Får (tyvärr) meddela att jag inte kommer att besöka denna tråd så offta längre.
I stället håller jag till på FJR 1300:a tråden. Att äga och köra en GSX 1400 har varit en trevlig upplevelse, MEN! en FJR är inte så dum den i heller.
Ha de alla.
Va ute o körde en sväng i helgen o kände att cykeln blev lite vinglig i
låga hastigheter kolla bak o framhjulslager inget fel.
Kolla styrlagret inget glapp men hackade när man svängde.
Kom ganska plötsligt kan nog relateras till en del framhjulslyft
Nya är beställda bara o byta så man kan köra några svängar till
innan de är dags o parkera för säsongen.
Sitter o fundera på en liiiten runda i helgen dvs. om vädret är ok.
Typ upp till Stockholm o tillbaka på Lördag är ju inte så långt bara cirka 100 mil .
Med andra ord en lååååång dag .
Får se, vet ej vädret än (frugan ska springa tjejmilen där hade varit kul o se minen om man hejar på henne där )
/Maveric
Blev ingen långrunda till Stockholm av vissa skäl .
Men det blev en hyfsat rejäl runda ändå ,tog o rundade Vättern idag så det landade på 85 mil .
Tur med vädret o hyfsat goa vägar bitvis .
Men hojen ville inte gå som jag vill .
Sista 20 milen gick han duktigt fett ,ingen tomgång o i lägre hastigheter gick han jävligt hackigt .
Eftersom jag har bredbands lambda på hojen (för logg möjligheter) såg jag hur mycket fett den gick (miljökorrekt afr värde är 14.7 . Högre värde magrare, lägre fetare) jag har ställt in den på 13.4-13-8 i snitt men i kväll låg den på 9.9-10.5 vilket är duktigt fett .
Provade att dela alla kontakter jag kom åt o körde i kontaktspray viket inte hjälpte .
Men nu får den stå tills nästa vecka så får vi se om jag har ork o kolla på vad som bråkar med mig, någon som har några ideer .
/Maveric
Hallå Kolla slangen el kontakten på IAP sensorn (den under tanken) det blir så där då, orkar inte gå på tomgång men funkar på högre varv.
Prova o byt plats med den o AT sensorn den som sitter ovanför bromsvätkebehållaren bak för dom är lika.
Hej jag behöver hjälp med att hitta en bild på en dbkiller till mitt akrapovic så att jag kan besiktiga den utan att behöva byta till original .
jag tänkte bygga en själv. Eller om någon har en till salu.
Du klarar nog besiktningen med Akrapovic som den står. Jag har klarat mig alla tre gånger som jag besiktat hojen.
Brukar du packa om blåset? vilden decibel brukar du hamna på?
Hej din feta gsx (min gamla) blev besiktad utan db killer sist,, så det borde inte vara problem denna gången heller...MICKE
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |