CPMS
Medlem med medel-lem
Ett alternativ är att göra som Jojje säger men behåll hela orginalinsprutningen och använd MS som tilläggsinsprut. 4st extra insprutare i plenumet riktade in i trottelhusen, ta givarsignalerna (trottelposition, insugningtemp, motortemp) från orginalgivarna (brukar gå bra att dela givare med orginal ECU).
Mappa MS så den bara ger soppa under laddtryck och kanske tom. låta MS insprutet jobba mot en bredbands lambda och en AFR tabell.
Jojje mappar nog in detta i ett nafs
Fördelen är att orginalinsprutet sköter om allt bränsle på tomgång, under varmkörning och när motorn går som sugmotor så mappningen blir enklare.
Borde få bättre tomgångsegenskaper med orginal insprutarna också istället för att dunka dit 4 jättestora insprutare och försöka kontrollera dom på låga varv.
Vi snackar väl om att ta ut 3-400 hästar på bakhjulet eller ???
Mappa MS så den bara ger soppa under laddtryck och kanske tom. låta MS insprutet jobba mot en bredbands lambda och en AFR tabell.
Jojje mappar nog in detta i ett nafs
Fördelen är att orginalinsprutet sköter om allt bränsle på tomgång, under varmkörning och när motorn går som sugmotor så mappningen blir enklare.
Borde få bättre tomgångsegenskaper med orginal insprutarna också istället för att dunka dit 4 jättestora insprutare och försöka kontrollera dom på låga varv.
Vi snackar väl om att ta ut 3-400 hästar på bakhjulet eller ???
Last edited: