Hoj hoj
Tittar in i tråden en stund, har gått och köpt en GSX1400 som ska bli ett projekt är det tänkt, utlovar dock ingen tidplan för detta...
Till saken har läst tråden från start till slut synd att inte alla har det jösses vad många ämnen som återkommer
. Massor av bra info och några experter på området finns det här vilket är kalas!!
Brink ifrågasatte tidigt varför man inte portade topparna har sett i mitten på tråden att några börjat med det. Så min fråga är är denna topp lika begränsad som gamla GSX1100 var. Ingen vad jag förstår har bytt ventiler men hur ser de ut som sitter i? Diameter och längd samt tjocklek. Någon som vet max mått innan man behöver flytta ut styrningarna? Någon som vet någon som portat denna motor full ut och kanske monterat spjällhus från en senare GSX1000R?
Alternativet blir ju mindre upphetsande - fläkt...
Vad klarar motorn i effekt om man väljer turbo och resterande orginal plus en kompsänkning med packning?
Vad behöver man förstärka om man kan optimera toppen för turbo och når 350 kusar?
Hoppas någon sitter på lite fakta, alternativet är att bygga vidare på en GSX1100 den klarar 1650cc och når effekter över 200hkr med fuggar å en hel del trix.
Ni som portat och mirrafräst hur mycket bättre flödar toppen?
//NH