GSX 1400-tråden

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Men först en ventiljustering, den tickar lite oroväckande...

GSX 1400 låter alltid från ventilmekanismen... och än värre blir det med andra kammar. Så det är precis som det skall vara.
Är inte särskilt svårt att justera ventiler själv bara man har tillgång till schims.

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Stor service med ventilinspektion vid 2400. Dock brukar det sällan behöva justeras så tidigt.

Var i Blekinge?
:2cool

Från Sölvesborg :tummenupp Eller ja, jag har bott där större delen av mitt liv, men bor nu i Göteborg pga jobb. Hojen ska dock få gå i ide "där hemma" i sveriges vackraste landskap :) Vi kanske ses till våren?

Hellfireclub

Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
GSX 1400 låter alltid från ventilmekanismen... och än värre blir det med andra kammar. Så det är precis som det skall vara.
Är inte särskilt svårt att justera ventiler själv bara man har tillgång till schims.

Hoh, då kan man andas ut lite :) Man är väl alltid lite hypokondriker när det gäller ens egna fordon. För skulle något gå sönder, så kostar det fan i mig en arm och ett ben att få det åtgärdat.

Nu har älsklingen gått i ide i alla fall. Putsade av henne lite, plockade ut batteri och ställde in henne i garaget med full tank.

Förresten, vad ska man tanka? Det är väl minst 98 som gäller på moderna spruthojar? Vågade iaf inte fylla på med något mindre, så det får väl bli 98 eller Shell V-Power. När akra-systemet åker på tillsammans med en PCIII så ska jag försöka få henne "Mappad" för V-power eller bättre. Folket nere i Europa har ju upp till 101, 102 och (KANSKE) 103-oktanigt på vanliga mackar!!!

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Hoh, då kan man andas ut lite :) Man är väl alltid lite hypokondriker när det gäller ens egna fordon. För skulle något gå sönder, så kostar det fan i mig en arm och ett ben att få det åtgärdat.

Nu har älsklingen gått i ide i alla fall. Putsade av henne lite, plockade ut batteri och ställde in henne i garaget med full tank.

Förresten, vad ska man tanka? Det är väl minst 98 som gäller på moderna spruthojar? Vågade iaf inte fylla på med något mindre, så det får väl bli 98 eller Shell V-Power. När akra-systemet åker på tillsammans med en PCIII så ska jag försöka få henne "Mappad" för V-power eller bättre. Folket nere i Europa har ju upp till 101, 102 och (KANSKE) 103-oktanigt på vanliga mackar!!!

Grattis till hojen,

när det gäller val av bensin och oktantal finns det trådar här på SH om det.

lusch

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX 1400 K5
Det blev en sväng för mig med. Dock utan burnis då ett nytt pilot ligger på. Troligvis sista svängen för året om det inte skulle bli varmt o sol någon dag. Några vinterprjekt på gång?

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Bara clip-on styre och sänkt framlyse och mätarhus.
Lacken låter jag vara i vinter.
Skall fixa vattenkonvertering och ny panna i huset och byta kök också. :näsblod

Ska bli intressant att se hur det blir med clip-on.
Lägg ut bilder så fort du kan...:tummenupp

Kalle Kanon

Kung av Kanelien
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
Suzuki GSX1400
TT-styre

Letade upp bilder på min första gsx1400 (nolltvåa). Hade TT-styre på den. Helt ok att köra med. Mycket kontroll. En dålig rygg har dock gjort att jag senare mest haft TT-styret uppåt. Också bra körställning. :2cool

Bifogat

• gsx1400-02.jpg
    gsx1400-02.jpg
    43.3 KB · Visningar: 322

Hellfireclub

Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Grabbar! Ser att många av er kör med Akras Supersport-system...

Kommer den igenom besiktningen? Kan man byta dämparen mot en vassare från akrapovic? hittar ingen info om det via nätet direkt. Märker ni någon större skillnad i effekt? Vikten har jag förstått är bra mycket lägre. Vissa säger att den ger upp till 20hk... detta låter väl lite mycket?

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR

Kommer den igenom besiktningen? Kan man byta dämparen mot en vassare från akrapovic? hittar ingen info om det via nätet direkt. Märker ni någon större skillnad i effekt? Vikten har jag förstått är bra mycket lägre. Vissa säger att den ger upp till 20hk... detta låter väl lite mycket?

Akra säger +17hk och -13,5kg med deras helsystem och PC3.
Har sett bänksiffror på mellan 13 och 19hk i effektförbättring med system och PC3.
Jag vet inte vad det gjorde på min i och med att jag ploppade i kammar i samma veva. DEN skillnaden är oerhört uppenbar. Kolla mitt garage för mer "exakta" bänksiffror.

Får se om den går igenom till våren då den skall besiktas första gången!

Kalle Kanon

Kung av Kanelien
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
Suzuki GSX1400
Hade Laser helsystem och PC-III. Visade 116 på slangen. Högre vrid/effekt i hela registret. Mycket stor skillnad att köra. Senare vet jag att Claessons motor i Bromölla har byggt om insuget oxå på andra, med dubbla filter och större luftburk och mätt upp 123 på slangen. :2cool

Besiktning tror jag att den skulle ha klarat, men den levde tyvärr inte så länge... :gråta

Bifogat

• gsx1400-02-krasch.JPG
    gsx1400-02-krasch.JPG
    71.5 KB · Visningar: 236

Anpe

Gsx 1400 till salu!!
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Ktm 640 sm -04
Hejsan! gsx1400 bröder:) Själv är man ganska ny i svängen med gsx...men jag måste säga att jag är mkt nöjd! älskar vekligen vridet...hade för ngt år sedan en xjr1300,upplever att den var ganska slö emot gsxén...

Ingen av er som provat att höja häcken på hojen med s-racings tailraiser?
Har precis köpt raiser men inte monterat än!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Letade upp bilder på min första gsx1400 (nolltvåa). Hade TT-styre på den. Helt ok att köra med. Mycket kontroll.
Snyggt. Höjden på mätarna verkade vara lite väl hög. Men det som var styggast var nog ändå backspeglarna.

Slänger upp en ännu bild på gamla Bettan:
bdhojannons.jpg

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS