GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej!
Om du ska kapa dra först en tejp (typ pinstripe eller annan böjlig tejp) så du har en linje att kapa efter, titta på lite håll o när du är nöjd är det bara att börja.:eek:
Det är enklast att kapa med en dremel eller liknande för att sen med en vass kniv ta bort skägget som blir när man kapat. :yoparty

Topbox hållaren köpte jag i tyskland på louis men du kan handla den på nätet www.louis.de märket är sw-motec:tummenupp .
Köpte även en toppbox där och fästet till den anpassade jag så att man kan skruva dit fästet på hållaren vid behov, klädde skruvarna med nylonbussning så att det inte skaver av färgen på hållaren. (Kan skicka bilder för att förklara):D

Här kommer en säljare som har ett passande styre något lägre o något rakare än orginal.
det passar utan att ta i tanken vid fullt styrutslag cirka 5-6 mm till godo o det finns i lite olika färger.
Kan även få matchande styrändar till styret.
Pris styre 420:- ändar 190:-.
styret det gäller är abm superbike 0229.
http://www.blocket.se/vi/10337905.htm?ca=22_s&last=1

Påarps MC-Service
Tfn. 042-228989

Maveric
Japp det var precis så jag tänkte.
Och visst går det fint att kapa i orginalet... men det är ju just det att det är orginalet, efter första kapet är det inte orginal längre... :)
Får supa till och ta en vass kniv och gå till garaget och tälja lite.. så är det hela över sen... :)

Oki Maggy , som jag tänkte men inte tittade tillräckligt noga :rolleyes:

Ska kolla maverics bilder nu..

Så nu har jag glanat lite bilder. Den toppboxhållaren som Maveric har ser ju helt okej ut.
Toppbox är ju lite fult att glida med i stan, men smidigt :)
Maveric vad har du för sorts styre på din? Köpt var ?

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Hej!
Om du ska kapa dra först en tejp (typ pinstripe eller annan böjlig tejp) så du har en linje att kapa efter, titta på lite håll o när du är nöjd är det bara att börja.:eek:
Det är enklast att kapa med en dremel eller liknande för att sen med en vass kniv ta bort skägget som blir när man kapat. :yoparty

Topbox hållaren köpte jag i tyskland på louis men du kan handla den på nätet www.louis.de märket är sw-motec:tummenupp .
Köpte även en toppbox där och fästet till den anpassade jag så att man kan skruva dit fästet på hållaren vid behov, klädde skruvarna med nylonbussning så att det inte skaver av färgen på hållaren. (Kan skicka bilder för att förklara):D

Här kommer en säljare som har ett passande styre något lägre o något rakare än orginal.
det passar utan att ta i tanken vid fullt styrutslag cirka 5-6 mm till godo o det finns i lite olika färger.
Kan även få matchande styrändar till styret.
Pris styre 420:- ändar 190:-.
styret det gäller är abm superbike 0229.
http://www.blocket.se/vi/10337905.htm?ca=22_s&last=1

Påarps MC-Service
Tfn. 042-228989

Maveric

Tack för tipsen.

2500 för en begad PCIII, känns som ett ganska bra pris elle ?
Man får väl nästan en ny ifrån Usa för dom pengarna men då har man ju frakt och eventuellt tull osv.
+ att det troligen tar lite längre tid att få den.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Mina Titax grepp har ÄNTLIGEN kommit.
Bara en månads levernastid från Nederländerna... inte ens från Hongkong eller USA tar det sån tid i normalfall.
Första nära ögat affären på EBAY.
På styrfronten har ett Biltema Fatbar inhandlats samt ett TT styre är beställt.
Då kan man ju välja!:)
Lacken är inte klar ännu... lackeraren var sjuk.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Här har det inhandlats skinnställ och blinkers.
Styre är beställt, så kommer förhoppningsvis imorgon.
Måste köpa stövlar och handskar.... Några bra tips ?

Titax grepp , något speciellt med dom ?
Har aldrig köpt något på Ebay..... :)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR

Trevligt!
Titax är billet grepp i samma kvalitet om inte bättre än CRG och Pazzo!
BREAK_LEVER_BK_hi-res.jpg

Lite kortare så de passar alltså bättre med mina Ducati Sport Classic Bar End Mirrors.:tuttar
Mitt TT-styre borde komma imorrn också... får se vilket jag använder.

JAxx

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CBR900RR -97
Tjena, har precis fått hem en höjningssats innehållande 2 skruvar med muttrar och brickor och dom 2 aluminumblocken för höjningen, och så fick jag med 2 st stål klossar som är 50mm x 25mm x 19mm (se bild), min fråga är nu: vad ska jag med dom 2 stål klossarna till?
System_D_10.jpg

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74

Lite nyfiken vad blev det för styre?

Var faktiskt o köpte ett styre på biltema (det Med Fågelpinne) till en annan mc.
Måttade lite på 1400'an det verkar som det kan funka på den oxå om man fixar något att täcka biltema loggan med:D

Maveric

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Hmmm :)
Blev styre ifrån Pååarps MC. Blått.
Och så har jag kapat lite i stänkskyddet i bak.
Hoppas jag fixar att slänga in en bild nu... :)
Nehepp det gjorde jag inte.
Är för trött för att orka lära mig, nån som vill ge en snabbkurs ? :)
Jag slängt på miniblinkers med. Nu börjar den bli lite hot! :)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Tjena, har precis fått hem en höjningssats innehållande 2 skruvar med muttrar och brickor och dom 2 aluminumblocken för höjningen, och så fick jag med 2 st stål klossar som är 50mm x 25mm x 19mm (se bild), min fråga är nu: vad ska jag med dom 2 stål klossarna till?
System_D_10.jpg

Kanske svetsa fast dem under centralstödet så det räcker ned efter att man höjt bak??? Något bättre förslag?

TT-Styre modell lågt från Duells passar INTE på en GSX 1400. Iallafall inte med original risers. Inte åt något håll....
Plättade dit ett Biltema Fatbar med svarta risers. Känns okej och det är inte ens nära att det tar i tanken.
Dock kan man säga att mitt styre knappt syns bakom alla reglage, mätare och kontroller... GPS-fästet är stort och blaffigt och reostaten till handtagsvärmarna var inte heller lätt att placera.
Får se hur det blir då grejjerna kommer tillbaka från lack.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Det var ett bra förslag ang centralstöd och klossarna.
Funderar lite på att skippa backspeglarna för att få en renare lock.
Men dom kan ju vara praktiska att ha... :)

Hur är fatbar styret, är det tjockare i fästet ? och 22mm i själva greppet ? eller måste du fixa nya hantag osv nu ?

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Det var ett bra förslag ang centralstöd och klossarna.
Funderar lite på att skippa backspeglarna för att få en renare lock.
Men dom kan ju vara praktiska att ha... :)

Hur är fatbar styret, är det tjockare i fästet ? och 22mm i själva greppet ? eller måste du fixa nya hantag osv nu ?

Det är bara mitten på styret som är tjockare.
Men champangefärgat styre till en blå hoj är asfult... märkte jag då jag la dit min originaltank för att kolla frigången. Ditt styr är rysligt mycket snyggare då.
Ser faktiskt rätt likt ut min för två säsonger sedan!
http://mortling.mine.nu/gsx/renthal
Bifogar en sneakpeak på nuvarande konfig...

Bifogat

• IMG_1451.JPG
    IMG_1451.JPG
    234 KB · Visningar: 136

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Det ser jävligt läckert ut med titax greppen.
och dom speglarna är mumma med.
Blir dom skakiga ? Alltså när dom sitter längts ut på styret ?
Dyra ? Vart har du inhandlat dom ? :)

Maggy har du ingen bild på styret sett bakifrån ?
Funkar speglarna bra där ute ? alltså är dom funktionella ?

Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Det ser jävligt läckert ut med titax greppen.
och dom speglarna är mumma med.
Blir dom skakiga ? Alltså när dom sitter längts ut på styret ?
Dyra ? Vart har du inhandlat dom ?

Visst är de balla! Tyvärr inte inom budget...
Speglarna är Ducati Original tillbehörsspeglar till Sport Classic modellerna tex Paul Smart och Biposto. Huruvida de skakar vet jag inte... har just satt dit dem.
De kostade runt 2000kr för ett par hos Ducatiåterförsäljare.

Maggy har du ingen bild på styret sett bakifrån ?
Funkar speglarna bra där ute ? alltså är dom funktionella ?
Speglarna kommer ju längre ut än original så man slipper se armbågarna... men spegeln i sig är mindre. Jag har dock aldrig kört med originalspeglar så jag vet inte exakt hur stor skillnaden är.
Är inne på 5:e uppsättningen backspeglar... och 6:e styret!:D :D :D
Bild ja... duger det från sidan snett uppifrån?

