GSX 1400-tråden

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Vad ger den för felkod? Du får fram felkoden genom att bygla kontakten vid batteriet som har en svart/vit kabel oh en vit/röd kabel. Läs ut felkoden i displayen på instrumentet, borde heta något som börjar med C. Blinkar eller lyser FI lampan?

/Johan
Haft hojen på verkstad.
Felet var att power commandern är trasig.
Än en gång bevisat att sk. tillbehör är skit:mad: Tror inte att Suzuki skulle godkänt den för att monteras in i deras produkter!

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Hoj
F6B
Har ett liggandes, blått, lite bredare och lägre än original. Liknande det som sitter på min hoj nu, se garaget. Inget överpris om du är intresserad. Blått och svart....
/U

Hej,

Tack för erbjudandet men eftersom min hoj är svart är det nog svart eller silver jag vill ha.

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Hoj
F6B
Sådär, nu är uppkörningen avklarad. Jag blev godkänd!!
Imorgon ska jag ta bussen till Karlstad där Hon står och väntar på mig, sen blir jungfruturen 30 mil hem! Total lycka! :banana

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Imorgon ska jag ta bussen till Karlstad där Hon står och väntar på mig, sen blir jungfruturen 30 mil hem! Total lycka! :banana

Grattis tat lugnt hem nu, hoppas du får fint väder imorrn :tummenupp.
Du hämtar hoj i samma område som jag :) min 1400 hämtade jag i Kristinehamn nedanför Karlstad o körde hem 2007 nu drygt 4000mil senare är hon fortfarande en sak jag inte har tankar på o avyttra :banana.

/Maveric

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500

Hur har det gått? Kom du hem hel och fin?:)

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Här kommer några bilder på röret i tanken som ställer till problem med Jodix hoj.

Verkar vara gjort av koppar o sen lött på plats :va.

Så frågan är vad som hänt med ditt rör Jodix är det koppar till röret så är det inte rost möjligtvis om det kan bli några galvaniska strömmar som gjort att röret oxiderat.

Tog dessa när jag hade väck pumpen på min tank för överflyttning till den andra tanken.

/Maveric

Bifogat

• DSC_0694.jpg
    DSC_0694.jpg
    256 KB · Visningar: 92
  • DSC_0695.jpg
    DSC_0695.jpg
    256.8 KB · Visningar: 84

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Så nu är hojen ihopsatt med den nya lacken :kär.

Kunde inte hålla mig längre :D, annars sa jag efter midsommar o frugan sa senast nästa onsdag :tuttar.

Första bilden är hojen såg ut i höstas innan jag började med o lacka ramen :).

Ska bara fixa lite genomskinlig skyddsfilm o sätta där sadeln ligger mot tanken för o skydda lacken :tummenupp.

/Maveric

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    261.5 KB · Visningar: 113
  • DSC_0871.jpg
    DSC_0871.jpg
    257.2 KB · Visningar: 89
  • DSC_0879.jpg
    DSC_0879.jpg
    256.4 KB · Visningar: 98
  • DSC_0883.jpg
    DSC_0883.jpg
    261.5 KB · Visningar: 85
  • DSC_0888.jpg
    DSC_0888.jpg
    253.1 KB · Visningar: 92
  • DSC_0893a.jpg
    DSC_0893a.jpg
    246.6 KB · Visningar: 95
  • DSC_0896a.jpg
    DSC_0896a.jpg
    256.4 KB · Visningar: 182
  • DSC_0898.jpg
    DSC_0898.jpg
    237.4 KB · Visningar: 95

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Hoj
F6B
Hur har det gått? Kom du hem hel och fin?:)

Jadå, jag kom hem helskinnad men med lite träsmak där bak. Satt ju först på en buss i fyra och en halv timme :arsele

Hon går ju som ett skott, men det var lite slitigt att åka 30 mil på motorväg pga all fartvind plus att det blåste skapligt i lördags. 100 km/h var bekvämt, 110 började bli ansträngande och 140 gick bara i några min.

Var ute igår igen i nästan vindstilla och då gick det att hålla 140 marschfart.

Jag är därför lite inne i en tankegång att fixa kåpa till lampan och ev en bellypan (som utseende-komplement). Man blir ju lite beroende av att det ska vara vindstilla annars. Jag hade tänkt åka på en del längre resor med henne.

Har kikat på http://www.skidmarx.co.uk/suzuki/30087-gsx-1400-gs-cockpit-fairing-kit.html

Vad tror ni om den? Skulle den göra ngn skillnad? Förstör jag utseendet för mycket? Blir det värre/bättre om man kompletterar med bellypan också? Skidmarx säljer en bellypan (äkta retrolook) också men annars finns ju Ermax, Pyramid, GSG-mototechnik etc...

Last edited:

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Hoj
F6B
Hennes nya hem, nyputsad på uppfarten. Fast efter putsen ville jag åka på henne och det började regna så nu ser hon inte så putsad ut längre :huvet 3 timmar i onödan :rolleyes:

20140615_200728_HDR.jpg
20140615_200648_HDR.jpg

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Satan va fin.Man blir juinget annat än lite avis.:tummenupp:tummenupp
Så nu är hojen ihopsatt med den nya lacken :kär.

