GSX 1400-tråden

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Provkörde, och fick känslan att den var lite mer lättkörd på låga varv och kanske lite piggare.
Emulerade 4ans växel.
Som Maggy säger lite väl stor, men smidigt att se vilken växel man har i.
Och om ni är oroliga för kabeln så är det bara lite provisoriskt, ville prova får montera det lite snyggare en annandag :)

Bifogat

• DSC00539.JPG
    DSC00539.JPG
    69.5 KB · Visningar: 200

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Nu har det varit tyst bra länge här i tråden....
För min del står det en skitig 14 i garaget, dåligt väder blandat med mycket att göra har tyvärr fått tiden att försvinna....
Fick mig en tur häromkvällen, men tänkte hinna med nån sväng nu i midsommar om vädret bara tillåter :)
Kör försiktigt!! :)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Nu har det varit tyst bra länge här i tråden....
För min del står det en skitig 14 i garaget, dåligt väder blandat med mycket att göra har tyvärr fått tiden att försvinna....
Fick mig en tur häromkvällen, men tänkte hinna med nån sväng nu i midsommar om vädret bara tillåter :)
Kör försiktigt!! :)

Jag jobbade sista dagen på mitt gamla jobb idag... har varit körigt att hinna få "allt" gjort.
Men nu får vi se vad som händer till helgen... skall nog ta en liten sväng med grannen (som kör en GSXR 750) till Dalarna. Iväg söndag åter tisdag ca 200mil.:tungan
GIpro'n funkar kalasbra! Man får lugnare gång och slipper filura på vilken växel man är.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Så nu är det äntligen semester :yoparty .
Nu ska det köras f-n :D .
Hoppas bara att vädret blir lite stabilare o att man nyktrar till framåt söndag:fyllisar :hihi .
En fråga vilken olja har ni i nu ? Jag ska byta o min hoj har varit lite klonkig när man lägger i 2:an annars ok.
Maggy använde inte du biltemas olja och i så fall hur funkar den på våra hojar.

Ha en trevlig midsommar :fyllisar :banana o låt hojen stå över helgen.:tummenupp

/Maveric

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Så nu är det äntligen semester :yoparty .
Nu ska det köras f-n :D .
Hoppas bara att vädret blir lite stabilare o att man nyktrar till framåt söndag:fyllisar :hihi .
En fråga vilken olja har ni i nu ? Jag ska byta o min hoj har varit lite klonkig när man lägger i 2:an annars ok.
Maggy använde inte du biltemas olja och i så fall hur funkar den på våra hojar.

Ha en trevlig midsommar :fyllisar :banana o låt hojen stå över helgen.:tummenupp

/Maveric

Jo jag kör på Biltema helsyntet.
Tidigare så körde jag Pennzoil delsyntet och skillnaden är att växellådan funkar mycket smidigare med Biltemaoljan.
Så jag vet vad jag kommer att hälla i vid nästa byte också.

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
Försäkring GSX1400

Tja! Nån som kan rekommendera nåt schysst försäkringsbolag? Vad har ni? Letar just nu men tycker det verkar dyrt... :va :gnissla Billigast so far är If med en dryg hövding /månad... :confused:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Tja! Nån som kan rekommendera nåt schysst försäkringsbolag? Vad har ni? Letar just nu men tycker det verkar dyrt... :va :gnissla Billigast so far är If med en dryg hövding /månad... :confused:

Jag har Vesta... ca 2650kr helförsäkrat helår inklusive trafikförsäkringsskatt... men då har jag villahem och familjebussen där också...

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Japp Vesta skadeförsäkring här med, samma pris som Maggy.
Dock måste du ha 2 st andra basförsäkringar där, som tex olycksfall/personförs bilen hemmet eller så.
Finns inga begränsningar i försäkringen heller, som tex ålderskrav eller så.
Så bara tuta och köra :)

Maggy, några bilder på Gipron monterad ?
Hur gick det med turen på 200 mil, var det regningt ? :)

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej har bilsport mc 40+:yoparty o betalar 4930:- helår helförsäkrat iof. bor ju i södra änden på sverige så det kan ju skilja lite vart man bor.:)

Maggy hur gick din runda du skulle ut o köra hade du tur med vädret?

Själv blir det inget kört i helgen skall ställa ut moppen på lördag (monark -56:a) på nostalgia i Ronneby. :rodnar
Men kul att man kan göra nått med ena grabben han ställer ut sin dakota -72:a
Hoppas bara vädret kan bli lite stabilare till nästa vecka ,ska till Danmark med 1400:an på lördag nästa vecka o kolla runt.:D

/Maveric

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
Vesta

Jo Vesta är mycket brra. 3500 helförs helår. Ska flytta lite försäkringar så jag får 2 till försäkringar.. :yoparty Men bilen kunde de inte konkurrera med... :va Konstigt men.. så är det. :tummenupp

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Jo samma med min ena bil, den var dyrare på vesta.
Så den lät jag vara kvar i mitt gamla bolag, skillde nog 1300/år eller så.

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
Gsx 1400 K2

Ja!

Efter en heel dag i bilen med släp och en snittfart på ca 100 (förlåt) och 103 mil senare (arslet blev 2kg tyngre av allt socker o skit som jag ätit...) står det äntligen en 14 parkerad med mitt namn på. Vägen har varit lång o lite snårig men "he som int döda he härda" som man säger. :D

Gullet är en K2 med ca 1700 mil på mätaren och utrustad med lite bättre andningsvägar bla... :D :yoparty

Kan tyvärr inte köra ikväll för damen drog så jag sitter hemma m lillan. Tror jag ska sprätta en bira o lyssna från köksfönstret när Europe kör the final countdown o Carrie o säkert en massa andra klassiker i typ 300db så det dånar över stan.. Det var allt för nu! Chipp o hej från Sheleftyou..

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Hej!
Gratulerar till köpet:yoparty.
Du får lägga upp några bilder i garaget så vi får se pärlan:tummenupp

Själv har jag tagit väck p.a.i.r systemet på min hoj (tillsätter luft till avgaserna och är tydligen helt onödigt enligt killarna på gsx1400.org)
Skall prova i morgon kväll om det märks någon skillnad :tummenupp

Än en gång gratulerar ut i morgon o gasa men med måtta:tungan

/Maveric

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
Rephandbok

Tja! Nån som vet nån sida där det finns rephandbok att ladda ned? Måste byta packbox i framgaffeln. Allt om nån kan kopiera skivan o skicka el dyl. Fick inte med den...

Snälla Bullen tacksam för hjälp..

Var ute o styrde lite idag. :yoparty Skön båge! Sitter som en konung på den :tuttar Mycket lättkörd o smidig för sin tyngd o storlek. Nu ska jag sprätta en Carlsberg.. :D :tummenupp

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Cantona, jag har en jag kan dela med mig av.
Vi får byta mail msn eller dylikt så kan jag skicka.
Och om det är nån mer som vill ha så hojta till, är på engelska.

Just nu ska jag ägna mig åt en dusch och öl :)

Och idag har man åkt en mycket trevlig 20 mila tur. :)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Har inte tagit några bilder på GIPro:n men jag har monterat den under varvräknaren iallafall. I mitten sitter GPS:en så där är det ju fullt.
Körde 208 mil i början på veckan... ner till Borlänge och hem.
60% regn, 20% mulet och 20% sol.
Jisses vilka fina vägsnuttar vi hittade... synd att det var så blött bara.
Jag och grannen (kör gsxr 750 SRAD) gjorde en sjysst rutt med hjälp ac SMC:s hojkarta och Garmin Mapsource. Underbar pryl att ha på resa den där Zumo:n.
Dag ett 83mil Kalix-Bollnäs. Hotell.
Dag två upp till Östersund via Borlänge där grannen hade en anställningsintervju.
Kom fram vid 23 tiden efter att konstant ha kört i regn hela dagen och det blåste och var svinkallt... hotellet hade inte bastun på och kunde inte tänka sig att slå på den heller. Så då slipper de i fortsättningen ha mig eller grannen som gäster.
Sista dagen klippte vi inlandsvägen över Lycksele och Piteå för att landa hemma vid 19 tiden.
Noterat under resan var att hantagsvärmare är bra och köper man ***tex allväderställ billigt så blir man blötare än jag som körde i skinn.
Och så stämmer INTE Touringbutikens GPS koordinater på deras hemsida... vi körde 800m BLÖT grusväg innan vi fattade det.
Satan så skitig hojen blev.

Grattis till hojköpet Cantona!
Är du ute och glider norrut så HOJta till!
Bara 20 mil frås sctaan till Kalix.
Bilder vill vi också se.

Nästa mod på min är nog att fimpa PAIR systemet... måste bara göra köket klart och måla ett hus innan. :näsblod

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
Har skickat ett pm till dig Mipet.

/C

Cantona, jag har en jag kan dela med mig av.
Vi får byta mail msn eller dylikt så kan jag skicka.
Och om det är nån mer som vill ha så hojta till, är på engelska.

Just nu ska jag ägna mig åt en dusch och öl :)

Och idag har man åkt en mycket trevlig 20 mila tur. :)

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Hmm PAIR system ? Vad är detta ? Och var sitter det ?
Sökte lite på GSX.org men hittade inget där.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring