GSX 1400-tråden

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
GSX 1400
Får (tyvärr) meddela att jag inte kommer att besöka denna tråd så offta längre.

I stället håller jag till på FJR 1300:a tråden. Att äga och köra en GSX 1400 har varit en trevlig upplevelse, MEN! en FJR är inte så dum den i heller.

Ha de alla.

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Får (tyvärr) meddela att jag inte kommer att besöka denna tråd så offta längre.

I stället håller jag till på FJR 1300:a tråden. Att äga och köra en GSX 1400 har varit en trevlig upplevelse, MEN! en FJR är inte så dum den i heller.

Ha de alla.

Hmm Ja smaken är ju olika.

Lycka till med den nya :tummenupp

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Va ute o körde en sväng i helgen o kände att cykeln blev lite vinglig i
låga hastigheter kolla bak o framhjulslager inget fel.
Kolla styrlagret inget glapp men hackade när man svängde.
Kom ganska plötsligt kan nog relateras till en del framhjulslyft:va
Nya är beställda bara o byta så man kan köra några svängar till
innan de är dags o parkera för säsongen.:)

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Va ute o körde en sväng i helgen o kände att cykeln blev lite vinglig i
låga hastigheter kolla bak o framhjulslager inget fel.
Kolla styrlagret inget glapp men hackade när man svängde.
Kom ganska plötsligt kan nog relateras till en del framhjulslyft:va
Nya är beställda bara o byta så man kan köra några svängar till
innan de är dags o parkera för säsongen.:)

Ja det kan kosta på o ha skoj :D .
O det är ju jätte svårt att lyfta framhjulet :rofl aldrig hänt mig :tungan :D .
Kan även vara relaterat till väldigt sparsamt med fett från fabriken så det är inte ovanligt att styrlagren blir lite lessna :gråta

Sitter o fundera på en liiiten runda i helgen dvs. om vädret är ok.
Typ upp till Stockholm o tillbaka på Lördag :crash:galen:skrämd är ju inte så långt bara cirka 100 mil :rolleyes:.
Med andra ord en lååååång dag :näsblod.
Får se, vet ej vädret än (frugan ska springa tjejmilen där hade varit kul o se minen om man hejar på henne där :tuttar:banana )

/Maveric

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Jag åker till Göteborg imorgon för att hämta en pendlarbil...
Har faktiskt inte alls varit dumt att köra GSX till jobbet de dagar man varit utan bil. Har blivit ca 120mil till på hojen den dryga vecka jag kört. Lite kallt på morgnarna med lägsta temp 6,5 grader men man har ju handtagsvärmare så det gick ju bra ändå.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Sitter o fundera på en liiiten runda i helgen dvs. om vädret är ok.
Typ upp till Stockholm o tillbaka på Lördag :crash:galen:skrämd är ju inte så långt bara cirka 100 mil :rolleyes:.
Med andra ord en lååååång dag :näsblod.
Får se, vet ej vädret än (frugan ska springa tjejmilen där hade varit kul o se minen om man hejar på henne där :tuttar:banana )

/Maveric

Blev ingen långrunda till Stockholm av vissa skäl :gnissla.

Men det blev en hyfsat rejäl runda ändå :D ,tog o rundade Vättern idag så det landade på 85 mil :brinnerup.
Tur med vädret o hyfsat goa vägar bitvis :yoparty.
Men hojen ville inte gå som jag vill :huvet.
Sista 20 milen gick han duktigt fett ,ingen tomgång o i lägre hastigheter gick han jävligt hackigt :död.
Eftersom jag har bredbands lambda på hojen (för logg möjligheter) såg jag hur mycket fett den gick (miljökorrekt afr värde är 14.7 . Högre värde magrare, lägre fetare) jag har ställt in den på 13.4-13-8 i snitt men i kväll låg den på 9.9-10.5 vilket är duktigt fett .
Provade att dela alla kontakter jag kom åt o körde i kontaktspray viket inte hjälpte :gnissla.

Men nu får den stå tills nästa vecka så får vi se om jag har ork o kolla på vad som bråkar med mig, någon som har några ideer :).

/Maveric

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Skön sep dag

Körde också en runda i helgen på (bara) ca 50 mil hemgång vid 16 tiden på söndag och härliga 25 grader i Alingsås trakten.

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Blev ingen långrunda till Stockholm av vissa skäl :gnissla.

Men det blev en hyfsat rejäl runda ändå :D ,tog o rundade Vättern idag så det landade på 85 mil :brinnerup.
Tur med vädret o hyfsat goa vägar bitvis :yoparty.
Men hojen ville inte gå som jag vill :huvet.
Sista 20 milen gick han duktigt fett ,ingen tomgång o i lägre hastigheter gick han jävligt hackigt :död.
Eftersom jag har bredbands lambda på hojen (för logg möjligheter) såg jag hur mycket fett den gick (miljökorrekt afr värde är 14.7 . Högre värde magrare, lägre fetare) jag har ställt in den på 13.4-13-8 i snitt men i kväll låg den på 9.9-10.5 vilket är duktigt fett .
Provade att dela alla kontakter jag kom åt o körde i kontaktspray viket inte hjälpte :gnissla.

Men nu får den stå tills nästa vecka så får vi se om jag har ork o kolla på vad som bråkar med mig, någon som har några ideer :).

/Maveric

Hallå Kolla slangen el kontakten på IAP sensorn (den under tanken) det blir så där då, orkar inte gå på tomgång men funkar på högre varv.

Prova o byt plats med den o AT sensorn den som sitter ovanför bromsvätkebehållaren bak för dom är lika.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Hallå Kolla slangen el kontakten på IAP sensorn (den under tanken) det blir så där då, orkar inte gå på tomgång men funkar på högre varv.

Prova o byt plats med den o AT sensorn den som sitter ovanför bromsvätkebehållaren bak för dom är lika.

Ska kolla det :tummenupp tack för tipset :krama.

/Maveric

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Då har man bytt styrlager en ganska smärtfri procedur:)
De va inget fel på de övre men de nedre har vatten kommit in
o gjort sitt, fanns inget fett kvar.:tummenner
Nu är de bara o gasa igen:banana

BRL-67

BRL-67
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
Gsx 1400-06
Hej jag behöver hjälp med att hitta en bild på en dbkiller till mitt akrapovic så att jag kan besiktiga den utan att behöva byta till original .
jag tänkte bygga en själv. Eller om någon har en till salu.:confused::confused:

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Hej jag behöver hjälp med att hitta en bild på en dbkiller till mitt akrapovic så att jag kan besiktiga den utan att behöva byta till original .
jag tänkte bygga en själv. Eller om någon har en till salu.:confused::confused:

Du klarar nog besiktningen med Akrapovic som den står. Jag har klarat mig alla tre gånger som jag besiktat hojen.

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Brukar du packa om blåset? vilden decibel brukar du hamna på?

Jag har aldrig packat om. Jag besiktade i våras och då tog besiktningsgubbarna fram mätutrustningen och då hade jag hela 1 dB tillgodo:D Läs tidigare i tråden så ser du upplevelserna från min senaste besiktning. De två tidigare gångerna har de inte ens mätt ljudninvån. Akra har ett ganska dovt ljud så det upplevs kanske inte så störande.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Jag besiktar också med Akra... de har aldrig mätt ljudnivån.
Men nu påstås det att de skall gå efter vad som står i regbeviset... och då lär det inte funka med Akrat mer.
De gör likadant på rökgaser på dieselfordon numer... går på det som står i regbeviset istället för "standardvärde". Flunkade besiktningen på vår Caravelle -07 pga det. :mad:

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
MT-09 2016
Hej din feta gsx (min gamla) blev besiktad utan db killer sist,, så det borde inte vara problem denna gången heller...MICKE

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
MT-09 2016
Hej den var på bes dagen innan jag köpte den enligt förra ägaren utan db killer så det borde funka nu med,,,trevligt att du e nöjd

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Nu är järnladyn såld och på väg till Blekinge i skrivande stund. Tackar för mig som 1400-ägare för stunden. Det är dock inte helt uteslutet att det blir en 1400 vid ett senare tillfälle igen. Just för stunden är det en Superduke som hägrar på höstrean.
Tackar för all hjälp och snabba svar som ni bidragit med under säsongen.

Ha det gott allesammans. / Björn

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...