GSX 1400-tråden

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Om du tjatar så...:tungan
Skall du köpa beggad bilturbo istället för Biltemasaken eller skall du prova att laga biltema agget?

Inge mera tema, Hämtar ett riktigt någon dag i veckan, när ja förklarade vad som hänt för den som handlar med aggregat så sa
han att dom där är sådär. (kul)

Roadrunner69

Roadrunner69
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Super Blackbird
Hej!
Hoppas att julen varit bra själv känns det som man behöver gå på diet nu:tungan.

Har hunnit att planera resan nästa år lite grovt o den blir lååånnnggg:skrämd.

Så här kommer planeringen

26/7 starta hemma i Åryd vid cirka 0.00 kör bron till Danmark sen färja Rödby-Puttgarden Tyskland ner genom Holland, Belgien, Frankrike sammanstråla med Richard (som kommer från södra Frankrike) innan tunneln sen till newbury o slagga hos Graham 150 mil:dummer:crash

27/7 besöka Grumpy i london dyno bänkning bla. 10mil

28/7 från newbury till lands end o sen vidare norrut så långt vi kan troligtvis Bristol tyvärr motorväg 70 mil.

29/7 vidare mot moffat Dumfriesshire för att sammanstråla med resten av gänget på Buccleuch arms hotel. 50mil

30/7 10.00 från moffat förbi Glasgow passera loch lomond, glencoe, fort william, fort augustus, loch ness, ullapool och sen till inchnadamph:Bugar 48 mil

31/7 körning till glenmorangie destilleriet sen john ogroates därefter tillbaka till inchnadamph.:banana 42 mil

1/8 körning norrut på kustvägen genom Scourie Durness to tongue, lairg lunch på lairg highland hotel sedan körning upp för sidan av loch shin till laxford brige o sen tillbaka till inchnadamph:yoparty. 27 mil

2/8 inchnadamph till moffat dumfriesshire 50 mil

3/8 moffat till newbury ev ace cafe london 54 mil

4/8 starta från Newbury därefter tunneln till frankrike, belgien, Holland, Tyskland, Danmark, Sverige o sen hem 150mil:gråta.

Cirka 650 mil totalt:galen

Tror nog att hojen får stå några dagar efter den rundan :rolleyes:.

Någon som är lika galen o vill hänga på :tungan?

/Maveric

Ja du min käre vän, när jag tittar lite så e det ganska mastiga sträckor du tänkt avverka, om man e flera kommer nog folk kanske tycka att det e väl mkt efter nåra dar. Vrf inte åka ner till hoek van holland å ta färjan till harwich?? Du göt lätt resan på en dag, får lite tid att vila på färjan om så önskas å sen vidare... Känns ngt avigt att åka 200 mil söderöver för att sen åka 250 mil norröver..... Bara en tanke.. Jag håller lite koll va som händer här framöver.... // Roadrunner69

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Har själv provat den färjen och den funkar fint, hoek van holland är lite kul hamn med, mitt ute i blomodlingarna :)
Men tror man har kört fel både 1 å 2 gånger innan man är framme :)

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ja du min käre vän, när jag tittar lite så e det ganska mastiga sträckor du tänkt avverka, om man e flera kommer nog folk kanske tycka att det e väl mkt efter nåra dar. Vrf inte åka ner till hoek van holland å ta färjan till harwich?? Du göt lätt resan på en dag, får lite tid att vila på färjan om så önskas å sen vidare... Känns ngt avigt att åka 200 mil söderöver för att sen åka 250 mil norröver..... Bara en tanke.. Jag håller lite koll va som händer här framöver.... // Roadrunner69

Jo den skulle kunna vara kortare :).
Enda är att jag har lite ärende i London o sen ska jag ner till Lands end så dit är planeringen rätt spikad.
ändringen jag gjort är att jag delar första etappen på två dagar så en paus någonstans i Essen typ.
Däremot är inte hemresan lika spikad :)väldigt troligt att jag tar den färjan då:tummenupp.

/Maveric

Last edited:

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Jaha nu börjar man o se ljuset i tunneln. Har monterat på ett "nytt agg" Volvo
o plockat i orginal spridarna o nya stift fan den gick igång:banana. Det var en hel del olja som gick upp i rök skulle behöva sota ur den på vägen men tyvärr snö.
Lutar starkt åt att ta några :öl o fira en delseger!
Eller montera tillbaka dom större spridarna o testa nu när man har medvind:yoparty

Bifogat

• PICT0293.JPG
    PICT0293.JPG
    135.5 KB · Visningar: 66

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Grattis!!!!!
Alltid skönt att höra när det tänder till och hoppar igång. =)
ta lite mer bilder nu, eller gör en liten film vettja :)
Vi vill se mer!!! :)

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ja äntligen är hojen i ett stycke :D.

Har nästan putsat färdigt allt för denna vintern:banana.

Ska bara polera fästena till bakre fotpinnarna oxå.

Jä*lar vad skit det var under o runt motorn, fick plocka väck hela avgassystemet för o komma åt :gnissla.

Men nu är det gjort :D.

/Maveric

Bifogat

• final2010aa.JPG
    final2010aa.JPG
    157.1 KB · Visningar: 104
  • final2010ab.JPG
    final2010ab.JPG
    160 KB · Visningar: 106
  • final2010bb.JPG
    final2010bb.JPG
    145.5 KB · Visningar: 85

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Hemmabyggt slipon? Sånt gillar jag! :tummenupp

Jepp!

Gjorde den förra våren valsade plåten själv o tigade ihop ,enda röret i dämparen som vart färdigt innan var det perforerade som går igenom dämparen.
2 3/4" rakt igenom:D
Synd bara att krökarna är så tighta original 43mm utv. 25mm inv.:gnissla,
ev ska jag byta dom med.

Blev en väldigt djup ton:) love it:D.

/Maveric

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
GSX 1400
Låter du stackaren stå ute!!!! Hedning! :va

Ja, för första året får mc:en stå ute, och då blev de en vargavinter?

Har bara en 6 kvm stor friggebod, urjobbigt å baxa in den, å till våren är den ju redo så fort vägen tillåter.

Nytt framdäck, olja, å bromsklossar bak, sen jäla i mej.:banana

Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Vad tror ni om Pirelli Diablo däck?
En uppsättning för 1940kr inklusive frakt från UK.
De hade Diablo Strada med men då "bara" original 190 bredd bak... tänkte ev svåla på ett 200 däck och då är det "vanliga" Diablo som fanns.

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Vad tror ni om Pirelli Diablo däck?
En uppsättning för 1940kr inklusive frakt från UK.
De hade Diablo Strada med men då "bara" original 190 bredd bak... tänkte ev svåla på ett 200 däck och då är det "vanliga" Diablo som fanns.

Strunta i 200 bredd! Hojen blir trögstyrd och tråkig. Du kommer att ångra dig.

Roadrunner69

Roadrunner69
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Super Blackbird
Ja, för första året får mc:en stå ute, och då blev de en vargavinter?

Har bara en 6 kvm stor friggebod, urjobbigt å baxa in den, å till våren är den ju redo så fort vägen tillåter.

Nytt framdäck, olja, å bromsklossar bak, sen jäla i mej.:banana

Friggebodar får väl vara 15 kvm nuförtiden?? Ja den e ju inte helt lätt att baxa runt helt klart....:såjaponken

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Beställde.. jag poserar ju mest så det borde funka.
Nu vill jag meka... har beställt väskhållare och topbox också.:yoparty

Finns risk att jag kommer o hjälper dig till månadsskiftet:banana.

/Maveric

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...