Nu har det blivit några sköna mil den senaste veckan. Bl a en 40-milasväng ner runt Uppsala och snurrat lite. FI-lampan har lyckligtvis inte lyst något mer. Verkar vara väderbetonat det där. Den är lite ryckigare nu när det blir fuktigt på kvällarna har jag märkt dock.
Tog en liten kvällstur och hälsade på päronen lite och när jag kom hemåt märkte jag ett lite vinande ljud som övergick till mer knäppande ljud i låg fart. Så jag blev ju lite matt kan man lugnt säga. Blir snart en höstannons känns det som, alt inbyte.
Hur som haver så satte jag den på depåstödet när jag kom hem och drog runt bakhjulet. Det börjar knäppa metalliskt från bakhjulet, men det går inte tungt att dra runt det. Ett bakhjulslager var bytt när jag köpte den och drivpaketet med. Inget glapp känns heller.
Kedjan har rätt slack också.
Riktigt mysko och det låter inte bra.
Mav, jag kan fota åt dig, om ingen hunnit innan, har inte blivit av bara
Men ska försöka ta tag i det......
Har för övrigt hunnit med att åka en 8 mila sväng.. Man blir fan nykär varje gång
Lite bilder då, har inte satt på sadeln än så är det så att dom inte duger så hojta till
Jaahapp, då har man plockat bort bakhjulet för lite undersökning av hjullager/drevlager. Döm om min förvåning när jag märker rejäla skavmärken inne i fälgen från drevhållaren. Blir ännu mer förvånad när jag ser att drevlagret inte ens ligger mot axeln utan att det är en sisådär 4-5mm för stort hål på lagret.
Hittade en sprängskiss där jag ser att distansen mellan hjullagret och drevlagret saknas och det ända som alltså centrerat drevhållaren är gummibussningarna och kanten på fälgcentrum.
Säger som hon i den där populära låten just nu: What the f¤¤k!!!!
Såg att dimensionerna på lagret stod på sidan jag länka till och mitt lager är rätt dimension men att det då ska ligga på den där distansen.
Hittar inga bra bilder på nätet men det är del nr 9 på sprängskissen som fattas. Se länk: http://www.bike-parts-suz.com/suzuki-recherche-bike-pieces_nn.php?compteur=1329&PartsListID=3310620
Snacka om konstigt , någon måste ju ha glömt o montera den o så länge som det har varit till räcklig spänst i ryckutjämnarna så har dom hållit allt på plats.
Har lagret klarat sig o alla andra detaljer som sitter runt axeln ?
Känns som du haft max. otur med denna hojen annars brukar dom inte vara så problemfyllda .
Har du den felande delen på gång från ex där du länkade till, annars kolla ebay i tyskland eller UK.
/Maveric
Beer in da wood, hur har det gått med bakhjulet ?
Hittat något mer ang motorn ? Eller har du lagt ner allt för säsongen ?...
Idag var jag och hämtade distansen samt packboxen som ska sitta i drevhållaren. Jag hann få dit hjulet på plats innan jag åkte till jobbet. Kan säga att nu ligger ju drevet där det ska. Innan såg man hur kedjan låg snett pga drevet låg ca 4mm för långt in. Nu känns allt stumt och bra. Ska skruva ihop det sista imorgon och ta hojen till jobbet.
Ang FI-lampan så har det fenomenet inte uppenbarat sig mer sedan det blev lite torrare väder. Den är mao känslig för hög luftfuktighet.
Låter ju lite som felet: http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX1400_problems.shtml. Det var ju också fuktrelaterat. Men det kanske du redan kollat?
Ja det där har jag sett och jag har ju haft samma symptom. Synd bara att när jag haft med mig extranyckel och ståltråd för att kunna komma åt och läsa av koden så har problemet inte dykt upp något mer.
Men det är troligtvis samma kod känns det som.
Tack ändå. / Björn
Bra att det är gång på hojen igen det är ju Mälaren runt nästa helg.
Var o snurrade i dina hemfrakter igår (lördag) kollade bilar Högbo bruk.
Sedan elfelet, min var helt tyst när man drog på tändningen ingen pump hördes sen stog det CHEK i displayen det visade sig att det var oksid i kontakten (den röda) på styret. Ett tips
Vilka tänker åka Mälaren Runt? Om vi är några stycken skulle vi ju kunna ses innan, och åka tillsammans?
Ok, när börjar Mälaren runt då och var startar det? Har tänkt åka ner förut, men mest för att sätta mig och kolla på alla hojar som glider förbi.
Ang elfelet så har det aldrig stått CHECK utan bara FI i displayen samt FI-lampan som blinkar.
Skulle ju vara lite kul om man körde samlad 1400-skara.
http://www.mcm.se/malaren.htm
Om vi skall åka tillsammans, bör vi mötas på någon annan plats och åka gemensamt dit. Nästan omöjligt att hitta varandra där. Tycker också att det skulle vara kul och åka ihop. Jag brukar se en 3-4 stycken, men dom är alltid på väg åt något annat håll...
http://www.mcm.se/malaren.htm
Om vi skall åka tillsammans, bör vi mötas på någon annan plats och åka gemensamt dit. Nästan omöjligt att hitta varandra där. Tycker också att det skulle vara kul och åka ihop. Jag brukar se en 3-4 stycken, men dom är alltid på väg åt något annat håll...
Om det inte blir regn vilken tid o plats blir det ifall man skulle dyka upp.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |