GSX 1400-tråden

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Får se nu om ja lyckas att få med några blider.
Det är en hel del pulande, tänkte göra som den där Australiensaren gjort

men med lite snyggare rördragning.
Så får se om ja hinner innan sommaren?

Ja det är insekter på tutan

Bifogat

• T11.jpg
    T11.jpg
    42.6 KB · Visningar: 101
  • Tu12.JPG
    Tu12.JPG
    34.5 KB · Visningar: 87
  • Tu13.JPG
    Tu13.JPG
    40.4 KB · Visningar: 79

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Får se nu om ja lyckas att få med några blider.
Det är en hel del pulande, tänkte göra som den där Australiensaren gjort

men med lite snyggare rördragning.
Så får se om ja hinner innan sommaren?

Ja det är insekter på tutan

Najs!
Är en hel del jobb... har du kollat finska turbokitten?
Proboost.fi typ...
De kör med extra spridare och nån extraburk.
Hur tänkte du göra? Bara med en powercommander? Går det?
Skall du kompsänka eller köra på original 9.5-1?
Vilken effekt siktar du på?

Många frågor av en som sugtrimmar.:fyllisar

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Funderar på stålspunna broms och kopplingsslangar. Nån som har något tips om var köpa ?
Hitta på ebay för ca 1000 svenska riksdaler med frakt.
Nån som har nån erfarenhet mellan genomskinlig och svart överdrag ?
Vill inte ha några skrikiga färger :)

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Jadu, det har varit en hel del funderade på senare tid angående det... Tanken var ju att jag skulle ha råd att beställa en blank svart från S-racing, och att montera den skulle du säkert varit snäll och hjälpt mig för lite bensinpengar, öl och kakor... Och ska jag ha en snygg undertail behöver jag även nya blinkers i alla fall bak samt en nummerplåtshållare. Så det är inte bara den där tusenlappen för en bit olackad plast.

MEN...

Budget. Geten alla hatar. För en timme sedan beställde jag speglarna på Johans MC här i Göteborg, och det blev inte billigt kan jag lova. Någonstans runt 1685kr PER SPEGEL :skrämd Hur fan kan euron vara så stark.

Och då räknar jag inte infästningarna som måste köpas till. Jefla sit helfete hojfan kostar ju blod och tårar. Nåväl, speglar beställda.... Men i sommar kommer bland annat Kemorakörning, med allt vad det innebär, t.ex. en uppsättning nya däck, kurskostnad, käk, bensin, resa med färja osv...
Samtidigt behöver jag ett nytt drivpaket också en bit in på säsongen, nya bromsslangar fram (dags för stålomspunnet, mina är bara mytomspunna).

Kolla på det här stället, tänkte beställa därifrån till min TL och det verkar vara kopior på pyramid plastics sortiment. Bättre passform än S-Racing och bättre priser... enligt uppgift så är S-Racings undertail till TL riktigt dålig i passformen.

http://cgi.ebay.co.uk/Heckunterverk...49935QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Funderar på stålspunna broms och kopplingsslangar. Nån som har något tips om var köpa ?
Hitta på ebay för ca 1000 svenska riksdaler med frakt.
Nån som har nån erfarenhet mellan genomskinlig och svart överdrag ?
Vill inte ha några skrikiga färger :)

Jag gick till lokala Hydralfirman och bad dom göra slangar åt mig, billigare än att köpa från återförsäljare.

kolla om du har någon firma du kan höra hos. Köpte rostfria slangar med genomskinligt plastöverdrag:)

Last edited:

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Najs!
Är en hel del jobb... har du kollat finska turbokitten?
Proboost.fi typ...
De kör med extra spridare och nån extraburk.
Hur tänkte du göra? Bara med en powercommander? Går det?
Skall du kompsänka eller köra på original 9.5-1?
Vilken effekt siktar du på?

Många frågor av en som sugtrimmar.:fyllisar

Hade inte någon aning om att det fanns kitt, hade sparat en hel del tid med tex grenrör..

