Katana org
rakish form and super performance
1550, vassare kammar och uppborrade trottelhus+portat, vad mer? Du har ju säkert svarat på frågan längre bak i tråden, är ju lat av naturen och knyter ihop ditt svar med bänkningen här
/U
/U
Mycket trevligt Maveric
Nu vill vi ha all info på vad som är gjort med motorn, vad är bytt och vad är det bytt till ? Orkar du redogöra ?
Gjorde du bara en effektmätning nu eller även justering på sprutet ? I så fall vad var hk innan och efter ? Eller sköter du inställningen själv ?
1550, vassare kammar och uppborrade trottelhus+portat, vad mer? Du har ju säkert svarat på frågan längre bak i tråden, är ju lat av naturen och knyter ihop ditt svar med bänkningen här
/U
Så nu har man piggnat till o här är utskriften från gårdagens bravader .
Landade på 168,5 hp o 160mn ,tror nog att jag är nöjd nu o hoppar ett ev ventilbyte nästa vinter .
View attachment 406558
Nu är det mer energi på o få ihop lackeringen av hojen, ska lägga grundfärgen i kväll o troligtvis börja lacka på lördag om allt går som det är tänkt.
/Maveric
Ständiga problem med bränsleinsprut på sonens 1400:a
Vad göra? Nu går den på tre cyl. Bensin rinner ur avgasrören.
Är GSX 1400 en hoj något att äga?
Hojen är en 2002. Går ej på cyl 3, skiftat tändstift, rengjort kontakter som sitter på spridare.Hej
Har du lite mer info årsm, miltal, powercommander eller ej, andra modar gjort ?
Vet ni vilken cyl som inte går (kolla vilken avgasböj som inte blir varm).
Är inget fel som jag stött på innan men kan vara en spridare som inte jobbar som den ska alt. om det finns en power commander ev .fel på signalen från den.
Börja med o kolla alla värden på givare typ trottel vinkelgivare o sekundärspjäll vinkel givare o gå igenom alla kontaktstycken från ECU'n till spridarna med kontaktspray.
Sitter det en powercommander koppla loss den o prova utan för o se om den är boven.
Lycka till
Själv har jag kört 4100mil med min -07:a o endast haft mindre problem med min (inte värre än någon annan hoj) hittills kanske jag ska säga .
Om jag får säga det så är det helt klart en hoj o äga , men jag är nog lite färgad vad det gäller det .
/Maveric
Hojen är en 2002. Går ej på cyl 3, skiftat tändstift, rengjort kontakter som sitter på spridare.
Ska nu tömma ur all gammal bensin, hälla i injection cleaner och byta stift.
Tömma ur oljan så det inte finns bensin i oljan
Har fått en tid på verkstad, Aoutmästarna här i Linköping.
Man blir lite less när det ena stunden fungerar, för att nästa gång man kör så går den skit
Hojen är en 2002. Går ej på cyl 3, skiftat tändstift, rengjort kontakter som sitter på spridare.
Ska nu tömma ur all gammal bensin, hälla i injection cleaner och byta stift.
Tömma ur oljan så det inte finns bensin i oljan
Har fått en tid på verkstad, Aoutmästarna här i Linköping.
Man blir lite less när det ena stunden fungerar, för att nästa gång man kör så går den skit
Man blir lite less när det ena stunden fungerar, för att nästa gång man kör så går den skit
Hej på er!
Har läst 70/100 sidor nu.
Skitbra tråd, jag har lärt mig mycket om hojen hittills och mycket mer finns väl att lära eftersom sidan 70 i tråden bara är på år 2010
Köpte mig en svart -07 som gått 1710 mil för två veckor sedan.
Uppkörning på fredag!!
Japp, första hojen. Det var kärlek vid första ögonkastet!
Undrar om någon sitter på ett fint styre som hon/han kan tänkas säja, samt ev ett helsystem?
Hojen jag köpte är HELT orginal, sånär som på luftfiltret och oljefiltret som är nå billigt budgetskit (har beställt nya orginal).
Styret har fått en kyss vid parkeringsvält och är en halv cm bockat på vänster sida. Stör mig.
Orginal avgassystem ser ju ut som en scudmissil utan ljud och karaktär...
Ser så sjuk mkt fram emot lördag om allt går vägen på fredag, då blir det 30 mil jungfrutur!
Tack och hej!
View attachment 407227
Tack Mipet det värmer .
så nu är äntligen allt klart vad det gäller lacken .
Fattas bara något på bilderna här (hojen).
Blev tvungen o matta ner tanken o framskärmen o lägga på 2 lager klarlack till , men nu är det ok inga rinningar o reta sig på .
La faktiskt på ett extra lager på sidokåporna oxå med tanke på slitaget som blir med benen .
Lackade in en liten twist på framskärmen eftersom jag inte ville ha ett vitt fält där så fick det bli lite oldschool flames .
Faktiskt första gången jag ger mig på Airbrush på ett fordon ,både kul o nervöst samtidigt.
Nu ska vi bara vänta tills efter midsommar innan jag monterar det på hojen (vill att det genomhärdar ordentligt först ).
Ps. om någon vill ge sig på o lacka om bettan har jag ett tankstöd o ett framskärms stöd som går o låna Ds.
/Maveric
Undrar om någon sitter på ett fint styre som hon/han kan tänkas säja, samt ev ett helsystem?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |