Snkris
Ny medlem
- Gick med
- 25 Oct 2003
- Ort
- Alta, Norge
- Hoj
- GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Nån bild idag då...
nice, men den e jo tyst! FILM!
Nån bild idag då...
Hej!
Kör du i så fall från Sölvesborg eller Göteborg om det blir aktuellt ?
/Maveric
Det är oklart, än så länge. Eftersom det är påskhelgen kanske jag beger mig ner till Blekinge, vi får se hur jag jobbar... Om jag ens åker hoj ner. Gör jag det kan vi säkert åka upp till Jkpg tillsammans. Lite roligare?
Mipet; Vore ju roligt om vi alla tre (och givetvis alla andra som vill haka på) väljer samma dag
Något som vore nice är väl fredag... Då kan jag åka från Göteborg till Jönköping, sen åka med Maveric ner?
Maggy: hoppas du hittar oljudet, tycker det låter som det har något att göra med kamkedje spännaren ev. håller tummarna.
/Maveric
Provstartat... lät fortfarande illa från toppen.
Hämtade motorstetoskopet och fnulade runt under tanken och lyssnade lite.
Då *host* upptäckte jag att någon GLÖMT att dra åt de två M8 insexbultarna i mitten på ventilkåpan. Sicket miffo... så jag drog åt dem å vips var skramlet borta.
Det låter dock en hel del från toppen ännu.
Lokaliserat till
1: TTS kammar med nedslipat lobecenter ÄR mer högljudda än original (som också låter). Speciellt då man som jag satt ventilspelen i övre kanten av skalan.
2: Mina P.A.I.R ventiler! Lämnade kvar reedsen under mina täckplåtar vilket kanske inte var så smart... men inget jag ids lyfta tanken för att åtgärda. Tar hand om dem nästa gång tanken åker av... dvs till helgen då trottelhusen skall synkas!
Skall låna mig en klassiskt kvicksilverbräda i helgen... finns inget bättre att synka med! Brädan är säkert 30-40 år gammal med äkta svinfarligt kvicksilver i.
Nice att du hitta något Maggy, det snor så mycket tankeverksamhet när man går och grubblar över något sånt.
Igår letade jag schims i motor......
Nee inte min , min jobbarpolare har en kawa 1200, han skulle schimsa ventilspelen och tappa ner ett schims... som tur var så sitter kamkedjan på vänstersidan på motorn, så schimset hade trillat ner där bort i bakom så jag fiska upp det med en magnet efter 1 timmes letande.
Han blev glad Å jag med, fick ju meka hoj lite .
Kul att farbror i norr börjar få fart på bitarna, kör du med hårdare
kopplingsfjädrar el kommer orginal o räcka till?
För dom kommer o få det kämpigt när spjällen är fullt öppna.
Här knallar det på blir en växel till nu då våren har nått masdiket
Huuu... inte kul alls... har själv haft ett sånt projekt på GSX:en men då med en av styrhylsorna från ventilkåpan. Skönt att höra att det löste sig.
Broderna har justerat ventilerna på sin FZR1000 som gått 5000 mil.... bar en ventil var lite tajt!
Man är en himla bra kompis ifall man har en shimssats...
Vackert!
Har faktiskt inte hittat någon som gör styvare fjädrar till GSX. Har du något tips?
Mina själl sluter inte ens tätt idag... så jag skall synka spjällhusen i helgen så blir det nog bättre. De egentillverkade spjällen i mina borrade spjällhus är aningens mer otäta än originalen (i motljus) men det borde funka tycker jag.
Nice att du hitta något Maggy, det snor så mycket tankeverksamhet när man går och grubblar över något sånt.
Igår letade jag schims i motor......
Nee inte min , min jobbarpolare har en kawa 1200, han skulle schimsa ventilspelen och tappa ner ett schims... som tur var så sitter kamkedjan på vänstersidan på motorn, så schimset hade trillat ner där bort i bakom så jag fiska upp det med en magnet efter 1 timmes letande.
Han blev glad Å jag med, fick ju meka hoj lite
Är det nån som har, springer på, hittar något bra deal eller så på undertray är jag intresserad. Ska vara till orginallampan dock.
Ang Elmia, vad jag hört så går jag av mitt jour skift kl 13, men har inte kollat 100 än, om ni åker ifrån södern, när är ni uppe i Jköping då ?
Jag borde kunna smita nån timme tidigare tror jag.
Hallå,
jag fick byta till styvare kopplingsfjädrar på min 1550. Gissa om hjärtat hoppar till när kopplingen släpper vid fullgasax. Köpte nya hårdare fjädrar på Motospeed. Det är APE och heter "MSK21-S Clutch Springs Street" och kostar 385 spänn kollade jag precis upp.
Kopplingen har aldrig släppt efter det. Snabbt och enkelt att byta om man bara lutar hojen tillräckligt åt vänster så att oljan inte rinner ut.
Ska bli intressant att höra hur du tycker att din 1550 går Maggy.
Tack för infot... fjädrar är beställda!
...Det enda man behöver göra är att plocka bort det som jag visar på ena bilden ,Tillverka två plåtar helst i aluminium 2mm tjockt o 45x47mm stora, Runda hörnen efter reed ventilerna o flytta över packningen till plåtarna.
/Maveric
Hittade inte nån 2mm plåt vare sig hemma eller hos brodern... så det får vara till senare.
Nu är spjällhusen synkade iallafall... och tomgången är på rätt varvtal.
Så nu fattas... hmmm... ingenting för att påbörja inkörningen.
Eller jo.... snön måste bort från vägarna.
Hej!
Ska jag klippa två plåtar o lägga i ett kuvert, kan ju inte bli så dyrt porto i och med att det är alu .
/Maveric
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |