GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Såg ju rätt intressant ut, men massa olika inställningar... :)
Känns som man kan hålla på och testa en hel säsong.....
Men värt att fundera på :)

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Såg ju rätt intressant ut, men massa olika inställningar... :)
Känns som man kan hålla på och testa en hel säsong.....
Men värt att fundera på :)

Jo men det hade varit kul om någon kollat om det är något för gsx'n:) .
Så man vet om man ska lägga in den o labba lite nästa sommar:D.
Det är inte utan att man är nyfiken :) ,La ut frågan på gsx1400.org oxå men har inte fått något svar än:confused:

/Maveric

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Är du bara lite händig så kan du säkert lösa det annars hör av dig när det är dags så kan vi slå våra huvud ihop, för jag antar att du mekar det här nere (Blekinge alltså jag bor i åryd):tummenupp
Huggern är enkel att montera jag har Maggys avlagda på min o det var inga problem att montera den:yoparty .
Jag funderar på att sätta en undertail på min oxå men jag ska vänta till nästa vinter för jag behöver stuvfacket till sommaren när vi ska till Italien:tuttar.

/Maveric

Hoho, låter nice :) Mekar oftast under vintern, och då står hojen i Blekinge... Kan ju höras senare i Januari när jag är på det klara med vad jag köper (blir lite olika omgångar, grejjer till styret och sen undertail...) Vore väldigt bra med mekhjälp då jag inte kan påstå att jag är världens bästa... I gengäld bjuder jag gärna på öl, fika och annat som behövs vid mekning. Vem vet, kanske på grund av ölen som mina insatser alltid blir halvbra?

PMa med msn när du känner för det :)

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Hehe öl och meka... :)
Kan vara orsaken, eller så hade det blivit än värre om du inte hade haft ölen i dig :)

Hellfireclub

Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hehe öl och meka... :)
Kan vara orsaken, eller så hade det blivit än värre om du inte hade haft ölen i dig :)

Precis min tanke... Av någon anledning känner man sig alltid mer skillad efter ett par öl...i alla fall på det mesta. Kolla mina poäng i Guitar Hero!!

lillen124

STENHÅRD
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
Gsx 14 K7
Har nu fått undertayen tog en vecka från uk,
Så nu är det bara åka ut och fixa dit det :)
Gick på 118eu med frakt.

Hellfireclub

Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Har ni grabbar några bra tips på fälgrengöring? Verkar ha två fläckar på bakhjulet med ingrodd olja och smuts. Sitter hårt som fan, verkar inte kunna få bort det med avfettning i alla fall.

Finns det kanske något mirakelmedel som är starkt av bara helvete men inte skadar fälgens lack? Funderar på WD40 och ska prova med skiten nästa gång jag är i blekinge.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
WD40 är dyrt... vanlig lampolja är lika bra rengöringsmedel och torkar inte ut lika mycket som tex avfettning.
Är utomordentligt snällt mot o-ringar i kedjan.

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
Oljetemp

Är det nån som satt in en oljetempgivare? Skulle vara intressant o få veta vad oljan håller för temp men inte hittat en vettig lösning... Ideer nån?

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Är det nån som satt in en oljetempgivare? Skulle vara intressant o få veta vad oljan håller för temp men inte hittat en vettig lösning... Ideer nån?

Gissa vem som har en sån!:D
Bytte ut min oljepåfyllningsplugg mot en MotoDetail oljetermometer... vet med all säkerhet att Mipet har en sån också.
Köpte den mest för att det såg ballt ut... mao så har jag inte en susning om vilken temp den visar.:va

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Hur går det med toppen då?

Och host host... 1550... host...?

Inge 1550... men avtår från att plana toppen för att inte utesluta det i framtiden. Toppen inlämnad men jag brukar inte göra stormek innan påsk (så man får hoppas att den är klar tills dess). Eller jo... vid jul brukar jag ju börja på färgbytet. Men jag vet inte om jag vill det i år.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Jaaaa jag har oljetempmätare.
40 grader har den visat som mest, en kall höstdag, men är nog inte sådär jättesäker i tempen.
Den koller ju tempen precis innanför oljepåfyllningen typ.
Så man ser ju inte oljetempen som är i tråget typ.
Jeje... :)

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
Men det måste ju gå lösa på nåt sätt! Så man får veta vad den "riktiga" tempen o vad den ligger på..? För de som plockar ut en jävla i helvetas massa hästar ur sina måste ju tycka att det är relevant information..? Eller???:yoparty

Jaaaa jag har oljetempmätare.
40 grader har den visat som mest, en kall höstdag, men är nog inte sådär jättesäker i tempen.
Den koller ju tempen precis innanför oljepåfyllningen typ.
Så man ser ju inte oljetempen som är i tråget typ.
Jeje... :)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Men det måste ju gå lösa på nåt sätt! Så man får veta vad den "riktiga" tempen o vad den ligger på..? För de som plockar ut en jävla i helvetas massa hästar ur sina måste ju tycka att det är relevant information..? Eller???:yoparty

Om man i Australiens öken kan bruppa runt med sin 1620cc stora GSX1400 som har helsystem, portad topp, kammar och PC3 utan extra kylning är jag inte ett dugg rädd att ta ur 130-150hk ur mina 1402cc.
Oljekylet är ju inte litet om man så säger.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Om man i Australiens öken kan bruppa runt med sin 1620cc stora GSX1400 som har helsystem, portad topp, kammar och PC3 utan extra kylning är jag inte ett dugg rädd att ta ur 130-150hk ur mina 1402cc.
Oljekylet är ju inte litet om man så säger.

Är ju lite kallare här uppe :)
Vad plockar dom ur för hk ur 1620cc maskinerna ?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring