GSX 1400-tråden

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
14

Tjena!

Sitter o grunnar om jag ska byta till en 14. Tycker dom verkar trevliga (har dock inte prokört en än) Är det nåt speciellt jag ska tänka på när/om jag köper en?
Blev de förbättrade efter en viss årsmod?
Några kända sjukdomar eller dyl?
Är det lätt att få ut mer än vad originalspisen har att erbjuda?
Ska använda den till lite långåka såväl som hemmabus o gumman vill åka med titt som tätt.

Snälla bullen.. Tacksam för svar.... :) :yoparty

/Erik

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Tjena!
Kul att du funderar på en gsx1400.
Bästa är om du läser igenom denna tråden från början då det står en hel del om både trimm o info.:tummenupp
kolla även in gsx1400.org i england står en hel den där oxå.
största ändringen gjordes till -05 med enkel ljuddämpare,ändring på insprutet o startspärr annars är det mest lackeringen som skiljer.:)
Sen är det ju upp till dig att blinga den, finns många vägar att gå:yoparty.

Ps. funkar kanon både som långåkahoj o rasta frugan med,även att busa med oxå när hon ej är med:D. ds.

/Maveric

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Jo en tank hade varit kul att ha extra... men pengarna finns tyvärr inte just nu... tror jag inte :)

Klart man ska ha en 1400, har man ingen är man ingen man :)
Som Maveric sa det går att busa med, glida, blåsa på för fullt.. :)

Skickar med kort dagsfärska kort :) Med ny tankpad...
Min är en K2 alltså -02 gått 4100 snart, har bytt styre och speglar och säkert något mer jag inte kommer på nu.
Tyvärr Maggy det är inte den som jag väntat och väntar på :)

Bifogat

• DSC00479liten.JPG
    DSC00479liten.JPG
    137.6 KB · Visningar: 122
  • DSC00481liten.JPG
    DSC00481liten.JPG
    175.2 KB · Visningar: 127
Last edited:

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
14

Men behöver man vara skraj om man köper en som gått från 3000 och mer? Det finns många som är till salu som gått upp mot 4-6000mil. :dummer

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Men behöver man vara skraj om man köper en som gått från 3000 och mer? Det finns många som är till salu som gått upp mot 4-6000mil. :dummer

En välservad hoj är inga problem vid de miltalen.
Vid ca 10000mil brukar man tydligen behöve byta ventiltätningar.
Finns de som kört 20-25000mil med sina dock ingen i sverige vad jag vet.
Motorn är jämförbar med den i en VW Polo... samma volym och samma effekt vid samma varvtal.... och en Polo gnäller ingen på efter 6000mil!
Den på Blocket för 40' som påstås ha gått 6454mil visar en bild på mätarna med 6454 KILOMETER på.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Vad tor ni om den här? Och innan ni skriver nåt smart så. -Nej rutan var inte snygg o SKALL isf bort. Men packväskorna är jag lite sugen på. Vad gäller färgen så har jag en polare som är lackerare... :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/14824090.htm?ca=2_s

Nå? :yoparty :yoparty

Det JAG skulle sikta på om jag skulle köpa begagnat var en med helsystem på... det kostar mer att köpa än nya väskor! Ett Akra kostar 11500kr har jag för mig (iallafall för två år sedan då jag köpte mitt).
Och visst skall man lacka om!:D

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Jepps... precis så... men det kan vara ett aber att få en hoj från Gotland till Västerbotten.

Du får ta flyg eller tåg o sen kör du den hem :yoparty
Blir som en liten semestertripp :tummenupp
Så gjorde jag förra året när jag köpte min ifs. inte lika långt men den funkar som långfärdshoj:yoparty
Men då får den va ok vilket den ser ut att vara.
vill du sen ha orginal systemet kan du ju be han skicka det med ex bussgods:)

/Maveric

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
Precis! Det är närmare till Ö-sund än Gotland. Nåja spana kan man ju men sanningen är den att jag inte fått ihop Tl:n än (Väntar på däck, batteri o i viss mån tid) Men den blir till salu snart så... Tell your friends.... :tummenupp

Jepps... precis så... men det kan vara ett aber att få en hoj från Gotland till Västerbotten.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Jag messa han på Gotland innan jag köpte min.
Har inte fått svar än :)
Men det kan ju vara en person som inte gillar email......
Finns det sånna ? :)

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
HSB sade blankt nej på en BK. Hon var orolig hon skulle sitta oskönt på den.. Får satsa på en 14 då.. :tummenupp

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
HSB sade blankt nej på en BK. Hon var orolig hon skulle sitta oskönt på den.. Får satsa på en 14 då.. :tummenupp

Kan bara säga att min högre instans :tuttar tycker att gsx1400:an är skön att åka på:tummenupp , både vad det gäller sittdyna och höjden på fotpinnarna (hon är 168cm lång):) .
Så slå du till på en gsx1400:yoparty .

/Maveric

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
Ja gör det! Om inte vi är nere. Blir båge ner till Värmland sen Sthlm på Iron Maiden sen Vette fan. Kanske en sväng till mot Värmland. Vet att vi ska till Gbg till svärfar också men... Mång mil blire.... :tummenupp :yoparty

Nice!
Jag kommer upp och inspekterar den i sommar :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring