GSX 1400-tråden

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hej!
Bara nyfiken vad tar ove för dom?
Har ju inte långt dit heller:D .

Oves tar ganska saftigt betalt för dom, killen i butiken kunde inte säga exakt, då han inte hade just dom hemma (Dom har ju mestadels bara till Yamaha hemma, sedan Oves blev en utpräglad YammaHAndlare) JÄVLAR VAR KLYFTIG JAG VAR DÄR.

Men beroende på modell och storlek så ligger priset på mellan 750 och 900kr...

Förresten, det är nog lika bra att jag aldrig tog erbjudandet att få fläcken punktblästrad, för samma dag fick jag feber, och dagen efter upptäckte jag att jag har fått vattkoppor... Nu sitter jag här med hundratals röda fläckar över hela kroppen, och lider. Hade aldrig skiten som barn :( Kunde ju lika gärna gett dig bältros under blästringssessionen. Med andra ord inte något nyårsfirande, utan bara långa och tjatiga inlägg på SH.com där jag tycker synd om mig själv.

Gott nytt år till alla er andra!

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Förresten, det är nog lika bra att jag aldrig tog erbjudandet att få fläcken punktblästrad, för samma dag fick jag feber, och dagen efter upptäckte jag att jag har fått vattkoppor... Nu sitter jag här med hundratals röda fläckar över hela kroppen, och lider. Hade aldrig skiten som barn :( Kunde ju lika gärna gett dig bältros under blästringssessionen. Med andra ord inte något nyårsfirande, utan bara långa och tjatiga inlägg på SH.com där jag tycker synd om mig själv.

Stackare... krya på dig.
Alla mina barn hade vattkoppor för ca 1½ år sedan. Huuu....
Ta tiden i akt och surfa som f_n och planera inför nästa säsong bara!:)

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Oves tar ganska saftigt betalt för dom, killen i butiken kunde inte säga exakt, då han inte hade just dom hemma (Dom har ju mestadels bara till Yamaha hemma, sedan Oves blev en utpräglad YammaHAndlare) JÄVLAR VAR KLYFTIG JAG VAR DÄR.

Men beroende på modell och storlek så ligger priset på mellan 750 och 900kr...

Krya på dig:sjuk .

Kan inte va kul att få det som vuxen själv va jag 8 månader:rullandeu så det var ett tag sen;).
Tror att man kan typ whisky i medicinskt syfte:mattias doktorns ordination:D .

Hoppas du piggnar till snart så du kan fixa med hojen:tummenupp ,du kan ju som sagt terra oss med inlägg så länge:yoparty .

/Skål Maveric

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Sisådärja...
Cylinder lackad... och kylarskydd. Vill slippa "brödrostlooken".
Jag maskerar som en tokig...:D

Bifogat

• 1550cc.jpg
    1550cc.jpg
    69.8 KB · Visningar: 109
  • cyl_radguuard.jpg
    cyl_radguuard.jpg
    155.1 KB · Visningar: 106

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Sisådärja...
Cylinder lackad... och kylarskydd. Vill slippa "brödrostlooken".
Jag maskerar som en tokig...:D

Du jag tror att det blev lite mycke lösningsmedel för dig :galen :lol

Nä helt ärligt ser bra ut o kylaren blir nog inte lika framträdande nu:tummenupp

Kör du toppen me färg oxå ?

Själv ska jag "sabba instr.bel." till blått ljus blir säkert kul ytmonterade lysdioder smått som f*n o va la jag läsglasen:näsblod :D .

/Maveric

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Du jag tror att det blev lite mycke lösningsmedel för dig :galen :lol

Nä helt ärligt ser bra ut o kylaren blir nog inte lika framträdande nu:tummenupp

Kör du toppen me färg oxå ?

Själv ska jag "sabba instr.bel." till blått ljus blir säkert kul ytmonterade lysdioder smått som f*n o va la jag läsglasen:näsblod :D .

/Maveric
Silikonborttagning är rena döden...:tungan :D

Toppen skall bara rengöras ordentligt... och så skall kylflänsarna slipas och poleras på den. De har blivit lite "lagerskadade" :mad:

Jag har blått instrumentlyse på Caravellen, snyggt men inte SÅ snyggt om du fattar vad jag menar.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Silikonborttagning är rena döden...:tungan :D

Toppen skall bara rengöras ordentligt... och så skall kylflänsarna slipas och poleras på den. De har blivit lite "lagerskadade" :mad:

Jag har blått instrumentlyse på Caravellen, snyggt men inte SÅ snyggt om du fattar vad jag menar.

Gott alltid finns det något att göra som man inte räknat med :gnissla .

Smaken är som :arsele:) ville göra nåt som bryter o bågen är blå skall nog inte ändra på det tror jag:rolleyes: .
Plus att jag skall nog få in ev. diod till något liknande som tommohawk har men jag tror jag nöjer mig med ind. på 6:ans vxl.
Har fått tag på en ic krets som funkar till detta "blev över när jag byggde lamdamätaren".

/Maveric

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Gott alltid finns det något att göra som man inte räknat med :gnissla .

Smaken är som :arsele:) ville göra nåt som bryter o bågen är blå skall nog inte ändra på det tror jag:rolleyes: .
Plus att jag skall nog få in ev. diod till något liknande som tommohawk har men jag tror jag nöjer mig med ind. på 6:ans vxl.
Har fått tag på en ic krets som funkar till detta "blev över när jag byggde lamdamätaren".

/Maveric

Jag är elektroniskt handikappad!
Har alltid hjälp med sånt av polare då de verkligen behövs. Jag köpte en GiPro växellägesindikator.
Har du lambdamätare på din GSX???
För att mappa själv eller?

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Jag är elektroniskt handikappad!
Har alltid hjälp med sånt av polare då de verkligen behövs. Jag köpte en GiPro växellägesindikator.
Har du lambdamätare på din GSX???
För att mappa själv eller?

Jepp byggde en i sommras satte lamdan på mellan röret o instumentet på styröverfallet en så kallad led stapel 10 dioder ind från magert till fett o optimalt i mitten :tummenupp .
Inte större än din växelindikator.
Byggde den mest för att jag ville se om den gick magert utan pc3 visade sig att den gick fett utav bara f*n.
vilket ändrade sig direkt med pc3'an o en färdig map:tummenupp .
Men jag ska mappa den till våren.
Alla komponenter fanns på elfa o lambdan kommer från biltema:tummenupp .
Kul o se hur hojen doserar när man kör:yoparty .

/Maveric

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Lambda

Hallå Maveric skulle du vilja dela med dig av receptet till blandnings mätaren:confused: eller ännu bättre göra en el ett par till försäljning??:yoparty

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jepp byggde en i sommras satte lamdan på mellan röret o instumentet på styröverfallet en så kallad led stapel 10 dioder ind från magert till fett o optimalt i mitten :tummenupp .
Inte större än din växelindikator.
Byggde den mest för att jag ville se om den gick magert utan pc3 visade sig att den gick fett utav bara f*n.
vilket ändrade sig direkt med pc3'an o en färdig map:tummenupp .
Men jag ska mappa den till våren.
Alla komponenter fanns på elfa o lambdan kommer från biltema:tummenupp .
Kul o se hur hojen doserar när man kör:yoparty .

/Maveric

Biltema har väl inte nån bredbandslambda? Eller har jag missat nåt?

Dom som finns som reservdel till bilar slår i princip om digitalt vid lambda=1 och visar alltså bara om du kört fett eller magert. Hur fett eller hur magert klarar dom inte av att säga.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Hallå Maveric skulle du vilja dela med dig av receptet till blandnings mätaren:confused: eller ännu bättre göra en el ett par till försäljning??:yoparty

Hadde vart kul om man haft tålamod o bättre syn :gnissla .

Men jag kan bifoga adressen till vad jag använt :tummenupp enda skillnaden är att jag satt prylarna i en liten box eftersom jag vill ha det på styrfästet ,vilken jag sen gjutit igen med harts för vattentäthet.
Det är en led stapel som börjar från magert >1.25lamda o går till fett <0.8 lambda o optimalt värde hamnar någonstans 0.98-1 lambda.
Läs i genom länken så förstår ni, den är inte linjär o man använder en vanlig lambda inte bredbands lambda.
Själv tog jag en lambdasond med uppvärmning med fyra trådar .
http://www.buckeyetriumphs.org/technical/Carbs/AFMonitor/AFMonitor.htm

Biltema har väl inte nån bredbandslambda? Eller har jag missat nåt?

Dom som finns som reservdel till bilar slår i princip om digitalt vid lambda=1 och visar alltså bara om du kört fett eller magert. Hur fett eller hur magert klarar dom inte av att säga.

Nope använde en vanlig lambdasond.:)

Lamdan jobbar analogt genom att generera en mV spänning som går från <45mV->945mV så visst går det att avläsa värden från den:tummenupp .
Man måste bara använda ickretsar så värdet blir lite trögare i mitten på skalan, sticker fortare när det blir fet respektive mager blandning.

O givetvis skulle en bredbands lambda vara nogrannare men priset blir ju därefter o jag var bara ute efter ett enkelt kontroll instrument:D

/Maveric

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hadde vart kul om man haft tålamod o bättre syn :gnissla .

Men jag kan bifoga adressen till vad jag använt :tummenupp enda skillnaden är att jag satt prylarna i en liten box eftersom jag vill ha det på styrfästet ,vilken jag sen gjutit igen med harts för vattentäthet.
Det är en led stapel som börjar från magert >1.25lamda o går till fett <0.8 lambda o optimalt värde hamnar någonstans 0.98-1 lambda.
Läs i genom länken så förstår ni, den är inte linjär o man använder en vanlig lambda inte bredbands lambda.
Själv tog jag en lambdasond med uppvärmning med fyra trådar .
http://www.buckeyetriumphs.org/technical/Carbs/AFMonitor/AFMonitor.htm

Nope använde en vanlig lambdasond.:)

Lamdan jobbar analogt genom att generera en mV spänning som går från <45mV->945mV så visst går det att avläsa värden från den:tummenupp .
Man måste bara använda ickretsar så värdet blir lite trögare i mitten på skalan, sticker fortare när det blir fet respektive mager blandning.

O givetvis skulle en bredbands lambda vara nogrannare men priset blir ju därefter o jag var bara ute efter ett enkelt kontroll instrument:D

/Maveric

Tjusigt jobb men jag är ledsen, det är mycket jobb för lite ull. Du kan inte lita på det värde du får från den där. En bilmotor har en map med grovinställning(inte så grovt heller) på bränsleblandningen. Styrboxen ligger sedan och svänger bränsleblandningen mellan en aning fett och en aningen magert. Bättre än så kan inte en så lambdasond användas.

Visst kan man söka sig fram till rätt mappning ändå genom att justera upp och ner i allt mindre steg. Men en tusing till för en bredbandssond har man snabbt förlorat i arbetstid.

EDIT
Googlade lite
http://www.stylingshopen.se/bosch-uego-lsu4-2-302001.html
http://trigger-wheels.com/store/index1.html

Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Tjusigt jobb men jag är ledsen, det är mycket jobb för lite ull. Du kan inte lita på det värde du får från den där. En bilmotor har en map med grovinställning(inte så grovt heller) på bränsleblandningen. Styrboxen ligger sedan och svänger bränsleblandningen mellan en aning fett och en aningen magert. Bättre än så kan inte en så lambdasond användas.

Visst kan man söka sig fram till rätt mappning ändå genom att justera upp och ner i allt mindre steg. Men en tusing till för en bredbandssond har man snabbt förlorat i arbetstid.

EDIT
Googlade lite
http://www.stylingshopen.se/bosch-uego-lsu4-2-302001.html
http://trigger-wheels.com/store/index1.html

Nja jag var inte ute efter att mappa med instrumentet utan mest kolla om jag var helt ute o reste när jag misstänkte att den gick fett utan pc3.
Vilket bekräftades.
O efter jag monterat pc3'an sjönk värdena markant.
Så det sitter där mest för att kolla hur den jobbar.
Haft den på i cirka 200mil o till det jag använder den till räcker det.
Kommer att bänka hojen till våren för att få en map som är exakt anpassad för den.:tummenupp

/Maveric

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Hej !
Roade mig i går med att byta färg på instrument belysningen o installerade en diod till indikering av 6:ans växel.
Vilket pill jobb 12 ytmonterade dioder plus 6 motstånd :tummenupp .
Plus att man fick löda loss bägge lcd displayerna o dela intrument tavlorna från kretskortet:skrämd .
Hade trötta ögon fick använda både läsglas o förstoringsglas:crash
Nu ska jag bara sno ihop kretsen till styrningen av indikeringen så får vi se hur det blir:)

/Maveric

Bifogat

• DSC00373b.JPG
    DSC00373b.JPG
    156.8 KB · Visningar: 105
  • DSC00374b.JPG
    DSC00374b.JPG
    159.4 KB · Visningar: 107

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Hej !
Roade mig i går med att byta färg på instrument belysningen o installerade en diod till indikering av 6:ans växel.
Vilket pill jobb 12 ytmonterade dioder plus 6 motstånd :tummenupp .
Plus att man fick löda loss bägge lcd displayerna o dela intrument tavlorna från kretskortet:skrämd .
Hade trötta ögon fick använda både läsglas o förstoringsglas:crash
Nu ska jag bara sno ihop kretsen till styrningen av indikeringen så får vi se hur det blir:)
/Maveric

Såg riktigt trevligt ut på nåt folkaaktigt sätt!:)

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Såg riktigt trevligt ut på nåt folkaaktigt sätt!:)

Tror bara du är avis:arsele :D :D .

Eller blev du sugen att köra caravellen när du såg bilderna:rofl .

Skojar bara smaken är ju olika :tummenupp .

Hur går ditt projekt ä ju lite nyfiken? :) .

/maveric

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Tror bara du är avis:arsele :D :D .

Eller blev du sugen att köra caravellen när du såg bilderna:rofl .

Skojar bara smaken är ju olika :tummenupp .

Hur går ditt projekt ä ju lite nyfiken? :) .

/maveric

Du får passa dig så jag inte tar av mina mätare och skickar till dig!:D
Rent seriöst så blev det riktigt snyggt.:tummenupp

Mitt projekt står still.
Skall till Sthlm imorrn på KLG (KoncernLedningsGrupp) och på Torsdag på styrelsemöte... hojen får vänta. Finns ett annat liv också...

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Du får passa dig så jag inte tar av mina mätare och skickar till dig!:D
Rent seriöst så blev det riktigt snyggt.:tummenupp

Mitt projekt står still.
Skall till Sthlm imorrn på KLG (KoncernLedningsGrupp) och på Torsdag på styrelsemöte... hojen får vänta. Finns ett annat liv också...

Jo ja vet önskar att man kunde utöka dygnets timmar så man hann med allt :rofl.
Ibland får man priotera o familjen är no:1 punkt.:krama .
Så man går ut i garaget när dom gått o lagt sig ;) .
Jobbet tar ju en del tid oxå.:fakta .

Men det är ju en stund till sommaren än så skynda långsamt:tummenupp .

/Maveric

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...