GSX 1400-tråden

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
View attachment 411492Så här slutade mc säsongen för mig, med fraktur på ryggkota, o brutna tår och allmänt mörbultad
passagerare med krossad fot...... Allt beroende på ett vägarbete som inte skyltats, bakom en skymd kurva har man lagat vägen, nu med den populära metoden att lägga tjärolja och sedan spruta rullgrus på eländet,pga pengabrist.. hastighet ca 60 till 70 km, cykeln släpper i båda hjulen direkt jag går in i kurvan, inte en chans ja har att tackla problemet. Vägarbetet hade utförts samma dag, men av någon oförklarlig anledning inte varningsskyltats,,, har skickat en stämning till trafikverket som säger att dom skall utreda saken,, skall bli intressant att se hur dom klarar sig ur det här, i synnerhet som polis och räddnigstjänst styrker att hela kurvan/vägbanan var full av rullgrus och att det inte hade varningsskytats, min gissning är att trafik verket ändå på något sätt lyckas slingra sig ur det här.. och ja försäkringsbolaget har löst ut cykeln, tur att man har en Gsx 1400 till.View attachment 411491

Aj aj aj inte bra alls
Krya på er :krama

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Efter lite funderande har jag bestämt mig för o sälja mina TTS kammar .
En klart förbättring av registret mot original :) ,jag har haft dom som reserv men då jag har Web kammar i min nu så tror jag inte jag kommer att använda dom något mer.
skillanden jag märkte när jag monterade in dom för några år sen var att hela varvtalsregistret öppnades upp (ända upp till varvstoppet ;) ). dock märkte jag ingen försämring av botten registret så motorn blev mer som den skulle varit från början.
Kammarna säljes med shims då det behövs tjockare shims enda jag vill ha tillbaks är dina original shims.
Pris: 3000:- + frakt.

/Maveric

Är nu sålda till en K6 ägare i Karlskrona :)

/Maveric

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Gigator. Önskar dig och din reskamrat snabb och lindrig rehabilitering. Och att Trafikverket får sig en rejäl "käftsmäll" :huvet

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Här är det lugnt :7peta.

Ville bara tala om att min certifiering från Iron Butt association kom idag :banana:banana.
bild10.jpg

Nästa helg igen så river jag ner hojen delvis igen :dummer.
Dock endast swingen o lite delar runt där för lite uppfräschning bilder kommer:D.

/Maveric

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Jaha Maveric.....dags för lite bilder?:) Vinterabstinensen har infunnit sig:huvet:4skrika:huvet

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Hallå i garagen verkar lite lågprofil här.
Undrar om någon här har någon erfarenhet av Air Hawk då jag funderar starkt på o köpa en sån

börjar kanske o bli lite benig i röven (gubbröv) :arsele klarar knappt en tank utan o kliva av.
skulle vara bra med lite synpunkter.

Om inte annat så får ja önska en God Jul o ett Gott Nytt År:tummenupp

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
God Jul

Önskar alla i denna tråd en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År. Har knappt sett åt hojen de sista månaderna. Håller på med tillbyggnad på huset och det tar nästan all ledig tid. Har inte gjort något med min "läckande" tank ännu :3freak

Finns det någon som har har en tank liggandes? Hör av er till mig....:brynad

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
God fortsättning
Jodix, tanken är ju i plåt alltså är den svetsbar bara man vet var läckan är o det borde gå o testa med tryckluft o såpvatten:tummenupp

Sen undrar ja om det finns någon plan inför sommaren? Funderar på att åka ner till Normandie o titta på där det hände 1945, skulle vara grejer o se innan man checkar ut.

pepen65

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2011
Hoj
02 Suzuki GSX 1400
4-1 sandybikespares

Hej
Har ägt en K2 i 3år och är supernöjd , tackar alla i detta forum för alla tips mm = super info
Har lite funderingar på att få lite mer karaktär på ljudet , konvertera till 4-1 mm. Sandybike spares har ett 4-1 system , har någon erfarenhet av deras " helsystem" i rostfritt ( downpipes verkade funka enligt ett tidigare inlägg )?
Vad tycker ni , ett alternativ eller ska man köra på beprövat acra, Yoshi ?

