GSX 1400 Turbofighter

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Då har både hoj och turbo inhandlats och därmed är bygget igång. Det är en GSX 1400 -02 som ska få fighterkläder och konstgjord andning.

Bifogat

• P1010100_2.JPG
    P1010100_2.JPG
    127.5 KB · Visningar: 1,494

trp

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
gsxr 750 -97
fighterkläder? en fighter har inga kläder :hihi . nädå förstår vad du menar. komma bli skit bra det dära :tummenupp

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Dedär är ett helrätt projekt! Kan inte vänta på att se resultatet :tummenupp

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
heliac skrev:
Då har både hoj och turbo inhandlats och därmed är bygget igång. Det är en GSX 1400 -02 som ska få fighterkläder och konstgjord andning.

Ska bli kul att se lite bilder från bygget.

Hur många HK har du som mål ?, måste finnas en hel del att plocka
från en 1400.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Häftigt häftigt! Det ska bli kul att se många bilder under byggets gång och när den är färdig! :) Vad är det för turbo? Ser inte riktigt på bilden. Det är väl sprut på den hojen? Blir det Marklunds extrasprut då eller? Hur fixar du kompsänkningen? Spacer eller andra kolvar? Så mycket info som möjligt hade varit bra! Dvs om du vill dela med dig av den... :hihi Lycka till med bygget!

Förresten, du har kanske redan sett det, men här är lite bilder på en GSX 1400 turbo. http://www.sandrpro.com/gsx1400turbo.htm Lite inspiration kanske? Om inte annat så kan du ju se lite av deras upplägg :tummenupp

/lahi

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
andersbrink skrev:
...eller snarare hur man inte lägger upp sitt turbobygge. Jämför avgaskrökar, turbomontering, intercooler och rördragning och jämför med ett svenskt turbobygge. Med lite planering går det få det snyggt med väldigt mycket pulver.
Oj, ja, det har du rätt i... bortse från mitt tidigare inlägg! Hann inte kolla på bilderna innan jag var tvungen att sticka, så jag bara postade länken... :rolleyes: Jaja! Heliac, bygg inte så... :)

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
klart kewlast
Den hojen i blå och vitt med gula öhlinare är ju ren orgie :gnissla
lycka till!

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Turbon på bilden är en Garret GT-17 men jag är inte helt säker på att jag ska använda den. Skulle tro att den klarar 220hk max, tanken är att det ska bli ett lättrycksystem med snabbspolat aggregat men...det kan lika gärna bli en HX-50 :D

För kompsänk tänkte jag göra en spacer under cyllen.. och soppatillförseln får ett MegaSquirt ta hand om.

Jonathan

Guest
andersbrink skrev:
:näsblod

Precis, bygg som Andersson, Lahi eller Marklund!

Nu blir jag väldigt fundersam..

Anar en viss ironi här.. eller tyckte du det såg ut som skit på riktigt :confused:

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Jonathan skrev:
Nu blir jag väldigt fundersam..

Anar en viss ironi här.. eller tyckte du det såg ut som skit på riktigt :confused:

Jo men nog såg det ganska "rörigt ut"...hade gått att göra det där en hel del snyggare. Men huvudsaken är ju att man är nöjd själv.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jonathan skrev:

Efter en väldigt snabb blick säger man kanske "å rackarns, va coolt med en turbo-1400'a" (för det ÄR det). Kikar man lite närmare ser man att man har vänt turbon bak-och-fram (för att slippa kapa/flytta de tvärgående ramrören) och fått knöla till grenrören så att 1'an och 4'an kommer in i en väldigt brant vinkel samt att avståndet till framhjulet kommer att vara smått. Röret från kompressorn till IC'n går tvärs under hojen istället för att dra upp på samma sida till gaveln och sen ut från vänster IC-gavel in till plenumet. Iofs petigheter men det skulle kunna se 'snyggare' ut rent tekniskt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati