GSX 1400-tråden

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Hallå

Förlåt Maggy inget elakt menat:huvet
Det var länge sedan det hände något här (snöat in).
Här är nya spridarna monterade, sen är det borrat o gängat i oljetråget
till o från oljekylaren. Är i JIC standard (hydraul) för att i ett senare skede
byta till alu, grejor. Instrumentpanelen är väl lite att dreggla på :tummenupp
 

Bifogat

  • PICT0281.JPG
    PICT0281.JPG
    137.8 KB · Visningar: 115
  • PICT0282.JPG
    PICT0282.JPG
    120.4 KB · Visningar: 100
  • PICT0283.JPG
    PICT0283.JPG
    103.7 KB · Visningar: 106
  • PICT0284.JPG
    PICT0284.JPG
    74.9 KB · Visningar: 93

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Förlåt Maggy inget elakt menat:huvet
Det var länge sedan det hände något här (snöat in).
Här är nya spridarna monterade, sen är det borrat o gängat i oljetråget
till o från oljekylaren. Är i JIC standard (hydraul) för att i ett senare skede
byta till alu, grejor. Instrumentpanelen är väl lite att dreggla på :tummenupp

Vackert! Man får lite inspiration av att se dig komma framåt!
När man ser var luftfiltret hamnar på dina bilder är det solklart varför jag sugtrimmat. När jag kör långturer regnar det nästan alltid känns det som.
Apropå det köpte jag en ny jacka (som passar ihop med mina brallor) i veckan... Halvarsson BC Fire. Skinn med Dryway membran... vattentätt som andas typ gore-tex. Funkar kanonbra på mina gamla byxor så då borde det funka på en jacka med tycker jag.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej!

I dag vart mc suget för stort så jag tog ut XL500R'an o luftade den på en runda, blev cirka 4mil totalt, lyckades hålla mej uppe så det enda problemet var snö på glasögonen såg knappt nåt på slutet:D.
När jag kom hem flög f*n i mig så jag tog en liten tur med gsx1400'an oxå:eek: men det blev bara någon km hon är en tung dam o det kändes liiittee nervöst o köra eftersom vi har fått cirka 20cm snö än så länge:D


/Maveric
 

Bifogat

  • DSCN2608b.JPG
    DSCN2608b.JPG
    108.1 KB · Visningar: 97

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hej!
I dag vart mc suget för stort så jag tog ut XL500R'an o luftade den på en runda, blev cirka 4mil totalt, lyckades hålla mej uppe så det enda problemet var snö på glasögonen såg knappt nåt på slutet:D.
När jag kom hem flög f*n i mig så jag tog en liten tur med gsx1400'an oxå:eek: men det blev bara någon km hon är en tung dam o det kändes liiittee nervöst o köra eftersom vi har fått cirka 20cm snö än så länge:D
/Maveric

Ni har mer snö än vi just nu! Vi har bara 15cm... men vi har haft kallt en vecka. -20 ungefär. Hoppas du hade bra upplösning på kameran så du får med den i nästa års kalender!
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ni har mer snö än vi just nu! Vi har bara 15cm... men vi har haft kallt en vecka. -20 ungefär. Hoppas du hade bra upplösning på kameran så du får med den i nästa års kalender!


Hej!

Trodde att ni hade mer snö där uppe:), men vintern är inte över än :D.

Jo jag körde på max upplösning 8mp bilden är på 3.1mb o det blev cirka ett 30 tal tagna:D.

/Maveric
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ville bara önska en god (h)jul o ett gott nytt år:).

/Maveric
 

Bifogat

  • Xmas.jpg
    Xmas.jpg
    246.9 KB · Visningar: 156

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Skottland 2010

Hej!
Hoppas att julen varit bra själv känns det som man behöver gå på diet nu:tungan.

Har hunnit att planera resan nästa år lite grovt o den blir lååånnnggg:skrämd.

Så här kommer planeringen


26/7 starta hemma i Åryd vid cirka 0.00 kör bron till Danmark sen färja Rödby-Puttgarden Tyskland ner genom Holland, Belgien, Frankrike sammanstråla med Richard (som kommer från södra Frankrike) innan tunneln sen till newbury o slagga hos Graham 150 mil:dummer:crash

27/7 besöka Grumpy i london dyno bänkning bla. 10mil

28/7 från newbury till lands end o sen vidare norrut så långt vi kan troligtvis Bristol tyvärr motorväg 70 mil.

29/7 vidare mot moffat Dumfriesshire för att sammanstråla med resten av gänget på Buccleuch arms hotel. 50mil

30/7 10.00 från moffat förbi Glasgow passera loch lomond, glencoe, fort william, fort augustus, loch ness, ullapool och sen till inchnadamph:Bugar 48 mil

31/7 körning till glenmorangie destilleriet sen john ogroates därefter tillbaka till inchnadamph.:banana 42 mil

1/8 körning norrut på kustvägen genom Scourie Durness to tongue, lairg lunch på lairg highland hotel sedan körning upp för sidan av loch shin till laxford brige o sen tillbaka till inchnadamph:yoparty. 27 mil

2/8 inchnadamph till moffat dumfriesshire 50 mil

3/8 moffat till newbury ev ace cafe london 54 mil

4/8 starta från Newbury därefter tunneln till frankrike, belgien, Holland, Tyskland, Danmark, Sverige o sen hem 150mil:gråta.

Cirka 650 mil totalt:galen

Tror nog att hojen får stå några dagar efter den rundan :rolleyes:.

Någon som är lika galen o vill hänga på :tungan?


/Maveric
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hej!
Någon som är lika galen o vill hänga på :tungan?
/Maveric

Gissa om jag är sugen.... men det blir för långt för mig. Dessutom ser det mörkt ut med axeln... dvs den som sitter på mig. Ev operation väntar och om det blir så tar det 6-8 månader innan jag är igång igen. Ajöss till den säsongen i så fall. :huvet
Annars kanske jag helar ihop så jag kan byta axel i hojen och åka nån kortare sväng men ingen 950 mila sväng (gissar att jag har ca 150 mil enkel ner till dig).
Hoppas att resan blir bra...
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Gissa om jag är sugen.... men det blir för långt för mig. Dessutom ser det mörkt ut med axeln... dvs den som sitter på mig. Ev operation väntar och om det blir så tar det 6-8 månader innan jag är igång igen. Ajöss till den säsongen i så fall. :huvet
Annars kanske jag helar ihop så jag kan byta axel i hojen och åka nån kortare sväng men ingen 950 mila sväng (gissar att jag har ca 150 mil enkel ner till dig).
Hoppas att resan blir bra...

Jo jag förstår om du inte hänger på ytterligare 300 mil (jo det är cirka 150 mil hit) då hade jag med bangat:näsblod.
Är nästan tveksam som det är:), tror att det lutar åt en paus någonstans på väg ner till newbury typ runt Essen:tummenupp.
O är du dessutom justerad f*n jag lider med dig :gnissla hoppas det löser sig med axeln på kroppen alltså:krama.
Nästa sommar 2011 lutar det åt norra Sverige alt. Norge, så då blir det garanterat ett besök i Kalix:D
Ska se om vi kan träffas innan i vår så du får ihop raketen.


/den andra Magnus
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Gav mig på att fixa bakdämparna idag. All olja hade läckt ut, så jag kunde inte spänna fjädern alls.

Följde guiden på GSX1400.org men försår inte riktigt hur jag på enklaste sätt ska få in den nya oljan. Någon som har ett smart tips?

Jag har försökt med att suga upp olja i en smal slang och sedan spruta in den in dämparen, men de resulterar bara med en massa luftbubblor inne i dämparen och därmed kan jag inte få upp spänningen längre än 2-3 ringar.
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Gav mig på att fixa bakdämparna idag. All olja hade läckt ut, så jag kunde inte spänna fjädern alls.

Följde guiden på GSX1400.org men försår inte riktigt hur jag på enklaste sätt ska få in den nya oljan. Någon som har ett smart tips?

Jag har försökt med att suga upp olja i en smal slang och sedan spruta in den in dämparen, men de resulterar bara med en massa luftbubblor inne i dämparen och därmed kan jag inte få upp spänningen längre än 2-3 ringar.

Jag använde en oljekanna. Fick fylla på 3ggr innan dämparen blev full. Du kom väl ihåg att släppa förspännings skruven max innan du fyllde på med olja.
 

Bifogat

  • 20-720_l.jpg
    20-720_l.jpg
    14.8 KB · Visningar: 47

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Jag använde en oljekanna. Fick fylla på 3ggr innan dämparen blev full. Du kom väl ihåg att släppa förspännings skruven max innan du fyllde på med olja.

Jo visst släppte jag skruven, men den verkar inte dra tillbaka cylindern invändigt. Sätter jag tryckluften mot hålet så hör jag en "plopp" när cylindern går tillbaka.

Testar att använda kannan imorgon, tack för tipset.
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
God fortsättning alla!

Är det någon som känner till om det är en fördel med gel batteri så här i minus tider. En måste vara att ingen frätande vätska kan läcka ut vid frysning, om de nu kan frysa??

// Boven
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
God fortsättning alla!

Är det någon som känner till om det är en fördel med gel batteri så här i minus tider. En måste vara att ingen frätande vätska kan läcka ut vid frysning, om de nu kan frysa??

// Boven

Vanliga "syra" batterier fryser inte. Inte vad jag har varit med om iaf. Med tanke på att bil/snöskoterbatterier klarar den norrlänska vintern utan problem med tempraturer ned mot -40 :gnissla så borde du nog inte ha några större problem :) Vet dock inte hur det blir om batteriet är helt urladdat men tror nog att det ska klara sig. Just nu är det -24 här. Huga!
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Har faktiskt varit med om sönderfrusna dåligt laddade syra batterier i gamla bilar, så omöjligt är de inte. Men om gel kan frysa vet jag inte?
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
God fortsättning alla!

Är det någon som känner till om det är en fördel med gel batteri så här i minus tider. En måste vara att ingen frätande vätska kan läcka ut vid frysning, om de nu kan frysa??

// Boven

Gelbatterier har som regel lägre startström momentant än "vanliga". Jag köpte ett billigt vanligt på Biltema till min förra året.
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Vanliga "syra" batterier fryser inte. Inte vad jag har varit med om iaf. Med tanke på att bil/snöskoterbatterier klarar den norrlänska vintern utan problem med tempraturer ned mot -40 :gnissla så borde du nog inte ha några större problem :) Vet dock inte hur det blir om batteriet är helt urladdat men tror nog att det ska klara sig. Just nu är det -24 här. Huga!

Huga, inte å leka med!
Laddade i går, å de va inte mycket som fattades, så ska de nog klara sig.
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Hallå o God fortsättning
Tänkte haka på det här med batterier. Ett fulladdat fryser inte sönder
men ett helt oladdat fryser sönder vid ca: -10-15gr, Gäller även Gel.

Ha de Gott
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top