GSX 1400-tråden

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Vit ledbaklampa.

Någon som har en vit ledbaklampa utan den rödareflexen och var är den i så fall köpt? Har hittat en lampa hos NCCR men då är reflexen där :(
 

Bifogat

  • 1280279-rescaledpic-300x206.jpg
    1280279-rescaledpic-300x206.jpg
    9.3 KB · Visningar: 56

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Någon som har en vit ledbaklampa utan den rödareflexen och var är den i så fall köpt? Har hittat en lampa hos NCCR men då är reflexen där :(

Kolla runt på ebay i england har för mig att jag har sett något där:tummenupp.


/Maveric
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Hittade en led baklampa utan reflex hos S-Racing :) Den hade inbyggd blinkers men de kommer jag inte att använda (vill gärna att det syns åt vilket håll jag blinkar). Den är 300:- dyrare än NCCR's men då slipper man reflexen :banana
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
klantröven Richard på Claessons klämde en oring till avgasreningen när han ventil justerade den i sommras, enda felet tydligen!!!!!"#¤%&/()=?#"¤I)¤#%)#¤%&/ därför den höga oljeförbrukningen.

BLIR MAN IRRITERAD!!!!!!!!ELLER :arsele:gnissla:huvet:huvet
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Hallå nu börjar det o mekas igen, har bytt ut bränslepumpen till en större
trodde att det var bara o byta men den nya var lite längre så det blev en
liten modifiering av "pump huset".
Har också svarvat ner toppen på spridarna så dom passar i
orginal bränsle rör.
 

Bifogat

  • PICT0212.JPG
    PICT0212.JPG
    115.5 KB · Visningar: 70
  • PICT0213.JPG
    PICT0213.JPG
    122.6 KB · Visningar: 77
  • PICT0214.JPG
    PICT0214.JPG
    102.3 KB · Visningar: 78

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hallå nu börjar det o mekas igen, har bytt ut bränslepumpen till en större
trodde att det var bara o byta men den nya var lite längre så det blev en
liten modifiering av "pump huset".
Har också svarvat ner toppen på spridarna så dom passar i
orginal bränsle rör.

Kul att det börjar röra på sig. Hoppas du håller ångan uppe för det tar lite tid att göra det du skall! Och vi vill ju gärna se resultatet innan våren. :yoparty
Jag har som sagt inte ens börjat med min. Blir nog inget mer trim till nästa sommar... bara lite utseende... och en sjysst reparation av det som är trasigt.
 

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Kämpa på Fillingen, Maggy kolla batteriet så det inte blir överladdat :)

Jag var faktiskt i garaget idag, så jag tog en titt på hojen, men det är väl det mesta jag har gjort sista 2 månaderna.. och det tar ju ett tag till innan hälsenan är läkt och snön har försvunnit så den får stå lite till :)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Mcr8 i Skottland

Hej här kommer lite info om träffen nästa år :).

It will be a few days before i can put full details of MCR8 on the site, however i can confirm that the dates for MCR8 are as follows:

Thursday 29th July - Tuesday 3rd August

This comprises of:

Thursday July 29th - Meet up just above the scottish border, stay in hotel for the night

Friday July 30th - Ride up through Scotland to the rally venue in the far north west of Scotland

Saturday August 31st - Rideout followed by band in the evening

Sunday August 1st - Rideout & chillout evening

Monday August 2nd - Ride down through Scotland, to hotel used on Thursday night for those that want it.

Tuesday August - Ride home.

I am pulling together the finer details of the weekend just now & should put them up on the site in the next few days.

Thankyou for your patience


Sheff....



Jag ska dit o om någon annan vill hänga på så är det bara kul blir ju en hel del att köra.
Jag har bestämt mig för att åka heeeellla vägen :brinnerup.
Har 253 mil up dit enkel resa :eek:,blir lite som ett mandomsprov typ.
Men man lever bara en gång så så får det bli:banana.
Blir jag själv så drar jag nog hela vägen till London på en dag :näsblod, har fixat övernattning där o sen köra upp med några engelsmän så man håller sig på fel sida av vägen:D.
Kommer med mer detaljer när jag planerat mer:tummenupp.


/Maveric
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Kul att det börjar röra på sig. Hoppas du håller ångan uppe för det tar lite tid att göra det du skall! Och vi vill ju gärna se resultatet innan våren. :yoparty
Jag har som sagt inte ens börjat med min. Blir nog inget mer trim till nästa sommar... bara lite utseende... och en sjysst reparation av det som är trasigt.

Jadu jag ser målsnöret i horisonten så det ska nog funka. Har nog lättare o fixa mitt än vad du har o göra. Har aldrig varit överens med växellådor.

Kämpa på Fillingen, Maggy kolla batteriet så det inte blir överladdat :)

Jag var faktiskt i garaget idag, så jag tog en titt på hojen, men det är väl det mesta jag har gjort sista 2 månaderna.. och det tar ju ett tag till innan hälsenan är läkt och snön har försvunnit så den får stå lite till :)

Krya på dig kan inte varit kul o inte få åka.
 
Last edited:

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Har bytt pump o va händer då:confused: Jo den är nog lite för kraftig för när det är ca: 5L kvar så börjar den suga luft så det är bara o göra ett sugrör till som går från tank till pumpen. (som jag läste påett annat ställe) 2steg fram 1 tillbaks.
 

Bifogat

  • PICT0269.JPG
    PICT0269.JPG
    101.7 KB · Visningar: 78
  • PICT0268.JPG
    PICT0268.JPG
    89.6 KB · Visningar: 68

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Sen är det så här att jag har sålt av PC3an o köpt en ny elektroniskt grej som börgar på M :confused:
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Var det denna du tänkte på Maveric

Jo det är en variant på den :).

Den jag har är med sprängskisser oxå o felkoderna plus annat:tummenupp


/Maveric

Sen är det så här att jag har sålt av PC3an o köpt en ny elektroniskt grej som börgar på M :confused:

Kan det vara M som i Motty möjligtvis :D.

Thommohawk på gsx1400.org har monterat en sån på sin, den har lite fler möjligheter än pc3 :tummenupp.

Troligtvis passar den bättre när man ska turbo konventera.

Keep up the good work:yoparty ska bli kul att se slutresultatet:).


/Maveric
 
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
gsx1400.org

Hej!

Ville bara säga att dom som varit medlemar på gsx1400.org forumet bör regga sig igen :näsblod.
Medlemslistan försvann när dom uppdaterade sidan :va.
Så alla ramlade ut men det är bara o regga sig igen:tummenupp.
Även dom som inte varit medlemmar kan ju göra det finns ju en hel del att hitta där:tummenupp


/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hej!

Ville bara säga att dom som varit medlemar på gsx1400.org forumet bör regga sig igen :näsblod.
Medlemslistan försvann när dom uppdaterade sidan :va.
Så alla ramlade ut men det är bara o regga sig igen:tummenupp.
Även dom som inte varit medlemmar kan ju göra det finns ju en hel del att hitta där:tummenupp


/Maveric

Fixat...
Jag lider just nu av ointresse för forum... är sällan in där mer. Men det vänder väl.:tungan
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top