Bifogat

• IMG_1453.JPG
    IMG_1453.JPG
    229.7 KB · Visningar: 138

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Japp det duger :)
Porr!!!!
Jo du verkar ju gilla att byta ut grejerna oftare än vi byter kalsonger.
Precis min stil :)
Det där med budget fårstår jag inte dock, går det äta budget ? Eller vad är det på ren svenska... förstår inte.... ;)

2000 lät lite saftigt just nu, men i priset ingår fästen ? Eller går det köpa lösa fästen någonstans.?

Hur är titax greppen, bara byta rakt av , eller har du bytt/ändrat något ?
Som sagt dom var riktigt porriga.
Hmm vem har slagit mig i skallen.... har lite svårt att fokusera blicken, lite småont i skallen.... va fan hände igår igentligen.... Var jag här ? ;)
Antar att det nästan är onödigt att fråga om titax greppen, dom lär ju inte passa i budget.. men är det en universal modell ? Eller är den modellspecifik ? Du köpte dom på ebay ?

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Japp det duger :)
Porr!!!!
Jo du verkar ju gilla att byta ut grejerna oftare än vi byter kalsonger.
Precis min stil :)
Det där med budget fårstår jag inte dock, går det äta budget ? Eller vad är det på ren svenska... förstår inte.... ;)

2000 lät lite saftigt just nu, men i priset ingår fästen ? Eller går det köpa lösa fästen någonstans.?

Hur är titax greppen, bara byta rakt av , eller har du bytt/ändrat något ?
Som sagt dom var riktigt porriga.
Hmm vem har slagit mig i skallen.... har lite svårt att fokusera blicken, lite småont i skallen.... va fan hände igår igentligen.... Var jag här ? ;)
Antar att det nästan är onödigt att fråga om titax greppen, dom lär ju inte passa i budget.. men är det en universal modell ? Eller är den modellspecifik ? Du köpte dom på ebay ?

Bud geten är snabb som f_n och man hinner sällan ikapp.
Fäste till stålstyre ingår i speglarna. Man får fixa fäste till alustyre med M6 insexbult och en bit soppaslang.
Titaxgreppen är bara att bulta dit och krävs för att speglarna skall gå att ha där... original hantagsarmar är så långa att de tar i spegeln.
En GSX1400 är bara ett blankt papper... man kan förändra "hur mycket som helst".

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Så, då var hon hemma :)

Hojen tillbakakommen från storservice och bänkning. Nytt KN-filter monterat också, även om det kanske inte var det nödvändigaste....

Landade på ca 115 hk på bakhjulet, vilket jag känner mig nöjd med. Vad har dom orginal på bakhjulet? 98-100 hk? Vet att det är 106 på veven, så jag borde ju vara nöjd med resultatet. Hojen lite piggare, och enligt bänkpapprena ligger toppen runt 5500 rpm. Lite lågt kan det tänkas, men faktum är att det är ju oftast där man ligger, så det är ju bara ett plus för körbarheten...

Nu blir det att inte lägga ner mer pengar än nödvändigt under sommaren, även om det finns mycket fint man skulle vilja ha. Det blir till att ha dom pengarna till körningen istället :) Men redan till hösten har jag tänkt börja oroa mig "om/för" nya kammar och en rejäl omgång med slipen på ventiler och topp. Dr Bike här på forumet verkar vara rätt man för jobbet ;)

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Hur är det att köra kåplös hoj?

Efter en säsong med en Thunderace och en med en Thundercat är jag sugen på hoj igen. En naken har alltid varit en tjusning men hur är det att köra kåplöst, är det jobbigt med vind och så vid farter >90kmh eller hur är det?

Ge mig gärna all input ni har.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Efter en säsong med en Thunderace och en med en Thundercat är jag sugen på hoj igen. En naken har alltid varit en tjusning men hur är det att köra kåplöst, är det jobbigt med vind och så vid farter >90kmh eller hur är det?

Ge mig gärna all input ni har.
Jag tycker inte att det är så särskilt jobbigt. Ärligt talat så förstår jag inte alla de som klagar över hur jobbigt det är att köra en hoj utan kåpa och sätter en stor plexi-skiva fram på den Dragstar som de max kör i 70kmh varannan onsdag (om det inte regnar).

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring