller 2 ikväll :)
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Jo det känns ganska skönt att den höll. Nu återstår bara att hitta 9V kabeln. Jupp snart så öppnar man en Mariestads Påskbrygd å sen så finns en massa andra godsaker i kylen :) Glad Påsk på er alla.
 

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Om du inte hittar 9v kabeln så kan jag kika på min vilka stift osv som ska ha ström.. och vad som är minus å plus ;)
Men vet inte vart min är heller 100% men nästan :)
Skål!
 

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Huddinge
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
View attachment 334448 Tankväska och tankskydd såld. Kvar är racket från GIVI. och en stötdämp bak. 500:- Styck. Bara racket för sidoväskorna kostar 1200:- här får du det plus pakethållaren för topp boxen för en 500:-:)
 

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Utflykt

Var en sväng ut på Furillen här på ön.
 

Bifogat

  • IMAG0114.jpg
    IMAG0114.jpg
    263 KB · Visningar: 105
  • IMAG0112.jpg
    IMAG0112.jpg
    260.6 KB · Visningar: 103
  • IMAG0119.jpg
    IMAG0119.jpg
    260.3 KB · Visningar: 76

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Hej alla GSX 1400 folk

Har inte åkt mc sedan 82 då jag krockade med min senast ägda Honda sexa och slog halft ihjäl mig, men nu efter alla dessa år har jag blivit så sugen igen att jag köpte den enda cykel jag kan tänka mig vad det gäller utseende och prestanda, det blev en GSX 1400 naturligtvis, en K4
ägd av en kvinna i 40 årsåldern som lyckats peta ihop nästan 2000 mil.
Har läst igenom alla trådar här innan jag köpte cykel och kollade dom standard fel som nämns, provade lådan ganska brutalt på 2.ans växel och kunde kostatera att allt var ok, kollade stötdämparna också och dom verkar helt ok än så länge, däremot så nämns ett fel ett par ggr
i forumet och det är att Varmkörd motorcykel går ojämt och "ryckigt" på lågt varvtal ca 2000-2500 varv, detta fenomen finns även på denna cykel. Det nämns någon gång här att bränslefiltret i tanken kan göra att detta uppstår, jag prövade att göra rent detta men felet kvarstår,
så jag skulle vara mycket tacksam för alla tips jag kan få. Är förövrigt mycket nöjd med cykeln som är helt i orginaskick och ser ut som ny.
:banana
 

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Har också letat efter det där "ryckiga"... men inte hittat det ännu.. :)
Hoppas du har bättre tur, så kanske jag kan åka snålskuts :)
 

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Jag tänker inte ge mig förän jag hittar felet. självklart får du åka snåskjuts om jag hittar det, i annat fall tänker jag leta upp någon duktigare mek än mig själv här i Göteborgstrakten borde det finnas några stycken.
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Hej och välkommen! Kul med någon som bor i "närheten" som kör GSX 1400. Bra val av hoj! Har också ryckig gång på hojen. Hittar du en annan lösning på detta problem så får du gärna dela med dig : ) Du bor ju så nära att du kan komma över på en fika?

Hälsning Jodix
 

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Vist Jodix fika tackar man inte nej till, lägger upp några bilder på nyförvärvet.
 

Bifogat

  • 1400.jpg
    1400.jpg
    258.9 KB · Visningar: 127
  • 1400b.jpg
    1400b.jpg
    258.5 KB · Visningar: 146
  • 1400c.jpg
    1400c.jpg
    261.5 KB · Visningar: 110

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Verkar bli förskjutning på bänktid för mig.
Bänkoperatören tyckte att det är bättre att vänta till mitten/slutet på maj för att få det optimalt eftersom vi "saknar" luftfuktighet här just nu.
Kör vidare med mappen jag fått av Motospeed och den går rätt bra med den med.
Har inte lyckats vrida fullt ännu... den reser sig alternativt spinner loss en bra bit före full gas. :yoparty
Kletigare däck och en kuligare topp med större ventiler sen då? :va
Näste helg gäller förstamajrundan/paltrundan ifall vädret tillåter.
Förra årets runda snöslaskade bort... istället för brukliga 900-1100 hojar var det ett 30 tal som tappert kämpade sig runt de 35 milen... jag var inte en av dem.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Om du inte hittar 9v kabeln så kan jag kika på min vilka stift osv som ska ha ström.. och vad som är minus å plus ;)
Men vet inte vart min är heller 100% men nästan :)
Skål!

Hej!
Tänkte jag kunde bidra med en bild på nämda kabel, plus är röd o svart givetvis -minus :tummenupp.

Men om du kan få igång hojen så behöver du ingen batterikabel för det går att byta mapp med motorn igång :tummenupp .


/Maveric
 

Bifogat

  • pc3a.JPG
    pc3a.JPG
    137.6 KB · Visningar: 92

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Nå man får väl tacka för all hjälp. Bild och en tydlig instruktion om att röd är + och svart - :D Så det går att pilla i pc'n när hojen är igång. Tycker det känns :gnissla Jag har 9V kabeln på något bra ställe men jag måste bara klura ut var :) Har grejor både hemma och hos päronen.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Nå man får väl tacka för all hjälp. Bild och en tydlig instruktion om att röd är + och svart - :D Så det går att pilla i pc'n när hojen är igång. Tycker det känns :gnissla Jag har 9V kabeln på något bra ställe men jag måste bara klura ut var :) Har grejor både hemma och hos päronen.

Det är inga problem att mixtra med pc3'an under drift :) skulle du göra fel så är det bara o lägga in mappen på nytt ,men börja med att spara en kopia på datorn som säkerhet :tummenupp .
Provade häromveckan att ändra lite olika värden bara för att se om den gick fett eller ej o den ändrar sig direkt när du sparat ner ändringen till pc3'an.


/Maveric
 

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Har också letat efter det där "ryckiga"... men inte hittat det ännu.. :)
Hoppas du har bättre tur, så kanske jag kan åka snålskuts :)


Hallo mipet, jag är nu ganska säker på att problemet med den ryckiga gången på lägre varv till 99% har med spridarna att göra, antingen är dom igen korkade av något (avlagringar typ rost från tanken eller någon annan skit) eller så är det något fel på styrningen till spridarna. Tänkte
pröva med injektion cleaner, fast det är väl önsketänkande att det skulle fungera, man blir väl bara avlurad ett par hundringar för det flytande inehållet i burken, har för mig att man förr hällde en skvätt diesel i tanken för att få rent spridarna, men det känns ju inte direkt som det ultimata att göra på cykeln, har ingen verkstadshanbok och faktiskt inte en aning om hur som är smartast att få rent dom, ultraljud skulle nog annars sitta bra kan jag tänka mig, kanske någon som har en bra guide här med bilder hur man gör det snabbast och bäst.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
View attachment 334448 Tankväska och tankskydd såld. Kvar är racket från GIVI. och en stötdämp bak. 500:- Styck. Bara racket för sidoväskorna kostar 1200:- här får du det plus pakethållaren för topp boxen för en 500:-:)

Har ni inte hållare för fasta väskor så KÖP!
Detta pris är så billigt att jag nästan är sugen att köpa ett till set fast jag redan har!
Passande väskor är Suzuki Original, Givi och Kappa.
Om inte annat så häng mjuka väskor över så slipper ni lackskav.
Med en enkel adapter passar dessa på alla årsmodeller av GSX 1400.
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top