Kunde inte hålla mig längre :D, annars sa jag efter midsommar o frugan sa senast nästa onsdag :tuttar.

Första bilden är hojen såg ut i höstas innan jag började med o lacka ramen :).

Ska bara fixa lite genomskinlig skyddsfilm o sätta där sadeln ligger mot tanken för o skydda lacken :tummenupp.

/Maveric

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Här kommer några bilder på röret i tanken som ställer till problem

Tack Maveric :tummenupp Ja ett mystiskt fel är det. Har endast pluggat slangen med två små buntband för tillfället. Har inte haft tiden att ta bort tanken ännu. Det känns som en försvagning i materialet, :va:confused:ett tillverkningsfel?

Jag vill passa på att önska alla1400 lovers en trevlig midsommar och kör försiktigt:)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Jadå, jag kom hem helskinnad men med lite träsmak där bak. Satt ju först på en buss i fyra och en halv timme :arsele

Hon går ju som ett skott, men det var lite slitigt att åka 30 mil på motorväg pga all fartvind plus att det blåste skapligt i lördags. 100 km/h var bekvämt, 110 började bli ansträngande och 140 gick bara i några min.

Var ute igår igen i nästan vindstilla och då gick det att hålla 140 marschfart.

Jag är därför lite inne i en tankegång att fixa kåpa till lampan och ev en bellypan (som utseende-komplement). Man blir ju lite beroende av att det ska vara vindstilla annars. Jag hade tänkt åka på en del längre resor med henne.

Har kikat på http://www.skidmarx.co.uk/suzuki/30087-gsx-1400-gs-cockpit-fairing-kit.html

Vad tror ni om den? Skulle den göra ngn skillnad? Förstör jag utseendet för mycket? Blir det värre/bättre om man kompletterar med bellypan också? Skidmarx säljer en bellypan (äkta retrolook) också men annars finns ju Ermax, Pyramid, GSG-mototechnik etc...

268km/h GPS låst topphastighet går... men inte länge och inte original...
Höll den hastigheten i "evigheter" men i verkligheten typ 2 tiondels sekunder då en GSX verkligen inte är skapt för det.

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Hoj
F6B
Kunde inte hålla fingrarna i styr så nu är det beställt ett stycke toppkåpa och en belly pan från Skidmarx och ett avgasrör från Delkevic.

Kan lägga in bilder här när allt kommit om någon är intresserad av hur det ser ut.

Glad midsommar allihopa och ta det lugnt med spriten!:fyllisar:rock

Last edited:

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Hoj
F6B
Så, ny ljuddämpare, toppkåpa och motorkåpa på plats. Utseende, tja, helt OK även om jag föredrar den nakna looken mer. Det här hoppas jag däremot ska göra hojen mer långtouringvänlig. Har inte hunnit testa om det ger någon fördel mot vinden ännu.
Åsikter?

kåpor.jpg
kåpor2.jpg
kåpor3.jpgkåpor4.jpg

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Så, ny ljuddämpare, toppkåpa och motorkåpa på plats. Utseende, tja, helt OK även om jag föredrar den nakna looken mer. Det här hoppas jag däremot ska göra hojen mer långtouringvänlig. Har inte hunnit testa om det ger någon fördel mot vinden ännu.
Åsikter?

Snygg! Min erfarenhet av mindre kåpor är dock att de gör mer skada än nytta, oftast blir det en otrevlig turbulens av dem, varför jag föredrar att köra naket men utseendet:tummenupp

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Hej o hallå Semester här men inte så mycket åkning några mil har det dock blivit
Kollade på mätaren o ser att nu är den snart inkörd 59982km,

sen blir det att sota ur den på riktigt :rolleyes:
(provade o lägga upp en bild på mätaren men det funkade inte):confused:

Ha de Gott o kör försiktigt

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Hej o hallå Semester här men inte så mycket åkning några mil har det dock blivit
Kollade på mätaren o ser att nu är den snart inkörd 59982km,

sen blir det att sota ur den på riktigt :rolleyes:
(provade o lägga upp en bild på mätaren men det funkade inte):confused:

Ha de Gott o kör försiktigt

Nu börjar det bli varmkört :) min egen hoj har endas 4170 mil på mätaren ,dock lär det bli fler bara mitt nyopererade knä är läkt

:( .
blev ett akut problem i tisdags o uppskuret i onsdags pga elak inflamation :gråta .så nästa vecka är hojfri oxå vilket är första veckan på semestern hmmm. Men om allt läker som det ska så drar jag till England den 5 aug :yoparty ,tänkte ta mig till Stockport Manchester 170mil under24 tim om allt klaffar :D.
sen upp till puben Old George Sykeshouse för en GSX1400 träff över helgen o hem på måndag kväll med färjan Harwich-Esbjerg så endast 50 mil hem då.

/Maveric

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...