Har inte åkt mc sedan 82 då jag krockade med min senast ägda Honda sexa och slog halft ihjäl mig, men nu efter alla dessa år har jag blivit så sugen igen att jag köpte den enda cykel jag kan tänka mig vad det gäller utseende och prestanda, det blev en GSX 1400 naturligtvis, en K4
ägd av en kvinna i 40 årsåldern som lyckats peta ihop nästan 2000 mil.
Har läst igenom alla trådar här innan jag köpte cykel och kollade dom standard fel som nämns, provade lådan ganska brutalt på 2.ans växel och kunde kostatera att allt var ok, kollade stötdämparna också och dom verkar helt ok än så länge, däremot så nämns ett fel ett par ggr
i forumet och det är att Varmkörd motorcykel går ojämt och "ryckigt" på lågt varvtal ca 2000-2500 varv, detta fenomen finns även på denna cykel. Det nämns någon gång här att bränslefiltret i tanken kan göra att detta uppstår, jag prövade att göra rent detta men felet kvarstår,
så jag skulle vara mycket tacksam för alla tips jag kan få. Är förövrigt mycket nöjd med cykeln som är helt i orginaskick och ser ut som ny.
Jag hade samma problem på min K5:a uttagen 06, redan som ny.
Jag ställde frågan till ett antal service tekniker på Suzuki vad det kunde bero på och svaret jag fick var att ”GSX:en nog var lite snål ställd från fabrik som original”. Efter att ha kört ett par år tröttnade jag och investerade i en PC3, slipon och KN filter. Efter injustering i dynojet började den ojämna gången försvinna men jag var inte helt nöjd. Jag gick då in i mappen manuellt och fetade upp bränsle blandningen i cellerna för throttle position 2, 5 och 10 vid 1500-2500 varv (där jag hade problemen vid små gaspådrag) och äntligen var den ojämna gången helt borta.
Lycka till.
Satt och ritade ett kylaskydd på jobb som passar er med 1550cc.
Döm inte för mycket är bara på ritbordet än så länge ej färdig.
Vad tycker ni eller finns dom redan???
Idag var det nära att det blivit en GSX1400 mindre alt. även förare .
Var ledig i dag o körde ner till Kristianstad o på E22'an kommer jag i fatt en lastbil på det enfiliga delen men lägger mig tålmodigt o väntar på två filligt.
När vi så kommer dit o jag börjar förbereda mig för omkörning så börjar han köra om en annan lastbil men jag släpper av o följer efter.
När han nästan är om ser jag att det är en till efter den första o givetvis kör han på.
När han har passerat den första helt börjar den omkörda att gå ut för omkörning med mig emellan sig o wireräcket vilket slutar med att jag slår till med näven på dörren då först upptäcker han mig men snacka om close call .
var lite skakig efteråt men det är bara o ta nya tag .
stannade på hem vägen för att ta en kopp kaffe vid ett fik svängde in o parkerade vänder mig om o där står 12 st mc poliser o tittar på mig shit tänker jag efter som jag drog på liiiittee extra precis innan fiket .
Men enda kommentaren jag får är gott muller o tummen upp av en av dom
Trodde inte det fanns så många mc poliser här nere i söder
/Maveric
Idag var det nära att det blivit en GSX1400 mindre alt. även förare .
Var ledig i dag o körde ner till Kristianstad o på E22'an kommer jag i fatt en lastbil på det enfiliga delen men lägger mig tålmodigt o väntar på två filligt.
När vi så kommer dit o jag börjar förbereda mig för omkörning så börjar han köra om en annan lastbil men jag släpper av o följer efter.
När han nästan är om ser jag att det är en till efter den första o givetvis kör han på.
När han har passerat den första helt börjar den omkörda att gå ut för omkörning med mig emellan sig o wireräcket vilket slutar med att jag slår till med näven på dörren då först upptäcker han mig men snacka om close call .
var lite skakig efteråt men det är bara o ta nya tag .
stannade på hem vägen för att ta en kopp kaffe vid ett fik svängde in o parkerade vänder mig om o där står 12 st mc poliser o tittar på mig shit tänker jag efter som jag drog på liiiittee extra precis innan fiket .
Men enda kommentaren jag får är gott muller o tummen upp av en av dom
Trodde inte det fanns så många mc poliser här nere i söder
/Maveric
Jag har ett stycke hugger att sälja till den som är intresserad. Vit olackad plast och den monteras ihop med befintligt kedjeskydd. Nypris 1100kr. Ge mig ett bud.
Apropå senaste inläggen så blir man lite extra medveten om hur lätt det kan gå åt H. Ta´t lugnt där ute, så att vi får många fler sköna mil på våra donnor.
Själv har jag bara blivit mer och mer nöjd för varje tur. Svårt att hålla sig i skinnet bara, med tanke på det som skrivits.
FInns det nån bild eller 2?
Hälsning Jodix (Jonas)
Tack för kommentarerna .
Kan träffas någon gång här i vårt avlånga Land vilket iofs. hade varit kul .
Några förslag på plats vi är ju trots allt utspridda på cirka 160 mil från norr till söder.
/Maveric
Ja då har man fixat stötdämparna tryckte i 15/50 olja funka me en gång
nu får man se om dom håller kvar vid 5 strecket.
Justerat styret lite bakåt sänkt vxl spaken lite så nu sitter man perfekt.
...och jag ser att tråden lever än
Nu har jag varit inaktiv så länge på Sporthoj, bortsett från lite lurkande, att jag åtminstone får ta och säga hej! Hoppas alla mår bra, att hojarna går rent och att ni får en alldeles fantastiskt valborg!!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |