GSX 1400-tråden

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Lite bilder ifrån gårdagens utflykt. (om det nu funkar....) :tungan
Blev en runda på 20 mil :)
Idag behöver det tvättas...... flugorna har börjat att vakna så mycket bugs på hojen. Och hjälmen :)

Bifogat

• DSC00446.JPG
    DSC00446.JPG
    179.9 KB · Visningar: 124
  • DSC00444.JPG
    DSC00444.JPG
    212.9 KB · Visningar: 126

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Nya speglar, har inte testat köra med dom än , men det känns jävligt cleant när man sitter på hojen och tittar framåt. :)

Bifogat

• DSC00451small.JPG
    DSC00451small.JPG
    97.8 KB · Visningar: 121
  • DSC00448small.JPG
    DSC00448small.JPG
    99 KB · Visningar: 109

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Nya speglar, har inte testat köra med dom än , men det känns jävligt cleant när man sitter på hojen och tittar framåt. :)

Kanske inte den snyggaste modellen av styrändsbackspeglar men med fördelen att du inte MÅSTE byta till kortare grepp.
De var hursomhelst mycket snyggare än Biltema speglarna.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Dagens siffror blev ungefär samma som förra körningen, så sist så hade nog hojen en bra dag :)
Horses 110.22 vid 7300
Moment 121,59 vid 5400
Fick lite bilder , och även några filmer när han varvar skiten ur hojen :)
Var intressant att se hur dom gör, hela mappningen tog 1timme och en kvart.

Bifogat

• DSC00459small.JPG
    DSC00459small.JPG
    144 KB · Visningar: 115
  • DSC00458small.JPG
    DSC00458small.JPG
    164.3 KB · Visningar: 95
  • DSC00457small.JPG
    DSC00457small.JPG
    174.2 KB · Visningar: 102
  • DSC00454small.JPG
    DSC00454small.JPG
    173.6 KB · Visningar: 120

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Najs!
Känns någon skillnad då du kör?
Mjukare, bättre respons?

Min skall studiofotograferas imorrn. :)
Nu med silverfärgade wheelstripes...

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Jo den drar ju klart bättre, mjukare vettekatten kanske lite mer lättkörd på låga varv. Jag glömde bort att skriva detta igår... :) Var lite trött.
Så nu drar den fint genom hela registret, och inga dippar eller dylikt.
Har även ett diagram men har inte orkat scanna det än. Får se om jag hinner idag.

Studio fotograferas :) Ska bli intressant att se med silver stripes.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Ser bra ut med silvriga stripes, hitta ingen bild att jämföra rakt av med dom röda dock, men silver ser nog snyggare ut.
Bläää regn och dimma idag... än så länge.Vill ju ut å åka lite :)

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Har lagt upp lite bilder tagna i grannens "studio".

http://mortling.mine.nu/gsx/studio08

Ser sjukt bra ut. Och grymma fotografier. Funderat mycket på nytt styre, men senast igår fick jag bevis på att det troligtvis inte hade fungerat här i storstaden. Bästa anledningen till att köra MC i storstaden är ju att man slipper en körtid på 40+ minuter för en sträcka som tar MAX 10. Körde mellan bilköerna som en jävla dåre och i vissa situationer hade jag inte mer än 1-2cm till godo på varje sida mellan bilarnas backspeglar. Så jag vet inte om det hade fungerat så bra med t.ex. ett omoddat Renthal...

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Klart du ska byta styre! :)
Orginalet blir för orginal :)
Undra hur brett mitt är med styrändsspeglar... tur vi inte har några köer här i byn :)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Mitt styre är ganska exakt 100cm brett mot speglarnas ytterspetsar.
Köer finns lixom inte i norrbotten... här i byn finns inte ett endaste trafikljus ens!

Tackar för era åsikter och vidarebefordrar era kommentarer på foto insatsen till den "skyldige". :)

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
...Köer finns lixom inte i norrbotten... här i byn finns inte ett endaste trafikljus ens!...

Nej just det. :gnissla

För övrigt. Hittade något jävligt porrigt på youtube för er modsugna.
Om någon lyckas göra en sådan utan att förstöra instrumenteringen så kan jag tänka mig att BETALA för att få det gjort. Se och dreggla.

[YOUTUBE-ID]i-8TO8F39bo[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Nej just det. :gnissla

För övrigt. Hittade något jävligt porrigt på youtube för er modsugna.
Om någon lyckas göra en sådan utan att förstöra instrumenteringen så kan jag tänka mig att BETALA för att få det gjort. Se och dreggla.

[YOUTUBE-ID]i-8TO8F39bo[/YOUTUBE-ID]

TommoHawk är ett GENI när det gäller elektonik.
Han hänger på gsx1400.org och förutom det så tävlar han i sportvagnsracing med bla en Ford GTD (GT40) och en Viper med en massa turbosar på.

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Tankar om en tank!

Tjaba alla Suzukigubbar!

Har en tank liggande till en -02 med några hårstråliknande repor på 99,9 % nyskick Blå/Vit Blir din för ynka 2000:- Hör av er om intresse finns........

Bajjkar`n:yoparty

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Tjaba alla Suzukigubbar!

Har en tank liggande till en -02 med några hårstråliknande repor på 99,9 % nyskick Blå/Vit Blir din för ynka 2000:- Hör av er om intresse finns........

Bajjkar`n:yoparty

Jag gav 500kr för min extratank med en pyttebuckla på.
Då behövde ju den då ny lack och var helt "ren" dvs inget tanklock eller soppapump.
Mipet var kanske sugen på en att leka med?

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Hej på er alla!
Har lite funderingar på kanske skaffa mig en 1400 för jag är sugen på att gasa lite mer.

Nu är det så att jag var och provkörde en 2002 i super skick. Otroligt vad lätt hojen kändes med tanke på hur mycket den väger på pappret och jag som inte hör till dom största personerna (173cm 0ch 65kg tung).

Problemet är bara att den kändes inte så specielt stark och det där otroliga vridet som beskrivs i alla tidninga uteblev enligt mitt tycke.

Vad har ni gjort som trollar fram det där extra ur hojen ? Någon som har några enkla trix som ej kostar skjortan.

Eller är det bara karaktären på motor som gör så den skänns så snäll.
Har också provat b-kingen och samma där, kändes som att köra en jätte stor scooter.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Var ute och körde mopperally på söderåsen i skåne i går med min moppe Monark monarped -56 otrimmad typ max 30 i 4.5 mil.:gråta
O idag var jag ledig och körde en rejäl runda på gsx1400:an kan bara säga att det var ett grymt drag i den i dag:eek: ;)

Vad jag menar är att beror lite på vad man jämmför med men visst det går att ändra på det oxå,
sen det är ju ingen plast raket så du har mer priotet på bottenvrid än höga varv.
En powercommander 3 är väl så att säga start kitet går att få tag i från usa till hyfsat pris fråga mipet.
Avgassystem lite olika lösningar beroende på om man har 2 dämpare eller 1 på dom nyare för då kan man börja men ett slipon (vilket jag gjort) eller ett helt system som akrapovic kostar visserligen en del.

Men Jag tycker att den är rätt ok även från början ,har kört en del hojar genom åren o denna är lite av gasarhoj o touring i ett paket men det är min åsikt.
Hoppas ändå att vi får se dig här framöver :)

/Maveric

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...