Dags att beställa sin GSX1400 kalender!
http://www.gsx1400.org/gsx1400_board/index.php?showtopic=22002&hl=
De 12 snyggaste i bild... min är en av dem!
http://www.gsx1400.org/gsx1400_board/index.php?showtopic=22048
16€ med frakt.
Tog lös insprutningsbryggan idag... skall skickas iväg för att växa till minst 37mm (original 34mm).
Hej!
Tror du att det gör nåt på en 1400cc eller ger det mest på 1550cc eller mer?
Nu har jag inte rivit spjällhusen men hur gör du med spjällplattorna blir inte dom för små eller borrar du inte precis där undrar bara
Nya butterflies måste tillverkas... ser ingen mening med större spjällhus på en i övrigt "original" cykel.
Men om du provar så vet vi andra!
Fick meddelande om att min topp var färdigportad.
Skall försöka att hämta den till helgen.
Nya butterflies måste tillverkas... ser ingen mening med större spjällhus på en i övrigt "original" cykel.
Men om du provar så vet vi andra!
Fick meddelande om att min topp var färdigportad.
Skall försöka att hämta den till helgen.
Sen en fråga till nån som är bra på engelska, vad betyder "Do not try to disamble"?
Jag tycker manualen har dåligt med bilder på hur spjällhuset ska tas isär. vissa delar tar dom inte isär på bild...
Men jag fick isär den ändå och så här ser inventarierna ut.
Sen en fråga till nån som är bra på engelska, vad betyder "Do not try to disamble"?
Ser nice ut .
Är det dom borrade spjällhusen du monterat ihop?
o har du i så fall gjort själlplattorna själv?
Toppen ser ut, någon lokal förmåga som gjort jobbet?
Tackar för bra bilder på delarna kul att se vad man kan göra med ex. toppen.
Spjällen är tillverkade av min polare, densamme som borrat dem och vars händer man ser montera ihop dem. Jag fixade öl!
Toppen är gjord i Piteå av samme portare som portat Bike´s projekt B-King.
Motospeed plockar ut 167hk/159Nm på bakhjulet med ungefär samma moddar som jag kommer att ha. Han som portade år mig sa att det borde vara lättslaget... själv är jag nöjd om jag har en snygg kurva och en sisådär 155hk.
misstänkte att det var någon form av doping inblandad .
Tror nog att man ska samla på sig lite saker till nästa vinter, vore ju kul om det märks skillnad med spjäll modd o kammar på org.cylindervolym .
Dock inte i närheten lika mycket som med dina modds .
/Maveric
Spjällen är tillverkade av min polare, densamme som borrat dem och vars händer man ser montera ihop dem. Jag fixade öl!
Toppen är gjord i Piteå av samme portare som portat Bike´s projekt B-King.
Motospeed plockar ut 167hk/159Nm på bakhjulet med ungefär samma moddar som jag kommer att ha. Han som portade år mig sa att det borde vara lättslaget... själv är jag nöjd om jag har en snygg kurva och en sisådär 155hk.
Han ( Lennart Trydvall ) er en UTROLIG bra porter. Han har portet alle mine siste motorer och flere blir det.
Hva slags motorstyring blir du å kjøre med ?
PC ? MOTTY ?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |