GSX 1400-tråden

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
GSX 1400 K2
Aha ja då vet jag.
Nej jag vet inte heller varför min inte laddar.. Jag ska ta reda på det imorgon tänkte jag.. Men det finns alltså inget återkommande fel vad gäller generatorn mm?

/Erik

Kopplingsaxeln?:va
Den går genom motorn och in i kopplingkorgen. Då den trycks in frikopplar lamellerna. Slavcylindern till kopplingen sitter utan på den. Om den dras ut så kan det komma ut lite olja men inte så mycket.




Kanske... men då skall man nog sanera hela hojen från krom... själv tycker jag att det ser bra ut original.




Glömt att starta motorn?:rolleyes:
Har inte den blekaste faktiskt...
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Har suttit och läst en del på denna tråden nu, vilka glada galningar. Jag har provat både CB;n och GSX;n och vet inte riktigt åt vilket håll det drar. Någon som provat CB1300 oxå, vad tycker ni. CB1300 känns väldigt välbyggd och går faktiskt att köra rätt rejält, något snäv benvinkel för mig som är 1,90+. Där känns GSX;n mer fullvuxen, och den svänger på bra på kurviga småvägar. Aaa det är svårt med beslutsångest, GSX;n känns häftigare, vad tycker ni?

Vilket svar vill du ha i en GSX 1400 tråd?:va:tummenupp
Hondan är bättre byggd än Suzukin... men det finns mer prylar till GSX.
En GSX är hållbar (tja... om man inte våldar extremt då) men grovhuggen. Hondan mer raffinerad.
Om jag blev TVUNGEN att skaffa en annan hoj idag skulle jag köpa en.... hmmm... näe så svårt skall jag inte säga att det är. Klart det skulle bli en beggad GSX... för nya finns ju inte mer.:huvet
 

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
GSX 1400 K2
Tjena!
Är sjäv 1,91 lång och jag trivs bra på min GSX. Kanske liite osynkad med ben mot tank men det är det värt! har höjt den bak och satt på cross-styre vilket gjorde den fantastisk att köra! Enklare på alla sätt att kasta runt kurvor osv. DO IT och välkommen till klubben... :tummenupp

Har suttit och läst en del på denna tråden nu, vilka glada galningar. Jag har provat både CB;n och GSX;n och vet inte riktigt åt vilket håll det drar. Någon som provat CB1300 oxå, vad tycker ni. CB1300 känns väldigt välbyggd och går faktiskt att köra rätt rejält, något snäv benvinkel för mig som är 1,90+. Där känns GSX;n mer fullvuxen, och den svänger på bra på kurviga småvägar. Aaa det är svårt med beslutsångest, GSX;n känns häftigare, vad tycker ni?
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Har suttit och läst en del på denna tråden nu, vilka glada galningar. Jag har provat både CB;n och GSX;n och vet inte riktigt åt vilket håll det drar. Någon som provat CB1300 oxå, vad tycker ni. CB1300 känns väldigt välbyggd och går faktiskt att köra rätt rejält, något snäv benvinkel för mig som är 1,90+. Där känns GSX;n mer fullvuxen, och den svänger på bra på kurviga småvägar. Aaa det är svårt med beslutsångest, GSX;n känns häftigare, vad tycker ni?

Galen vem jag:va:rolleyes::D:D.

Jo har provat cb oxå men det vägde över till gsx.n:tummenupp.
Är 187 o sitter kanon funkade ju till italy utan probs:banana.
Jag gjorde samma mod som Cantona tidigare i år (höjningen i aktern)o fick en ännu roligare hoj när det svänger :banana. iofs. lite nervösare när man passerar 200++:rolleyes: men inte ofta man är där:D.
Hoppas att du slår till på en gsx så vi blir fler galningar här:yoparty:).


/Maveric
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Har suttit och läst en del på denna tråden nu, vilka glada galningar. Jag har provat både CB;n och GSX;n och vet inte riktigt åt vilket håll det drar. Någon som provat CB1300 oxå, vad tycker ni. CB1300 känns väldigt välbyggd och går faktiskt att köra rätt rejält, något snäv benvinkel för mig som är 1,90+. Där känns GSX;n mer fullvuxen, och den svänger på bra på kurviga småvägar. Aaa det är svårt med beslutsångest, GSX;n känns häftigare, vad tycker ni?

GSX:n:yoparty
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hubba hej!
Tänkte be om råd.. tänkte kika på denna hoj i helgen (kanske säljaren finns här??)
http://www.blocket.se/gavleborg/Suzuki_gsx_1400_22996575.htm?ca=11&w=3
verkar det som ett okej köp prismässigt om man förutsätter att skicket är som det ser ut som, har gått ca 3000 mil.

Kolla styrlager och dra ut ordentligt på 2:an när du provkör.
Det är dom "brister" som finns på den årsmodellen.
3000mil är ingenting på en GSX.

Och så är det rysligt ball färgsättning på första årsmodellen!:yoparty
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hubba hej!
Tänkte be om råd.. tänkte kika på denna hoj i helgen (kanske säljaren finns här??)
http://www.blocket.se/gavleborg/Suzuki_gsx_1400_22996575.htm?ca=11&w=3
verkar det som ett okej köp prismässigt om man förutsätter att skicket är som det ser ut som, har gått ca 3000 mil.

Hej!

Kollade på annonsen den ser ju fin ut på bild:tummenupp.
Men kolla extra noga på stötdämparna bak vid förspänningen kan läcka olja där som en del haft problem med.
Sen allmän skicket avgör ju lite hur den är skött.
Kör en runda så den blir riktigt varm kolla att växlarna går i som dom ska o att tvåan inte hoppar ur vid belastning:).
Lite slammer genererar motorn på alla men inte för mycket:).

Annars verkar priset bra o det verkar vara bra med grundutrustning:yoparty.
Lycka till:).



/Maveric
 

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Nu när säsongen är inne i sista kvartilen och jag har avverkat runt 500 mil på GSX'en vågar jag yttra mig i denna tråden.

Köpte hojen (02:a, lite blingad, tyskimport) av Bikeman i januari och har älskat varenda stund jag haft med den. Utom när jag råkade ställa den med p-ljuset på en hel dag och totaldödade batteriet. Tog den på en långresa Lund - Oslo - Stockholm - Lund i Kristi himmelfärdshelgen, ca 180 mil och märkte att det var lite jobbigt med fartvind. Pendlar varenda dag i ur och skur till jobbet och den är perfekt. Har tappat omkull den två gånger utan skråmor. Och jag har ouiilat litegrann....

För mig känns det som att även om det hade varit kul med med pulver (big bore, PC eller liknande) så finns det fullt tillräckligt för mina behov redan. Ett par frågor är det dock dags för, oteknisk som jag är:

1. Är drivpaketet slut? Har spännt kedjan två gånger på 500 mil och nu är hjulet så långt bak jag vågar, men ändå hörs det och syns att kedjan är för slack. Det rasslar och klickar när jag startar från stillastående och kedjan är inte så fin som den var när jag köpte hojen. Dreven ser dock inte så jätteslitna ut, man ser knappt någon assymetri på kuggarna. Men när jag spänner kedjan så är det en jävla skillnad på det mest spända stället och det minst spända (när man rullar på hjulet).

2. Ska det verkligen vina så om generatorn? Jag förmodar att det är den, för ljudet ändras när jag slår på helljus, blinkers osv.

3. Normalt med bluddrig gång runt 2500 rpm? Har BOS slipon men hojen är inte bänkad eller mappad med det på. Behöver det göras?

4. Känns som att motorn blir väldigt varm, kan det vara skadligt? Inga läckor eller så i kylsystemet. Kan den gå för fett eller magert när det är insprutning?

Jag har sökt lite men tycker inte riktigt att jag hittat några svar. Och så är det lite trevligt att få egna svar. :)

Som sagt, helt jävla UNDERBAR hoj, och vore det inte för vinden när man kör över 110 km/h så hade jag inte ägnat en tanke på nästa hoj. GSX1400 for life som kidsen säger.
 

Bifogat

  • gsx.jpg
    gsx.jpg
    77.8 KB · Visningar: 145
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Last edited:

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Nu när säsongen är inne i sista kvartilen och jag har avverkat runt 500 mil på GSX'en vågar jag yttra mig i denna tråden.

Köpte hojen (02:a, lite blingad, tyskimport) av Bikeman i januari och har älskat varenda stund jag haft med den. Utom när jag råkade ställa den med p-ljuset på en hel dag och totaldödade batteriet. Tog den på en långresa Lund - Oslo - Stockholm - Lund i Kristi himmelfärdshelgen, ca 180 mil och märkte att det var lite jobbigt med fartvind. Pendlar varenda dag i ur och skur till jobbet och den är perfekt. Har tappat omkull den två gånger utan skråmor. Och jag har ouiilat litegrann....

För mig känns det som att även om det hade varit kul med med pulver (big bore, PC eller liknande) så finns det fullt tillräckligt för mina behov redan. Ett par frågor är det dock dags för, oteknisk som jag är:

1. Är drivpaketet slut? Har spännt kedjan två gånger på 500 mil och nu är hjulet så långt bak jag vågar, men ändå hörs det och syns att kedjan är för slack. Det rasslar och klickar när jag startar från stillastående och kedjan är inte så fin som den var när jag köpte hojen. Dreven ser dock inte så jätteslitna ut, man ser knappt någon assymetri på kuggarna. Men när jag spänner kedjan så är det en jävla skillnad på det mest spända stället och det minst spända (när man rullar på hjulet).

2. Ska det verkligen vina så om generatorn? Jag förmodar att det är den, för ljudet ändras när jag slår på helljus, blinkers osv.

3. Normalt med bluddrig gång runt 2500 rpm? Har BOS slipon men hojen är inte bänkad eller mappad med det på. Behöver det göras?

4. Känns som att motorn blir väldigt varm, kan det vara skadligt? Inga läckor eller så i kylsystemet. Kan den gå för fett eller magert när det är insprutning?

Jag har sökt lite men tycker inte riktigt att jag hittat några svar. Och så är det lite trevligt att få egna svar. :)

Som sagt, helt jävla UNDERBAR hoj, och vore det inte för vinden när man kör över 110 km/h så hade jag inte ägnat en tanke på nästa hoj. GSX1400 for life som kidsen säger.

Hallå Benjamin Nu kanske jag inte är rätt man o räta ut dina frågetecken men ja provar:gnissla.
Fråga 1 Byt hela drivpaketet, du kommer o märka¨en stor skillnad, det går liksom mjukare:yoparty.
Fråga2 Det är bensinpumpen som låter = normalt

Fråga3 Kan vara att den inte är mappad med sliponen.

Fråga4 Den ska kännas varm då den är luftkyld, sen ska du inte vara orolig att den går för magert snarare tvärt om.
 

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Huddinge
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
Hallå Benjamin!

Kul att du oxå är nöjd! Ball sadel du har, vart har du köpt den Bagster eller??
 

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Hallå Benjamin Nu kanske jag inte är rätt man o räta ut dina frågetecken men ja provar:gnissla.
Fråga 1 Byt hela drivpaketet, du kommer o märka¨en stor skillnad, det går liksom mjukare:yoparty.
Fråga2 Det är bensinpumpen som låter = normalt

Fråga3 Kan vara att den inte är mappad med sliponen.

Fråga4 Den ska kännas varm då den är luftkyld, sen ska du inte vara orolig att den går för magert snarare tvärt om.

Tackar! Blir väl nytt drivpaket efter säsongen. Ska höra med dom då om ev mappning.

Hallå Benjamin!

Kul att du oxå är nöjd! Ball sadel du har, vart har du köpt den Bagster eller??

Gött, tack! Sadeln kom med när jag köpte, liksom allt annat bling (twin headlights, BOS-systemet, RedBullburkar på stötdämparburkarna, bellyn, flames mm). Nåt tyskt kanske, jag vet inte. Gillar den som fan iaf!
 
Last edited:

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
PowerCommander

Har fått hem min powercommander som jag beställt från Bikeshop. Det första man får se när man packar upp den är att det saknas täckbrickor för usb porten och andra kontakten samt den har varit inkopplad tidigare samt usb sladden saknas :mad: Tänkte läsa ut om det är någon mapp i den men då kommuniserar den inte med pc programmet. Den är ej inkopplad i hojen så jag undrar om man måste ett 9volts batteri med den medföljande vita kontakten? Sen blev jag fundersam på nummret på pc'n. På nersidan finns det en lapp som det står 310-410 på och med liten text under for 310-411. Gsx 1400 ska ju ha 310-411 så den borde ju passa.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Har fått hem min powercommander som jag beställt från Bikeshop. Det första man får se när man packar upp den är att det saknas täckbrickor för usb porten och andra kontakten samt den har varit inkopplad tidigare samt usb sladden saknas :mad: Tänkte läsa ut om det är någon mapp i den men då kommuniserar den inte med pc programmet. Den är ej inkopplad i hojen så jag undrar om man måste ett 9volts batteri med den medföljande vita kontakten? Sen blev jag fundersam på nummret på pc'n. På nersidan finns det en lapp som det står 310-410 på och med liten text under for 310-411. Gsx 1400 ska ju ha 310-411 så den borde ju passa.

Jepp du måste ha ett batteri kopplad om du inte har den inkopplad till hojen.
Usb'n är en standard kabel i rätt storlek.
O har du den kopplad till hojen så måste tändningen vara på.
Ett varningens ord sladden från pc3'an till batteriet skall gå till minus på batteriet kolla noga i den tjocka:rolleyes: manualen.
Kan kolla numret på min senare i kväll tror det står 310-410 men jag är ej hundra.


/Maveric
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Usb sladd har jag och det går ju täcka anslutningarna med en tejp bit men man blir lite :mad: när man beställer nya saker så kommer det använda :mad: Bikeshop hade inte den hemma i lager så dom har beställt hem den från något ställe. Nå det är då sitsa gången jag beställer något från bikeshop :mad: Det står 310-411 FOR GSX1400 på kartongen så det är nog rätt men det skulle vara fint om du kollade :)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Usb sladd har jag och det går ju täcka anslutningarna med en tejp bit men man blir lite :mad: när man beställer nya saker så kommer det använda :mad: Bikeshop hade inte den hemma i lager så dom har beställt hem den från något ställe. Nå det är då sitsa gången jag beställer något från bikeshop :mad: Det står 310-411 FOR GSX1400 på kartongen så det är nog rätt men det skulle vara fint om du kollade :)

Jo ska ut o kolla på mappen jag har i senare runt kl22 så jag skriver en rad här då:).
Tycker jag att du ska på dom om det som saknas du har ju betalat en del slantar för den:gnissla.
Visar det sig att den är använd tycker jag nästan att dom får dra av lite på priset.

/Maveric
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Den har varit ansluten. Man ser att jordkabelskon har varit dit skruvad, repor runt usb porten. smuts på dom gråa kontakterna samt kardborrebandet är på klistrad på pc'n. Smutsen och reporna syns knappt men finns dock där. Ska iväg å köpa ett batteri så får man se om det är någon mapp i den. Nå jag fick den för 3195:- så det är ju 800:- billigare än rek.pris men jag får väl ringa dit å påpeka att den har varit ansluten samt täckbrickorna saknas.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Den har varit ansluten. Man ser att jordkabelskon har varit dit skruvad, repor runt usb porten. smuts på dom gråa kontakterna samt kardborrebandet är på klistrad på pc'n. Smutsen och reporna syns knappt men finns dock där. Ska iväg å köpa ett batteri så får man se om det är någon mapp i den. Nå jag fick den för 3195:- så det är ju 800:- billigare än rek.pris men jag får väl ringa dit å påpeka att den har varit ansluten samt täckbrickorna saknas.

Varit ute o kollat det står 310-410 på min.
Hoppas det löser sig.
Ett tips det finns 2 sätt att montera pc3'an antingen under sadeln eller som jag bakom sidokåpan på höger sida, hängandes med anslutningarna neråt strapsad i ramröret.
Då har du hela förvaringsfacket ledigt:tummenupp.


/Maveric
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top