Här blir det ju stora spridare som styrs av Pc3an med hub o mapcensor sen kompsänkning är inte aktuellt nu,enligt en känd turbo trimmare här på SH så ska det laddas med 1,2 kg så effekten stiger nog rejält :yoparty hk vet ja inte riktigt änfår se när det är klart o bänkat

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
så nu är växelindikeringen klar :banana .
Som jag sa innan i denna tråden så har jag byggt in en lysdiod i varvräknaren under 6'ans fält för att indikera att den växeln är ilagd (hur många har inte försökt lägga i 6'an o märkt att den redan är i:D ).
byggde en liten krets som jag gömde i framlampan och drog en sladd från växelgivaren(använde kontakterna från min skrotade TRE så kom den till nytta o jag behövde inte klippa i orginal elhärvan:tummenupp ).
Bilden visar att neutrallampan lyser samtidigt men den är tagen innan jag satte in kretsen så nu är den släckt när 6'an är i:tummenupp .

/Maveric

Bifogat

• DSC00374b.JPG
    DSC00374b.JPG
    159.4 KB · Visningar: 118

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74

Tack:fyllisar det var ett j*vlar pilljobb så det värmer Mipet.

Gjorde ju även bakgrunds bel. samtidigt,så nu får det vara nog med pilljobben.:gnissla :D

Hoppas att det är körbart ute i morgon då j*vlar anamma tar vi premiären i år
:banana .

Hur går det med ditt projekt?

Är du klar o väntar bara på bättre väder du med:D

Cheers Maveric

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
så nu är växelindikeringen klar :banana .
Som jag sa innan i denna tråden så har jag byggt in en lysdiod i varvräknaren under 6'ans fält för att indikera att den växeln är ilagd (hur många har inte försökt lägga i 6'an o märkt att den redan är i:D ).
byggde en liten krets som jag gömde i framlampan och drog en sladd från växelgivaren(använde kontakterna från min skrotade TRE så kom den till nytta o jag behövde inte klippa i orginal elhärvan:tummenupp ).
Bilden visar att neutrallampan lyser samtidigt men den är tagen innan jag satte in kretsen så nu är den släckt när 6'an är i:tummenupp .

/Maveric

Såändainihelvetesnyggt!:fyllisar

Du har PM.

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Jo mitt motorprojekt är klart, ska bara köras in så snart det blir lite värme.
Har lite värmehandtag å sånt som ska fixas på, annars är det klart för säsongen 2009 :)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Så har man börjat meka lite då...

TT styre jämfört med Biltema fatbar.

Vance & Hines Competition Only burk men nysvetsad fläns och fäste för att passa på Akrarören. Och så lifters till min Gilles Chain Adjusters.

Grannen ser att nåt fattas...
Fast det hittade vi på bänken... fanns tom flera att välja på!:yoparty

Och så mer hål i luftfilterboxen.
Blidde två 50mm hål med basportar från Biltema som flänsar till filtren.

Toppen är ventiljusterad och klar... Nu måste jag bara klura ut hur man justerar kolvringsgap. För det har jag aldrig gjort förut! :rodnar

Bifogat

• IMG_2102.JPG
    IMG_2102.JPG
    140.4 KB · Visningar: 97
  • IMG_2095.JPG
    IMG_2095.JPG
    166.8 KB · Visningar: 97
  • IMG_2094.JPG
    IMG_2094.JPG
    143.5 KB · Visningar: 102
  • IMG_2091.JPG
    IMG_2091.JPG
    188.9 KB · Visningar: 137
  • IMG_2077.JPG
    IMG_2077.JPG
    188 KB · Visningar: 117
  • IMG_2047.JPG
    IMG_2047.JPG
    175.6 KB · Visningar: 118

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Här kommer en lliten uppdatering.
Nu är det provmonterat ser ut som skärmen kommer o få det lite svettigt

men ska väl hoppas det blir lite fartvind då o då.
Ska slipa o putsa lite mer innan det är klart.

Nu blir det o fortsätta med avgas o "intryck".

Bifogat

• T8.JPG
    T8.JPG
    38.5 KB · Visningar: 72
  • T7.JPG
    T7.JPG
    45.5 KB · Visningar: 106
  • T6.JPG
    T6.JPG
    38.7 KB · Visningar: 86

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Här kommer en lliten uppdatering.
Nu är det provmonterat ser ut som skärmen kommer o få det lite svettigt

men ska väl hoppas det blir lite fartvind då o då.
Ska slipa o putsa lite mer innan det är klart.

Nu blir det o fortsätta med avgas o "intryck".

Hej!
Ser kanon ut :tummenupp tror inte att skärmen är i fara om du inte hammnar i någon lång trafikkö alltså:näsblod .
Har du svetsat grenröret skälv?
Ser ju kanon ut på bilderna, tänkte på oljereturen kommer turbon högt nog eller måste du använda pump?
Hade vart kul o göra på min k7'a oxå men tror att HSB får ett gigantbryt då:rofl .

Så jag har fått lägga mer energi på det kosmetiska för stunden.
Kapade rent aktern förra helgen o satte tillbaka org. blinkesen bak skall bara fixa vita glas till dom.
Skaffade ingen undertail i år eftersom då får man kapa lite i last hyllan under sadeln o jag o :tuttar sticker till Italy i sommar så jag behövar alla utrymen att lasta i hade jag stuckit skälv skulle jag monterat en undertail, men nu väntar jag ev. till nästa vinter om jag inte nöjer mig med den som den är:tummenupp .
Den delen som sticker ner använde jag som nummerplåts hållare o blinkers dito.:tummenupp .
Tala gärna om hur det ser ut tål kritik:mad: :kulspruta :lol :lol :lol

Bifogat

• P1010017b.JPG
    P1010017b.JPG
    179.3 KB · Visningar: 96
  • P1010022b.JPG
    P1010022b.JPG
    146.7 KB · Visningar: 95
  • P1010023b.JPG
    P1010023b.JPG
    200.6 KB · Visningar: 98

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Byt blinkers!!!!! :D
Jag satte mina små blinkers i plasten bredvid orginal hålen, och kapade bort orginalhålen med.
Tror jag ialllafall :)
Tyckte det blev rent nog så jag kommer nog inte att satsa på undertail i det närmaste.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Byt blinkers!!!!! :D
Jag satte mina små blinkers i plasten bredvid orginal hålen, och kapade bort orginalhålen med.
Tror jag ialllafall :)
Tyckte det blev rent nog så jag kommer nog inte att satsa på undertail i det närmaste.

Hej!
Jo jag provade med miniblinkersen jag har men dom såg för små ut:brinnerup .
Dessa sitter inborrade direkt i hörnen på lådan så kablarna går direkt in till plinten:), så blinkersen har kommit längre in, upp och fram en bit.
Men vi får se ev. skaffar jag nya blink som är lite mittemellan i storlek fram ska jag ha kvar dom jag montade förra året:tummenupp .
Jag kapade all plast utom själva lådan slipade sen ner alla synliga plastväggar så ytan ser ut som den alltid varit slät:D därefter lackades allt svart :) .
Tog även bort bagagekrokarna o pluggade hålen (aldrig använt dom och kommer aldrig heller troligtvis)Har tillverkat väskhållare till packväskorna som jag kommer att använda istället når man drar på långturne':yoparty bilder kommer när dom är lackade:tummenupp .

/Maveric

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Japp grenröret är hempul (lägger upp en bättre bild), ett j...a mätande o slipande.
Olje returen finns det ide`r om någon pump blir det inte, det ska vara så lite grejor som det bara kan.
Det som man skulle ha är en varvräknare med växelindikator:krama det hade
suttit som en fläskläpp!!!

Bifogat

• Tu12.JPG
    Tu12.JPG
    126.8 KB · Visningar: 105

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Om nu vädret håller i sig här, så blir det nog en premiär tur imorgon, inte lång, inte länge men ska iallafall köra motorn varm och njuta lite :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring