GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ja man blir snabbt bortskämd med o ha ett lyft bord :banana grattis.
Sågade hål i garage golvet o sänkte ner mitt så golvet är slätt när jag inte använder det :tummenupp

/Maveric
 

lilleroger

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Ort
skurup skåne
Hoj
gsx 1400 k6 honda cbx 600e 83
Ja man blir snabbt bortskämd med o ha ett lyft bord :banana grattis.
Sågade hål i garage golvet o sänkte ner mitt så golvet är slätt när jag inte använder det :tummenupp

/Maveric

Tackar. Ja nu undrar jag hur man har kunnat vara utan ett lyftbord :)
Det var värt varenda krona :banana

//Roger
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Har inte kört en meter den här Påsken. Just nu snöar det:mad::mad:
 
Last edited:

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Idag var det avrostningskurs i Stenungsund, arrangerat av SMC. Trevligt att träffa andra och kul att träna lite olika balans/broms/blick övningar. Lite kyligt på morgonen, men med vettiga käder fungerade det hur bra som helst. Så det blev ca 20 mil körda idag och är hemkommen alldeles precis, lite frusen och hungrig men vädigt nöjd:):)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Jo jag to mig oxå en tur idag blev 38mil totalt :yoparty , ville kolla att allt funkar som det ska nu när det är exakt en månad till vi drar till England (jag, Maggy o Sweban) :yoparty.
Blev till o skruva dit swingen o lite annat i går kväll :7peta så jag kunde provköra.
Jag hade en mindre rolig avslutning på förra säsongen med problem att få den att gå som den ska :mad: därav den långa rundan :D.
Men det verkar vara ok nu efter genomgång av insprutet o nya tändstift :tummenupp.
Så nu börjar resfebern att sätta in på allvar, hoppas att vädret är bättre än förra gången jag drog till England dvs torrt denna gången :rolleyes:.


/Maveric
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Var som sagt ute med hojen förra söndagen på långtur (38mil) o i måndags snöade det :gnissla.
Men då fick jag ett ryck
20120410.jpg:3freak tror något fattas här :va :hihi.

Därefter hände detta...........
20120411.jpg20120413.jpg Ops :brynad :dummer .

men bli inte oroad :D fortsättning följer .


/Maveric
 
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Nja Fillingen hade varit kanon med en tig hemma :tummenupp, men tyvärr ingen sån på gång.
Tillverkat detta istället
20120417.jpg
Som ser ut så här efter lite bearbetning
20120414.jpg

därefter lämnade jag in swingen till en kompis som jobbar som svetsare :tummenupp o då så blev det såhär
20120415.jpg
Någon som ser skillnaden mot original :tungan?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Höjden på öronen, de nya höjer akterkastellet 18mm :D.
Jobbigaste var att komma på ett sätt att bocka hållarna utan att få några skarpa hörn plus närheten mellan böjningarna (går inte sa min vän som jag trodde skulle kunna köra dom i sin kantpress :arsele, det gick aldeles utmärkt i den gamla handknäcken o lite jefla anamma :rofl.
Orsaken att jag gör så här är att för 3 år sen hade jag höjnings block på hojen som gav 40mm högre umpa vilket var kanon med passagerare o full packning då den kom ner på samma höjd som utan pas, o pack, men när man körde själv slet kedjan på skyddsgummit som sitter ovanpå swingen plus att den svängde på umpan när man närmade sig 200 har jag hört :rolleyes:.
Så där av knappt halva höjden på denna lösning, som jag tror kommer att funka både med o utan skjuts :D.
Vill samtidigt säga att jag inte kom på detta utan det var en annan medlem på gsx1400.org i australien som vänligen mailade mig sina cad filer han gjort till sin hoj:Bugar.


/Maveric
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top