GSX 1400-tråden

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Även om man har PCIII alltså ? trodde lite att den trolla bort det däringa :)

En PC3 tar inte bort tändnings retardationen... den ställer bara soppan.
Men det finns lite olika skolor. Det verkar som att en TRE modd inte gör så stor skillnad på en GSX.
Huvudfunktionen jag vill ha är växellägesindikator, TRE funktionen ser jag som en bonus jag kanske inte ens kommer att använda.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Börjar bli dags att byta däck... Nån som har några tips på vad man ska välja ?
Och ska man köra 180 eller 190 på bakdäcket ?

Nån som tycker att kopplingen tar låångt ut ? Har min justerad för att få så mycket frigång som går, men tycker ändå att den tar för långt ut ? Något tips ?

Har även lite probbs med att motorn vill hosta lite på tomgång, den missar på nån cylinder då å då ? Nån som har varit ute för det ? Stiften är nya men det hjälpte inte :)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Börjar bli dags att byta däck... Nån som har några tips på vad man ska välja ?
Och ska man köra 180 eller 190 på bakdäcket ?

Nån som tycker att kopplingen tar låångt ut ? Har min justerad för att få så mycket frigång som går, men tycker ändå att den tar för långt ut ? Något tips ?

Har även lite probbs med att motorn vill hosta lite på tomgång, den missar på nån cylinder då å då ? Nån som har varit ute för det ? Stiften är nya men det hjälpte inte :)

Jag har just lagt på ett Pilot Road som är 180... hade tidigare original 190 av samma. Blir kanske lite bättre.
Kör man som jag mest korta svängar så skulle jag helst gå på ett Pilot Power 2CT för det har en helt annan profil som gör att hojen svänger som en gud. Och kör man just korta svängar så spelar det ingen roll med avseende på livslängden.. men suddar upp ett Pilot Road på 5-600 mil också... ett Power kan tom räcka längre pga att det är bättre fäste och inte suddar så eländigt.
Att jag kör Road just nu beror på att jag redan hade ett sjysst framdäck. Sen kommer jag bara att köra sportigare gummi. :)

Hosta på tomgång... hmmm... kvalificerad gissning är att filtret i tanken behöver göras rent.

kimmi

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
2002,suzuki gsx1400
pakethållare

hej alla, är ny här på tråden och även stolt ägare till en ny 1400-02a,ja ny o ny har nu gått 117mil,o f-n vilken underbar hoj,blev stormförtjust direkt. jo jag läser här om mappning,modda,och powercommander mm, e novis o undrar vad det är och innebär,för en ojämn gång har hojen på låga varv,vad göra? jag undrar även om någon vet var jag kan köpa en liten pakethållare, för det blir ju klart mycket körning nu när semestern börjar o tält skall ju med.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Visste inte ens att det satt ett filter i tanken... men det klart insprutning borde ju ha ett filter :)
Vet du var det sitter Maggy ? Alltså kommer man åt det underifrån eller måste man in i tanken och riva ?
Pilot Power var ju lite lagom dyrt med ca 1265 ifrån dackonline +150kr i montering + 50 kr för vätgas om man nu vill ha det.

Vad gör ett 180/190 däck för skillnad ? känns det ens ?

kimmi Grattis!!!
Leta tillbaka lite i tråden så finns det info ang pakethållare ifrån nån tysk sida. Minns inte vem som skrev inlägget dock.
Mappning: inställning av insprutet så att det maxar prestandan i hojen (kräver en powercommander)
Powercommander: En liten databox som möjliggör ändring i insprutets "tabeller" mappar.
Moddning: Är tex mindre blinkers andra speglar osv osv små saker som gör stor skillnad. Ljuddämpare etc etc

Ojämn gång, vi kanske har samma problem :)
Eller hur ojämn är din ? Fladdrar den väldigt mycket i varvtalet ?
Min är jämn i varvtalet men ändå lite ruskig, men det känns lite mer trimmat då :)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Visste inte ens att det satt ett filter i tanken... men det klart insprutning borde ju ha ett filter :)
Vet du var det sitter Maggy ? Alltså kommer man åt det underifrån eller måste man in i tanken och riva ?
Pilot Power var ju lite lagom dyrt med ca 1265 ifrån dackonline +150kr i montering + 50 kr för vätgas om man nu vill ha det.

kimmi Grattis!!!
Leta tillbaka lite i tråden så finns det info ang pakethållare ifrån nån tysk sida. Minns inte vem som skrev inlägget dock.
Mappning: inställning av insprutet så att det maxar prestandan i hojen (kräver en powercommander)
Powercommander: En liten databox som möjliggör ändring i insprutets "tabeller" mappar.
Moddning: Är tex mindre blinkers andra speglar osv osv små saker som gör stor skillnad. Ljuddämpare etc etc

Min är jämn i varvtalet men ändå lite ruskig, men det känns lite mer trimmat då :)

Ta lös tanken och skruva lös pumpen underifrån.

180 däck ger mer lättsvängdhet men ser inte så bra ut på en 6" fälg.

Tänka sig att man tyckte det var ballt med 5½" fälgar på en Volvo 164 och P1800.

kimmi

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
2002,suzuki gsx1400

kimmi Grattis!!!

tack för det,jo jag skall koll på tråden ang pakethållare. nä min fladdrar inte i varvtalet utan snarare lite orolig på låg växel vid lågt varv, men har jag 5an eller 6an i på låga varv är den lugn o fin.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Sån är min med kimmi.
Vi får forska i det lite, kanske kan det hjälpa med en aktiv TRE :)
Nej har inte beställt än..... men är sugen.
Maggy får kanske testa sin först, men lite fusk han är ju välKammad... ;)

Ska kika Maggy, är lite söpp i nu så vore ju smart att ta det, men är sugen på att åka... jeje :)

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej!
Har aktiv tre.
Men kan bara säga att det är inte mycket man märker av den.
Endast en svag ökning på dom låga växlarna däremot upplever jag att den går lite mjukare när man kör lugnt i låg hastighet typ stadskörning.
Frågan är om det märks mer med kammarna som Maggy har.
Satsa i första hand på power commander ni som inte har en än:D

/Maveric

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
hej alla, är ny här på tråden och även stolt ägare till en ny 1400-02a,ja ny o ny har nu gått 117mil,o f-n vilken underbar hoj,blev stormförtjust direkt. jo jag läser här om mappning,modda,och powercommander mm, e novis o undrar vad det är och innebär,för en ojämn gång har hojen på låga varv,vad göra? jag undrar även om någon vet var jag kan köpa en liten pakethållare, för det blir ju klart mycket körning nu när semestern börjar o tält skall ju med.

finns ju lite olika lösningar jag har själv monterat en variant swmotec alurack som jag köpte på louis.de finns på nätet eller köra dit själv.
du kan ju kolla på mina garage bilder så ser du hur den ser ut.
Jag har den som fäste till topboxen.
Så jag har gjort ett fäste till den som jag kan ta bort när jag inte har boxen monterad.
Tror även att dom har en annan variant oxå kolla runt.
Sen har du ju alltid ebay:tummenupp

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400
själv kör jag på Metzeler roadtec z6
brukar komma runt 800-1100 mil

körde ett tag på pilot power
men det räckte bara 400 mil för mej

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Ett stycke GIpro anlände med post igår.
Nu skall man bara komma på ett ställe att montera den på så den syns men ändå inte.
Verkar annars vara enkel operation. In i ett originalkontaktstycke och sedan en plussladd till batteriet bara.

Återkommer med bilder... kanske inte förrän nästa vecka.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Borde väl gå att sätta den precis under hastighetsmätaren typ ?
Eller hur stor är själva displayen ?

Om jag har köpt en, så hade jag funderat på att sätta den där iallafall... ;)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Borde väl gå att sätta den precis under hastighetsmätaren typ ?
Eller hur stor är själva displayen ?

Om jag har köpt en, så hade jag funderat på att sätta den där iallafall... ;)

Displayen är 45*35mm och min GPS skymmer i mitten...

I-lands problem kanske man kan kalla det.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Jo det är ju verkligen ett I-lands problem :)
Den var lite större än vad jag hade tänkt mig.
Men om du skickar GPSen till mig så är den inte i vägen sen Maggy..... ;)
Vilken färg köpte du på displayen ? Röd eller Blå ?

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Jo det är ju verkligen ett I-lands problem :)
Den var lite större än vad jag hade tänkt mig.
Men om du skickar GPSen till mig så är den inte i vägen sen Maggy..... ;)
Vilken färg köpte du på displayen ? Röd eller Blå ?

Det blidde en blå... egentligen fel färg men va faen... den var ju aningen billigare också.
Monterade den just... tihi.. :tuttar :yoparty

Så var det även provkört!
Den är INTE snygg...
Provade att köra den utan att ha TRE aktiverat men då fick jag varning på insputningen FI (fuel injection):va :confused:
Slog på TRE funktionen och satte den att emulera växel 5. Då försvann FI varningen.
Fick "lära" den då den direkt ur lådan är konfigurerad dö femväxlat.
Den reagerar snabbt och bra och 1½" display gör den svårmissad.
Återkommer med bilder då hojen är ren.

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha