GSX 1400-tråden

BRL-67

BRL-67
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Påarp (HBG)
Hoj
Gsx 1400-06
Satt och ritade ett kylaskydd på jobb som passar er med 1550cc.
Döm inte för mycket är bara på ritbordet än så länge ej färdig.
Vad tycker ni eller finns dom redan???
 

Bifogat

  • DSC00442.jpg
    DSC00442.jpg
    217 KB · Visningar: 94

mattie

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Ort
På toppen av Hallandsåsen
Hoj
gsx 1400
ojämt och "ryckigt" på lågt varvtal

Har inte åkt mc sedan 82 då jag krockade med min senast ägda Honda sexa och slog halft ihjäl mig, men nu efter alla dessa år har jag blivit så sugen igen att jag köpte den enda cykel jag kan tänka mig vad det gäller utseende och prestanda, det blev en GSX 1400 naturligtvis, en K4
ägd av en kvinna i 40 årsåldern som lyckats peta ihop nästan 2000 mil.
Har läst igenom alla trådar här innan jag köpte cykel och kollade dom standard fel som nämns, provade lådan ganska brutalt på 2.ans växel och kunde kostatera att allt var ok, kollade stötdämparna också och dom verkar helt ok än så länge, däremot så nämns ett fel ett par ggr
i forumet och det är att Varmkörd motorcykel går ojämt och "ryckigt" på lågt varvtal ca 2000-2500 varv, detta fenomen finns även på denna cykel. Det nämns någon gång här att bränslefiltret i tanken kan göra att detta uppstår, jag prövade att göra rent detta men felet kvarstår,
så jag skulle vara mycket tacksam för alla tips jag kan få. Är förövrigt mycket nöjd med cykeln som är helt i orginaskick och ser ut som ny.
:banana

Jag hade samma problem på min K5:a uttagen 06, redan som ny.
Jag ställde frågan till ett antal service tekniker på Suzuki vad det kunde bero på och svaret jag fick var att ”GSX:en nog var lite snål ställd från fabrik som original”. Efter att ha kört ett par år tröttnade jag och investerade i en PC3, slipon och KN filter. Efter injustering i dynojet började den ojämna gången försvinna men jag var inte helt nöjd. Jag gick då in i mappen manuellt och fetade upp bränsle blandningen i cellerna för throttle position 2, 5 och 10 vid 1500-2500 varv (där jag hade problemen vid små gaspådrag) och äntligen var den ojämna gången helt borta.
Lycka till.
 

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Jag hade samma problem på min K5:a uttagen 06, redan som ny.
Jag ställde frågan till ett antal service tekniker på Suzuki vad det kunde bero på och svaret jag fick var att ”GSX:en nog var lite snål ställd från fabrik som original”. Efter att ha kört ett par år tröttnade jag och investerade i en PC3, slipon och KN filter. Efter injustering i dynojet började den ojämna gången försvinna men jag var inte helt nöjd. Jag gick då in i mappen manuellt och fetade upp bränsle blandningen i cellerna för throttle position 2, 5 och 10 vid 1500-2500 varv (där jag hade problemen vid små gaspådrag) och äntligen var den ojämna gången helt borta.
Lycka till.

Tack för ditt svar mattie
Ja! kan jag inte hitta något konkret fel blir det väl att investera i en pc3
men då vill jag kunna utesluta allt som kan orsaka detta först, annars lär jag inte ha nytta av pc3an heller i alla fall inte för just detta fel.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Satt och ritade ett kylaskydd på jobb som passar er med 1550cc.
Döm inte för mycket är bara på ritbordet än så länge ej färdig.
Vad tycker ni eller finns dom redan???

Snyggt... men jag gillar mitt svarta.
Skall du gå på 1550 kit du med?
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
:brinnerupIdag var det nära att det blivit en GSX1400 mindre alt. även förare :gnissla.

Var ledig i dag o körde ner till Kristianstad o på E22'an kommer jag i fatt en lastbil på det enfiliga delen men lägger mig tålmodigt o väntar på två filligt.
När vi så kommer dit o jag börjar förbereda mig för omkörning så börjar han köra om en annan lastbil :huvet men jag släpper av o följer efter.
När han nästan är om ser jag att det är en till efter den första o givetvis kör han på:klappar.
När han har passerat den första helt börjar den omkörda att gå ut för omkörning med mig emellan sig o wireräcket :eek: vilket slutar med att jag slår till med näven på dörren :gnissla då först upptäcker han mig :brinnerup men snacka om close call :skrämd .

var lite skakig efteråt men det är bara o ta nya tag :).

stannade på hem vägen för att ta en kopp kaffe vid ett fik svängde in o parkerade vänder mig om o där står 12 st mc poliser o tittar på mig shit tänker jag efter som jag drog på liiiittee :rofl extra precis innan fiket .
Men enda kommentaren jag får är gott muller o tummen upp av en av dom :yoparty
Trodde inte det fanns så många mc poliser här nere i söder :D


/Maveric
 

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
:brinnerupIdag var det nära att det blivit en GSX1400 mindre alt. även förare :gnissla.

Var ledig i dag o körde ner till Kristianstad o på E22'an kommer jag i fatt en lastbil på det enfiliga delen men lägger mig tålmodigt o väntar på två filligt.
När vi så kommer dit o jag börjar förbereda mig för omkörning så börjar han köra om en annan lastbil :huvet men jag släpper av o följer efter.
När han nästan är om ser jag att det är en till efter den första o givetvis kör han på:klappar.
När han har passerat den första helt börjar den omkörda att gå ut för omkörning med mig emellan sig o wireräcket :eek: vilket slutar med att jag slår till med näven på dörren :gnissla då först upptäcker han mig :brinnerup men snacka om close call :skrämd .

var lite skakig efteråt men det är bara o ta nya tag :).


stannade på hem vägen för att ta en kopp kaffe vid ett fik svängde in o parkerade vänder mig om o där står 12 st mc poliser o tittar på mig shit tänker jag efter som jag drog på liiiittee :rofl extra precis innan fiket .
Men enda kommentaren jag får är gott muller o tummen upp av en av dom :yoparty
Trodde inte det fanns så många mc poliser här nere i söder :D


/Maveric

Många bilförare är blinda tur att de gick bra:) Mycke adrenalin efter kan ja tänka mej.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
:brinnerupIdag var det nära att det blivit en GSX1400 mindre alt. även förare :gnissla.

Var ledig i dag o körde ner till Kristianstad o på E22'an kommer jag i fatt en lastbil på det enfiliga delen men lägger mig tålmodigt o väntar på två filligt.
När vi så kommer dit o jag börjar förbereda mig för omkörning så börjar han köra om en annan lastbil :huvet men jag släpper av o följer efter.
När han nästan är om ser jag att det är en till efter den första o givetvis kör han på:klappar.
När han har passerat den första helt börjar den omkörda att gå ut för omkörning med mig emellan sig o wireräcket :eek: vilket slutar med att jag slår till med näven på dörren :gnissla då först upptäcker han mig :brinnerup men snacka om close call :skrämd .

var lite skakig efteråt men det är bara o ta nya tag :).

stannade på hem vägen för att ta en kopp kaffe vid ett fik svängde in o parkerade vänder mig om o där står 12 st mc poliser o tittar på mig shit tänker jag efter som jag drog på liiiittee :rofl extra precis innan fiket .
Men enda kommentaren jag får är gott muller o tummen upp av en av dom :yoparty
Trodde inte det fanns så många mc poliser här nere i söder :D


/Maveric

Otrevlig läsning men fan va skönt att du klarade dig med livet i behåll! Loud pipes saves lives...
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Var lite skakig efteråt men det är bara o ta nya tag :).


/Maveric[/QUOTE]

Hej Maveric!! Blev riktigt skakis när jag läste ditt inlägg:skrämd!! Strax innan läste jag på olyckstråden med en del olyckliga öden för en del. Tur att du inte var en av dem :Bugar!!

Var själv med om en incident som kunde slutat olyckligt häromkvällen, hemma i samhället. En före detta 50 sträcka, numera 60 sträcka vilket man starkt kan ifrågasätta då det är mycket folk i rörelse runt just detta området. I vilket fall som helst så kom jag i ungefär 60 km/h då en bil nästan svängde ut framför mig (vänstersväng). Det resulterade i en väjning långt ut i mötande fil....tur att det inte kom ett möte just där. Då hade hoj + förare varit skrot.
Ganska skakis jag me när jag kom hem. Men som sagt det är bara att ta tjuren vid hornen och köra vidare. Snackade med en äldre kille som jag var hemma och arbetade hos och han var en rutinerad mc förare som klev av sin hoj för ca 6-7 år sedan efter en liknande incident! Nää nu måste mina ljuddämpare komma snart så jag också HÖRS när jag kommer åkande

Var rädd om er alla GSX:are!!:yoparty:tummenupp
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Apropå senaste inläggen så blir man lite extra medveten om hur lätt det kan gå åt H. Ta´t lugnt där ute, så att vi får många fler sköna mil på våra donnor.

Själv har jag bara blivit mer och mer nöjd för varje tur. Svårt att hålla sig i skinnet bara, med tanke på det som skrivits. :)
 
Last edited:

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Jag har ett stycke hugger att sälja till den som är intresserad. Vit olackad plast och den monteras ihop med befintligt kedjeskydd. Nypris 1100kr. Ge mig ett bud.

Apropå senaste inläggen så blir man lite extra medveten om hur lätt det kan gå åt H. Ta´t lugnt där ute, så att vi får många fler sköna mil på våra donnor.

Själv har jag bara blivit mer och mer nöjd för varje tur. Svårt att hålla sig i skinnet bara, med tanke på det som skrivits. :)

FInns det nån bild eller 2?:)

Hälsning Jodix (Jonas)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Tack för kommentarerna :krama.

Jo ta det lugnt det är ett ögonblicks verk o man är ute ur leken :död.

Vet av erfarenhet ,har klotat 3 ggr.
En gång av ungdomlig dumhet :tungan en gång av en billist som inte visste hur stop plikten funkar i en 4vägs korsning:gnissla o en gång pga. lösgrus på asfalten i en kurva :huvet.
Men klarat mig med endast blåmärken o skadat ego :D.

Har bara legat på intensiven en gång o det pga. att framskärmen lossnade på trampcykeln i en brant nedförsbacke o dämed låste framhjulet :näsblod.

med detta sagt ta vara på er så vi ev. kan träffas någon gång här i vårt avlånga Land vilket iofs. hade varit kul :banana.

Några förslag på plats vi är ju trots allt utspridda på cirka 160 mil från norr till söder:).

Har i kväll förberett hojen för sin första besikning ,bytte olja o filter + hängde på original trumpeten jisses vad tung den är :D o vad tyst den blev :confused:.
Så på fredag ska bettan visa upp sig:D , hoppas dom gillar det dom ser då :Bugar.



/Maveric
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
FInns det nån bild eller 2?:)

Hälsning Jodix (Jonas)

Jag ska bara sanera den ordentligt först så kommer ett par bilder sen.

Tack för kommentarerna :krama.

Kan träffas någon gång här i vårt avlånga Land vilket iofs. hade varit kul :banana.

Några förslag på plats vi är ju trots allt utspridda på cirka 160 mil från norr till söder:).

/Maveric

Tanken har ju slagit en att det hade varit riktigt nice med en ordentlig 1400-träff. Man skulle slå ihop det med något annat evenemang ev så det händer lite grejjer.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Jo det hade varit kul träffas alltså :tummenupp.

Vet att vi har diskuterat det förr o det blev en liten miniträff för några år sen på elmia påskhelgen Jag Mipet och Hellfireclub men alltid nått.

Edit: hittade lite info om nämda miniträff :D sid 60 i denna tråden.

Angående evenemang kolla runt man vet ju alldrig kan finnas något som passar :tummenupp.


/Maveric
 
Last edited:

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Småfix

Ja då har man fixat stötdämparna tryckte i 15/50 olja funka me en gång:tummenupp
nu får man se om dom håller kvar vid 5 strecket.:Bugar
Justerat styret lite bakåt sänkt vxl spaken lite så nu sitter man perfekt.:)
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
NU har man äntligen tagit sig tid att vårstäda hojen rejält efter att den inte allt för pedante förra ägaren verkar ha struntat i allt vad tvätt innebär. F¤N att gräs kan sitta så in i H. Både på avgassystemet och fälgarna. Jag har använt alla möjliga starka substanser för att få rent, men det blir inte helt bra i fälgarna. Nu får de vara som de är och sen blir det omlack av fälgarna till vintern.
Men den blev bra mycket fräschare än innan iaf, så nu mår man lite bättre i själen. :)

Nästa steg är att montera fatbar och andra backspeglar samt LED-blinkisar. Köpte Biltema-fatbar som lämpligt nog går i samma ton som bromsoken.
 

Bifogat

  • 1400an.JPG
    1400an.JPG
    157.4 KB · Visningar: 105
  • 1400an2.JPG
    1400an2.JPG
    87.1 KB · Visningar: 91
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Nu är bettan bes. :Bugar:banana.

inga problem han justerade bara upp ljuset lite, sa att han gillade hojen o frågade om den va till salu :D vilket jag bestämt avböjde :).


Så nu blir det till o byta fordon o köra till jobbet :brinnerup , men det blir väl helg i kväll med så hoppas vädret håller i sig så man kan ut o köra :yoparty:yoparty.

Trevlig valborg gubbs :).


/Maveric
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
...och jag ser att tråden lever än :)

Nu har jag varit inaktiv så länge på Sporthoj, bortsett från lite lurkande, att jag åtminstone får ta och säga hej! Hoppas alla mår bra, att hojarna går rent och att ni får en alldeles fantastiskt valborg!!
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
...och jag ser att tråden lever än :)

Nu har jag varit inaktiv så länge på Sporthoj, bortsett från lite lurkande, att jag åtminstone får ta och säga hej! Hoppas alla mår bra, att hojarna går rent och att ni får en alldeles fantastiskt valborg!!


Välkommen tillbaka!
Hur har det gått med dina issues men hojen då?
Växellådan om jag inte minns fel?
Fixade nu?
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top