Hej alla 1400-entusiaster!
Jag har äntligen plöjt igenom hela tråden, och nu får jag nog ändra mina planer Jag tänkte i första hand investera i väsk- och topboxhållare + hårda väskor typ Givi till min nyinköpta K7:a, men nu inser jag att jag inte kommer att få ro i själen förrän det sitter Akrapovic helsystem + Power Commander monterat. Touringpackningen går ju att klämma in i mjuka väskor och en packrulle istället tills vidare.
Kan man få Power Commandern med vald mappning när man köper den, eller ska man hämta från hemsidan och ladda in den själv? Vilken mappning funkar bäst?
Blir det mycket bättre resultat om man gör en bänkning i samband med mappning, och hur mycket märks det - enbart på toppeffekten, eller blir det en mer ojämn effektkurva utan bänkning? Märks det att hojen går sämre på vissa varvtal utan bänkning, t.ex. ojämn/ryckig gång på låga varv, eller är det svårt att känna skillnaden i praktiken?
Om man ska göra en bänkning - bör man koppla bort PAIR-systemet först?
Jag såg att någon efterlyste servicemanual tidigare i tråden. Det finns att ladda ner på http://www.gsx1400fe.com/ för K2 till K5. Finns både som stor fil och uppdelad i sektioner. Även Parts manual och handboken finns.
Jag föreslår detta inköp då... yoshi helsystem med powercommander för 7000kr! http://www.blocket.se/vi/17259410.htm?ca=1_7_s
Bara att fullakra kostar ju 12000 annars.
Mappen i powercommandern som medföljer borde ju passa hyfsat men bäst blir det ifall man bänkar på hojen.
Hej O välkommen till dårhuset Kosken625 .
Vad det gäller p.a.i.r så är det som Mipet säger mindre knallar i övrigt ingen skillnad men har man tagit bort det så slipper man det om man ska bänka den sen när pc3:n o smälleröret är monterat
Kolla på sidan 41 i denna tråden om du ska ta väck det
/Maveric
Tjena vänner, är en nybliven ägare till en gsx1400 kommer från nen Yamaha xjr 1300 kan säga att ja är ganska nöjd med bytet fick en traktor som drar det mesta.. Har läst en del här på forumet o tycker att alla är nöjda med sina GSX Har Pc3 o slipon o 100,3 på slangen,,, tänkte öka det senare
Tjena vänner, är en nybliven ägare till en gsx1400 kommer från nen Yamaha xjr 1300 kan säga att ja är ganska nöjd med bytet fick en traktor som drar det mesta.. Har läst en del här på forumet o tycker att alla är nöjda med sina GSX Har Pc3 o slipon o 100,3 på slangen,,, tänkte öka det senare
Sisådär ja.... ett stycke GSX 1400 topplock från en K7:a ligger nu på arbetsbänken.
Komplett med kamaxlar och insugningsgummin.
Kamaxlarna skall säljas och Mipet har första tjing. Perfekt att skicka iväg till TTS (eller direkt till Kentcams) för omslipning. £235 vill TTS ha för slipningen iallafall... Kentcams kanske är billigare. Resultatet blir iallafall liknande Yoshi ST-1 kammar men till lite drygt halva priset (med inköp av mina kammar). Och så har de aningens mer lyft. http://www.tts-performance.com/cata...63&PHPSESSID=8403f45da7a00d96c5529a61b932cd58
Jag har själv TTS kammar på min hoj och den går underbart bra.
Toppen tänkte jag att någon skulle få porta i höst/vinter så jag kan skruva ihop den lagom till påsk som jag brukar (tips på vem emottages gärna). Första besiktningen tänkte jag klämma i höst så man slipper oroa sig för den till våren.
Förbrukade 0,82 liter milen på en "touringsväng" till Pajala för någon vecka sedan... i rask takt dock. På svängen till Dalarna låg den på ca 0,7-0,75. Med portad topp, kamaxlar, helsystem och Powercommander borde jag rimligtvis komma uppåt 0,9
Bromsar 127hk på bakhjulet idag i en "snålbänk" och efter portning siktar jag på 140-145... slutmålet är 150hk men då måste man nog ge sig på ett 1550 kit och budgeten räcker inte till det... ännu...
Imorrn skall det handlas lister till köket och på fredxag börjar jag mitt nya jobb.
Over and out för denna gång.
Finns tyvärr inga svarta vad jag vet... mitt tips är att du i så fall köper alunät som bilstylingfirmorna säljer och klipper till det och klämmer fast med orginal kylarsidor. Se bara till att få dit små distanser så nätet inte nöter på kylaren.
Det blev ett svart alunät från Biltema för en hundring. Det kommer nog att funka bra
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |