GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Trevligt! Hoppas ni hade bra grillväder. I sinom tid skall jag komma ner och prova Åryds GP.. eeeh... småvägar jag med. :tummenupp

Hej :)

Nja grillvädret vart lite blåsigt men uppehåll iallafall :).

Du är välkommen hit :),och vi ska nog hitta någon rolig special sträcka ....menar givetvis småväg:rofl:tummenupp.

/Maveric

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Hallå där, ute har ni fått ihop några mil än?
Här har det blivigt drygt 150 mil mellan regnskurarna:banana
Nu kommer jag att ägna resten av dagen till en viss sorts humledryck :öl

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Jag åkte tro det eller ej 10 mil i torsdagskväll :)
Mycket skönt, men alldeles för sällan, man har för mycket annat att göra + att vädret är ju sisådär :)

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Har väl blivit cirka 100mil so far:).

Sparar mig medvetet till v29-31 tror jag blir rätt mätt då :brinnerup:D.

Börjar så smått att få resfeber f*n kan det inte bli dax snart:huvet.

Vill ju dra till Skottland nu ;) :).

/Maveric

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
jag har medvetet hållit ner på MC körningen i och med att jag har den till försäljning.
Om den inte är såld inom en vecka så blir det åka av (sammanfaller med ledighet). Efter midsommar så säljs det inte...:fakta

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
jag har medvetet hållit ner på MC körningen i och med att jag har den till försäljning.
Om den inte är såld inom en vecka så blir det åka av (sammanfaller med ledighet). Efter midsommar så säljs det inte...:fakta

Tror jag har hittat något du kan göra med bågen om du vill utveckla den mera:tummenupp.

Vet att du är lite svag för detta stuket:).

/Maveric

Bifogat

• SebsKat1400a.jpg
    SebsKat1400a.jpg
    80.4 KB · Visningar: 108
  • SebsKat1400b.jpg
    SebsKat1400b.jpg
    79.6 KB · Visningar: 85
  • SebsKat1400c.jpg
    SebsKat1400c.jpg
    82.6 KB · Visningar: 95

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Tror jag har hittat något du kan göra med bågen om du vill utveckla den mera:tummenupp.

Vet att du är lite svag för detta stuket:).

/Maveric

Porrigt så det förslår!
Men jag har inte hittat någonstans var man kan köpa kitet i fråga. En japansk hemsida her jag sett men de svarar inte på mina engelska mail... eller iallafall inte för nåt år sen då jag provade att maila dem.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Porrigt så det förslår!
Men jag har inte hittat någonstans var man kan köpa kitet i fråga. En japansk hemsida her jag sett men de svarar inte på mina engelska mail... eller iallafall inte för nåt år sen då jag provade att maila dem.

Du får ställa frågan till ibrakeforemoose på 1400.org det är hans hoj:).

Gillar faktiskt den oxå :),får mig att tänka på min gamla XN85 turbo:banana.

/Maveric

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Hej alla duktiga experter på GSX tråden. Jag är inte hemma i mekanikens värld, utan håller mig till enklare ingrepp på mina bilar/motorcyklar/gräsklippare m.m. Jag har nu köpt nya bromsskivor till hojen och undrar lite hur man skall gå tillväga? Exempel: Skall skivorna momendragas vid återmontering? Om någon orkar så uppskattas en kortfattad redogörning om dettta ingrepp. Tack alla på denna grymma tråd! Har hunnit köra ca 130 mil på GSX:n, men innan det så klarade jag av ca 250 mil på min gamla Kawa Zephyr 1100. Jag var otroligt körsugen i år så det blev ut å köra redan runt den 20 Mars faktiskt..brrrr det var kallt men ändå så befriande.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Tag loss framhjulet dvs lossa bromsoken och hjulaxeln (24mm insex).
Lossa skivorna och dra sedan dit de nya. Skall momentdras och glöm inte gänglåsning typ Loctite.

Jag har tagit bort annonsen på min nu... hon får bo kvar. Skall sätta på ett nytt drivpaket då jag upptäckte 2 skurna rullar igår kväll. Antagligen en följdskada från min klippta drevaxel. Vågar inte köpa en kedja på Biltema och sätta på befintliga drev. Så det får bli DID x-ring med JT drev.

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Hej jag såg din annons igår kväll, fast med orginalutförande på tank m.m. Det är väl lika bra du behåller denna underbara hoj. Hur många nm skall skivorna dras i? Vet du säkert så blir jag tacksam!!:Bugar

Tag loss framhjulet dvs lossa bromsoken och hjulaxeln (24mm insex).
Lossa skivorna och dra sedan dit de nya. Skall momentdras och glöm inte gänglåsning typ Loctite.

Jag har tagit bort annonsen på min nu... hon får bo kvar. Skall sätta på ett nytt drivpaket då jag upptäckte 2 skurna rullar igår kväll. Antagligen en följdskada från min klippta drevaxel. Vågar inte köpa en kedja på Biltema och sätta på befintliga drev. Så det får bli DID x-ring med JT drev.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Hej jag såg din annons igår kväll, fast med orginalutförande på tank m.m. Det är väl lika bra du behåller denna underbara hoj. Hur många nm skall skivorna dras i? Vet du säkert så blir jag tacksam!!:Bugar

Okejdå... skivorna skall dras 23Nm och bromsoken 25Nm.... och så främre hjulaxeln 100Nm och klämbultarna runt den 23Nm.

F_n va sjuk jag är...:D

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Man får hoppas att drivpaketet hinner komma på tisdag... annars blir det tight med tid till Midnattssolsträffen i Gällvare nästa helg.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Fick och monterade drivpaketet igår. Missade att beställa guldfärgad kedja... nåja funktionen är ju bra även ifall det svider lite i blingsjälen.
Gick även loss på bromsskivenitarna fram med M4 skruv och Bräkleen... alla satt fast! Kanske är det som gör att vissa GSX "äter" skivor?
Avslutade det hela med lite polering... blev fint som bara den!
Bifogar en bild av min balla billet breather plate i kvälssol!

Bifogat

• IMG_2722.JPG
    IMG_2722.JPG
    179.2 KB · Visningar: 116
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS