GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Då är det rätt pc. Den var laddad med denna mapp:
Suzuki GSX 1400 European model
Stock exhaust
Stock air filter
Ska kolla på ditt monterings sätt :tummenupp

Kanon alltid något :tummenupp.
Är det så du undrar hur så kan jag ta några bilder på min montering i morgon när jag plockar bort usbkabeln:).

/Maveric
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Mailade bikeshop ang powercommandern och han ringde upp lite senare. Det är deras leverantör som tydligen har provmonterat pc'n i utbildnings syfte för en anställd. Det verkar nog stämma för den ser ut som ny förutom smutsen på kontakterna och repan vid usb porten. Han skulle fixa usb sladden samt täckbrickorna. Måste då säga att det var bra av bikeshop att ringa upp.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Jaha då är powercommandern monterad. Blev bakom höger kåpa som maveric fast med kabeln bakåt.

Jo det kan funka oxå kolla bara att det inte kan komma in vatten i anslutningarna :).
Ungarna hade lånat kameran men jag hittade några bilder på nätet från Edwoods på gsx1400.org men jag har den likadant monterad.
Skönt att det löste sig med pluggarna o det som saknades:tummenupp

/Maveric
 

Bifogat

  • S4010018[1].jpg
    S4010018[1].jpg
    211.9 KB · Visningar: 98
  • S4010019[1].jpg
    S4010019[1].jpg
    209.8 KB · Visningar: 99
  • S4010020[1].jpg
    S4010020[1].jpg
    185.9 KB · Visningar: 112

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Så var får man tag på en magspoiler till denna skönhet då?

Sen en annan sak jag undrar över, när jag kör långsamt (10-20) och svänger så tenderar styret att vilja falla "inåt" tja om ni förstog den meningen då. detta upplevde jag även när jag körde en polares zephyr 750, lite så att man får hålla emot. är detta brukligt? om ej, vad kan det bero på?
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Så var får man tag på en magspoiler till denna skönhet då?

Ebay eller S-Racing, men... varför?:va

Sen en annan sak jag undrar över, när jag kör långsamt (10-20) och svänger så tenderar styret att vilja falla "inåt" tja om ni förstog den meningen då. detta upplevde jag även när jag körde en polares zephyr 750, lite så att man får hålla emot. är detta brukligt? om ej, vad kan det bero på?

Definitivt inte ett normalt beteende... plattnött framdäck?
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Sen en annan sak jag undrar över, när jag kör långsamt (10-20) och svänger så tenderar styret att vilja falla "inåt" tja om ni förstog den meningen då. detta upplevde jag även när jag körde en polares zephyr 750, lite så att man får hålla emot. är detta brukligt? om ej, vad kan det bero på?

Kolla lufttrycket eller så kan det vara som maggy sa, nött framdäck.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ska kolla trycket när jag åker hem, vad ska det ligga på? nya sulor får det bli i vinter, det kan inte han med inställningarna av dämparna att göra då? eller att det sitter ett fatbar-styre på?
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Ska kolla trycket när jag åker hem, vad ska det ligga på? nya sulor får det bli i vinter, det kan inte han med inställningarna av dämparna att göra då? eller att det sitter ett fatbar-styre på?

Min var likadan när jag köpte den och då var det för lågt tryck. Jag kör med 2,5 fram och 2,9 bak men då åker jag ofta 2 på hojen. Är man själv ska det vara enl ins.boken 2,5 fram och bak.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Min var likadan när jag köpte den och då var det för lågt tryck. Jag kör med 2,5 fram och 2,9 bak men då åker jag ofta 2 på hojen. Är man själv ska det vara enl ins.boken 2,5 fram och bak.

Kanon! tack för det svaret, ska kolla trycket på hemvägen ikväll, annars är det ju en makalöst skön maskin
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Så var får man tag på en magspoiler till denna skönhet då?

Sen en annan sak jag undrar över, när jag kör långsamt (10-20) och svänger så tenderar styret att vilja falla "inåt" tja om ni förstog den meningen då. detta upplevde jag även när jag körde en polares zephyr 750, lite så att man får hålla emot. är detta brukligt? om ej, vad kan det bero på?

Har samma tendes på min, men om jag fattat de rätt beror detta på att jag är kort, och sitter långt fram, kompenseras med lågt ställda bakdämpare, och högt (hårda) fram.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top