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Hej o välkommen Pepen65 :) .
Jag hade sandy bike spare headders på min förut o jag var nöjd med dom bytte endast för jag fick fatt i ett Acra helsystem ,sålde dom vidare till 7:an här på forumet men vet ej om han monterat dom än.
Beroende på vad du vill göra med din hoj (effekt mässigt) så kan det vara läge o fundera på vad du ska satsa på men är du endast ute efter looken/ljudet så kör på sandy priset är ok ,men vill du ha ur max hästar så kanske ett acra eller yoshi är bättre dock är alla bättre än original vad det gäller effekt.

Mvh Maveric

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Jaha Maveric.....dags för lite bilder?:) Vinterabstinensen har infunnit sig:huvet:4skrika:huvet

Hej Jodix .
kommer bilder bara jag kommer till hojen o kan börja ,yngste sonen har skruvat ner sin bil för lack och jag är på han nu om att sätta ihop den så jag kan komma til ;-) l.
hann dock montera dit Paul Thommsons växelindikering innan kaoset startade ( inikerar 1 till 6 i varvräknaren nu istället för endast 6:an) men som sagt bilder kommer ha tålamod ;-) .

Mvh Maveric

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
God fortsättning
Jodix, tanken är ju i plåt alltså är den svetsbar bara man vet var läckan är o det borde gå o testa med tryckluft o såpvatten:tummenupp

Sen undrar ja om det finns någon plan inför sommaren? Funderar på att åka ner till Normandie o titta på där det hände 1945, skulle vara grejer o se innan man checkar ut.

Hej på dig o när du passerar här så stanna till finns kaffe o annat starkt så kan vi se vad som hänt sen sist :).

Mvh Maveric

pepen65

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2011
Hoj
02 Suzuki GSX 1400
Hej o välkommen Pepen65 :) .
Jag hade sandy bike spare headders på min förut o jag var nöjd med dom bytte endast för jag fick fatt i ett Acra helsystem ,sålde dom vidare till 7:an här på forumet men vet ej om han monterat dom än.
Beroende på vad du vill göra med din hoj (effekt mässigt) så kan det vara läge o fundera på vad du ska satsa på men är du endast ute efter looken/ljudet så kör på sandy priset är ok ,men vill du ha ur max hästar så kanske ett acra eller yoshi är bättre dock är alla bättre än original vad det gäller effekt.

Mvh Maveric

Tack Maveric , som sagt har detta forum gjort ägandet av denna hoj så mycket ?.
Lite mer effekt skadar inte , inte heller en liten viktminskning (tror att detta väger mindre än orginal men mer än acra/Yoshi ...). "Jagar inte" efter alla hästar men tackar inte heller nej till några .
Om byte (oavsett sandys eller acra) så behövs en PC III ,rätta mig om jag har fel .
Om någon har en till salu så vet ni vem ni kan vända er till ;-) .
Mvh PP

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Tack Maveric , som sagt har detta forum gjort ägandet av denna hoj så mycket ��.
Lite mer effekt skadar inte , inte heller en liten viktminskning (tror att detta väger mindre än orginal men mer än acra/Yoshi ...). "Jagar inte" efter alla hästar men tackar inte heller nej till några .
Om byte (oavsett sandys eller acra) så behövs en PC III ,rätta mig om jag har fel .
Om någon har en till salu så vet ni vem ni kan vända er till ;-) .
Mvh PP
Jo en power commander 3 eller 5 behövs om du byter hela systemet ,headders rören är väldigt små invändigt original typ 24mm om jag minns rätt o sandys är enkelväggs rör så det blir en klar skillnad :) .
Ang. Pc kolla runt på eng. o tyska Ebay brukar ligga några till salu där, hade en liggande förut men sålde den när jag fått min PC 5 o funka med lambda :) .
Mvh Magnus

pepen65

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2011
Hoj
02 Suzuki GSX 1400
Jo en power commander 3 eller 5 behövs om du byter hela systemet ,headders rören är väldigt små invändigt original typ 24mm om jag minns rätt o sandys är enkelväggs rör så det blir en klar skillnad :) .
Ang. Pc kolla runt på eng. o tyska Ebay brukar ligga några till salu där, hade en liggande förut men sålde den när jag fått min PC 5 o funka med lambda :) .
Mvh Magnus

Ska ta mig en funderare på vad som känns bäst för mig . Kommer att bli en del surfning närmaste tiden. Har några månader på mig att beställa /skruva :) innan asfalten syns på gatorna hemma .
Tack för tipsen .
MVH/PP

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom