GSX 1400-tråden

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Har samma tendes på min, men om jag fattat de rätt beror detta på att jag är kort, och sitter långt fram, kompenseras med lågt ställda bakdämpare, och högt (hårda) fram.

Ah! ja jag är ju 173cm så särskillt lång är jag ju inte.. bra tips där, tackar
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
mcr8

Jaha nu har man fått veta preliminärt var gsx1400 träffen blir i Skotland runt midsommar nästa år :).
Ullapool (kör på google map) jag har bara 243mil dit enkel resa om jag tar tunneln dit:näsblod, någon som vill hänga på ?.
Får nog ta o kolla om det inte finns någon färja som passar annars kommer baken att vara mör vill jag lova:brinnerup.
Men jag ska åka hoppas bara dom flyttar ner det lite isåfall:tungan.


/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Jaha nu har man fått veta preliminärt var gsx1400 träffen blir i Skotland runt midsommar nästa år :).
Ullapool (kör på google map) jag har bara 243mil dit enkel resa om jag tar tunneln dit:näsblod, någon som vill hänga på ?.
Får nog ta o kolla om det inte finns någon färja som passar annars kommer baken att vara mör vill jag lova:brinnerup.
Men jag ska åka hoppas bara dom flyttar ner det lite isåfall:tungan.


/Maveric

:D:D:D

Vad skall man säga... längre bort än så går knappt att komma i Storbrittannien.... gjorde en rutt i Gamin Mapsource just... jag har 347mil enkel väg! Då åker hellre med famijen till Mallis en vecka. Samma pengar...
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
:D:D:D

Vad skall man säga... längre bort än så går knappt att komma i Storbrittannien.... gjorde en rutt i Gamin Mapsource just... jag har 347mil enkel väg! Då åker hellre med famijen till Mallis en vecka. Samma pengar...

Frågan är hur går färjorna från Norge någon som vet för det känns nästan närmare det hållet, och isåfall vad kostar det jag ska se om jag hittar något i morgon om det :).
347mil har respekt med sig tror nog att kvalificering för medlemskap i ironbutt.se (kolla på nätet) är spikat i såfall:D
Tror nog att det blir glest med folk om vi ska ta den långa vägen men jag har bestämt mig för att åka fast om man kan göra resan kortare så är det bättre.
när vi pratade om det så sa :tuttar att hon isåfall tar en flygstol till UK någonstans på vägen upp så det löser sig :)



/Maveric
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Skottland

Hej kollade idag på färja till skottland o det som är närmast tillhands verkar vara DFDS Tor line Göteborg-imminghamn/Tillbury kostar i år 600kr för hojen +1800kr per person enkel resa o 325 i bokningsavgift:näsblod.
http://www.dfdstorline.com/DfdsTorLine/EN/Presentation/Passengers/PassengerFares/
Turen till imminghamn tar 26tim:brinnerup
Kanske köra hela vägen ett håll o färja andra hållet :).

Hur ser det ut är det någon som vill haka på trots avstånden:D:näsblod:).
Jag kör nog i vilket fall som helst, :tuttar hittade flygstols alternativ till Glasgow från Göteborg med Ryanair.

/Maveric
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag såg någon bild på en gsx med blå-vit sadel hos någon användare här (hittar inte personen) var får man tag på dessa? funkar överdragen från bagster bra?
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Skrämmande dålig motivation man har att fixa med hojen. Finns det piller mot sånt? Eller har jag bara blivit less och vill byta? Till vad då? En cool motorsåg kanske?:va
Har inte rört den sen haveriet... och jo... jag har ALLA delar hemma för att laga den.
Kan inte nån ge mig ett bud jag inte kan motstå och frigöra mig från oket över mina axlar?:näsblod:tungan
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Skrämmande dålig motivation man har att fixa med hojen. Finns det piller mot sånt? Eller har jag bara blivit less och vill byta? Till vad då? En cool motorsåg kanske?:va
Har inte rört den sen haveriet... och jo... jag har ALLA delar hemma för att laga den.
Kan inte nån ge mig ett bud jag inte kan motstå och frigöra mig från oket över mina axlar?:näsblod:tungan

Vänta du lite till, ju närmare nästa vår vi kommer så ökar nog motivationen mer :tummenupp.
Nu känns det bara :näsblod iom. att kylan börjar komma lite smått o det mörknar snabbt nu på kvällarna :gnissla.
F*n hade det inte vart så lång till dig kunde ja kommit upp o motiverat dig med lite hjälp:) har ju bara cirka 150mil upp till dig :tungan.


/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Vänta du lite till, ju närmare nästa vår vi kommer så ökar nog motivationen mer :tummenupp.
Nu känns det bara :näsblod iom. att kylan börjar komma lite smått o det mörknar snabbt nu på kvällarna :gnissla.
F*n hade det inte vart så lång till dig kunde ja kommit upp o motiverat dig med lite hjälp:) har ju bara cirka 150mil upp till dig :tungan.
/Maveric

Hade varit riktigt trevligt.... har nån gammal Single Malt som står här och blir... eh... äldre?
Skämt åsido, visst hade det hjälpt en del med motivationen men 150 mil är fan inte kul... om man inte kör hoj i vackra omgivningar dvs.
 

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Du kan ta med mig på vägen maveric, bor just nu i total oordning, håller på och renoverar lgh lite så det är rörigt så det förslår, så en semestervecka eller helg vore fint :)
Hojen står så fint i garaget så, som den gjort senaste månaden + typ :)
Men gud så fin den är att titta på ibland :)
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Driv paket

Någon som vet hur länge ett driv paket bör hålla, mitt har gått 2700 mil och är slut. Enligt Claessons är detta normalt????
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Du kan ta med mig på vägen maveric, bor just nu i total oordning, håller på och renoverar lgh lite så det är rörigt så det förslår, så en semestervecka eller helg vore fint :)
Hojen står så fint i garaget så, som den gjort senaste månaden + typ :)
Men gud så fin den är att titta på ibland :)


Hade varit kul med en road trip:yoparty, men när jag nämde det för :tuttar så fick hon något :kulspruta i blicken:brinnerup.
Vi får hite på något längre fram så vi kan samlas allihop o tjöta lite :D.
O visst är den fin o betrakta:kär händer att man drar ut i garaget ibland bara för att betrakta skönheten :kär.

/Maveric
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Vänta du lite till, ju närmare nästa vår vi kommer så ökar nog motivationen mer :tummenupp.
Nu känns det bara :näsblod iom. att kylan börjar komma lite smått o det mörknar snabbt nu på kvällarna :gnissla.
F*n hade det inte vart så lång till dig kunde ja kommit upp o motiverat dig med lite hjälp:) har ju bara cirka 150mil upp till dig :tungan.


/Maveric

Lagom lördagstur!
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Någon som vet hur länge ett driv paket bör hålla, mitt har gått 2700 mil och är slut. Enligt Claessons är detta normalt????

Inte helt säker på bytes intervallerna men jag tror att det ligger åt det hållet. för egen del blir det troligtvis byte vid cirka 2500mil.
Kan ju spela roll hur man sköter smörjningen oxå:).


/Maveric
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Inte helt säker på bytes intervallerna men jag tror att det ligger åt det hållet. för egen del blir det troligtvis byte vid cirka 2500mil.
Kan ju spela roll hur man sköter smörjningen oxå:).


/Maveric

Har skött smörjaningen exemplariskt och trodde 3500 mil va de minsta man kunde förvänta sig, men då får jag tro på Claessons för en gångs skull. Tack för svaret.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Varför får jag inte bort slav cylindern över framdrevet??:va

Kollade i verkstadsboken o det ska bara vara att lossa 3 skruvar o dra bort .
Står oxå att man inte ska röra kopplinshandtaget när den är borttagen.
Annars verkar det inte vara något annat som håller den.
Har du verkstadshandboken annars pm'a mig


/Maveric
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Kollade i verkstadsboken o det ska bara vara att lossa 3 skruvar o dra bort .
Står oxå att man inte ska röra kopplinshandtaget när den är borttagen.
Annars verkar det inte vara något annat som håller den.
Har du verkstadshandboken annars pm'a mig


/Maveric

Nä ska pm,a dig om jag kan, detta skickade Kari/Mc Docktorn

Det sitter en styrhylsa mellan kåpa och motor vid en av de främre skruvarna, den har troligen rostat.

Vicka, lirka och dra samtidigt så lossnar den nog så småning om.



/Kari
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Nä ska pm,a dig om jag kan, detta skickade Kari/Mc Docktorn

Det sitter en styrhylsa mellan kåpa och motor vid en av de främre skruvarna, den har troligen rostat.

Vicka, lirka och dra samtidigt så lossnar den nog så småning om.



/Kari

Och han fick rätt!

Nu har jag lossat allt utom drevbullten, bara å hoppas att grejerna kommer i månn!?!??!? skruvar till baka iaf, bra träning.
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top