maveric
hojfreak
- Gick med
- 19 Jul 2007
- Hoj
- suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej!
Om du ska kapa dra först en tejp (typ pinstripe eller annan böjlig tejp) så du har en linje att kapa efter, titta på lite håll o när du är nöjd är det bara att börja.
Det är enklast att kapa med en dremel eller liknande för att sen med en vass kniv ta bort skägget som blir när man kapat.
Topbox hållaren köpte jag i tyskland på louis men du kan handla den på nätet www.louis.de märket är sw-motec .
Köpte även en toppbox där och fästet till den anpassade jag så att man kan skruva dit fästet på hållaren vid behov, klädde skruvarna med nylonbussning så att det inte skaver av färgen på hållaren. (Kan skicka bilder för att förklara)
Här kommer en säljare som har ett passande styre något lägre o något rakare än orginal.
det passar utan att ta i tanken vid fullt styrutslag cirka 5-6 mm till godo o det finns i lite olika färger.
Kan även få matchande styrändar till styret.
Pris styre 420:- ändar 190:-.
styret det gäller är abm superbike 0229.
http://www.blocket.se/vi/10337905.htm?ca=22_s&last=1
Påarps MC-Service
Tfn. 042-228989
Maveric
Om du ska kapa dra först en tejp (typ pinstripe eller annan böjlig tejp) så du har en linje att kapa efter, titta på lite håll o när du är nöjd är det bara att börja.
Det är enklast att kapa med en dremel eller liknande för att sen med en vass kniv ta bort skägget som blir när man kapat.
Topbox hållaren köpte jag i tyskland på louis men du kan handla den på nätet www.louis.de märket är sw-motec .
Köpte även en toppbox där och fästet till den anpassade jag så att man kan skruva dit fästet på hållaren vid behov, klädde skruvarna med nylonbussning så att det inte skaver av färgen på hållaren. (Kan skicka bilder för att förklara)
Här kommer en säljare som har ett passande styre något lägre o något rakare än orginal.
det passar utan att ta i tanken vid fullt styrutslag cirka 5-6 mm till godo o det finns i lite olika färger.
Kan även få matchande styrändar till styret.
Pris styre 420:- ändar 190:-.
styret det gäller är abm superbike 0229.
http://www.blocket.se/vi/10337905.htm?ca=22_s&last=1
Påarps MC-Service
Tfn. 042-228989
Maveric
Japp det var precis så jag tänkte.
Och visst går det fint att kapa i orginalet... men det är ju just det att det är orginalet, efter första kapet är det inte orginal längre...
Får supa till och ta en vass kniv och gå till garaget och tälja lite.. så är det hela över sen...
Oki Maggy , som jag tänkte men inte tittade tillräckligt noga
Ska kolla maverics bilder nu..
Så nu har jag glanat lite bilder. Den toppboxhållaren som Maveric har ser ju helt okej ut.
Toppbox är ju lite fult att glida med i stan, men smidigt
Maveric vad har du för sorts styre på din? Köpt var ?