Northernadventures2015
Medlem
- Gick med
- 6 Jan 2022
- Hoj
- Harley Fatbob 2018
Blev mycket gjort idag, tur man har en granne som är som en gud med svetsen! Nu sitter alla motorfästen på plats och vi hann också förlänga grenröret och testmontera turbon så man får se hur mkt utrymme som finns för kylaren. Har även format om plenumet så det passar mot ramen. Lyckades även göra gavlar till plenumet så nu är det redo för svets tillsammans med grenröret som ännu bara är punktat.
Nu har jag lite frågor:
1. När det gäller plenumet, var ska jag gå in med tryckröret? I dasläget är hålet under men det finns inte plats där. Kan jag gå in från sidan?
2. Nästa fråga blir en kylar fråga.... org kylare är välvd, jag funderar på en rak så man kan köra intercoolern mot den, bra eller dåligt? Det är inte mkt plats att spela på.. .
3. Röret eller nippeln som ska in i plenumet vart ska det sitta? (Upptill, nertill) Ska det vinklas?
Nu har jag lite frågor:
1. När det gäller plenumet, var ska jag gå in med tryckröret? I dasläget är hålet under men det finns inte plats där. Kan jag gå in från sidan?
2. Nästa fråga blir en kylar fråga.... org kylare är välvd, jag funderar på en rak så man kan köra intercoolern mot den, bra eller dåligt? Det är inte mkt plats att spela på.. .
3. Röret eller nippeln som ska in i plenumet vart ska det sitta? (Upptill, nertill) Ska det vinklas?