Tjena´, är inne på min tredje GSX 1400 och har legat och skvalpat lite i periferin på den här tråden ett tag, men nu är det väl läge att göra ett första inlägg:
Jag har sedan ett drygt år tillbaka en -04 med Yoshi helsystem, K&N filter och Pc3 och är i stort sett helnöjd med den, bortsett från att den misständer vid gaspådrag. Lämnade in den för service och ommappning på Cleassons i Bromölla eftersom de sa att ommappning var nödvändig då soppan idag innehåller så mycket mer etanol än vad den gjorde för typ tio år sedan (när den mappades ursprungligen av MP-racing). ”Det är därför den misständer” upplyste man mig om.
Nu ringer de och säger att misständningen inte beror på mappningen, de har lagt ner en massa jobb på att ”gå igenom allt” och kommit fram till att det måste vara …kammarna!?! Det är ju ett gäng på det här forumet som har bytt kammar och jag undrar då givetvis om någon stött på detta problem? Cleassons rekommenderar mig att byta tillbaka till orginalkammar (som jag inte har) eftersom de påstår att Yoshi-kammarna ändå inte ger mer än 2-4 (två till fyra) extrahästar!?! Är det möjligt? Min tidigare original -02:a toppade typ 255 mätarfart och min nuvarande rejält förbi sista markeringen som är 260 (skulle uppskatta det till 285-290 i mätarfart).
Vid bänkningen gav den i veckan drygt 120 bhp.
Tips?
Ps OBS! Jag skriver "mätarfart" och har inga visioner om att nämnda hastigheter är de verkliga Ds