Svingförlängning part 1.
Igår var jag med brorsan i himmelriket och ordnade fram ett par svingförlängningar som blev totalt 5 cm långa. Insticken blev 2,5 cm på varje sida. Vi började med att stabilisera ramen och sedan kapa den där det såg lämpligt ut. Sedan mätte vi för insticken som sedan frästes ut i en CNC maskin (vilken jäkla fantastisk maskin).
När det var klart gjorde brorsan en adapter så att jag kan få dit ett mindre oljefilter, typ från en nyare phazer, ett som är drygt 40mm istället för org som ligger runt 60mm. Gängen i motorn är orginal 3/4 16 och m20 x 1 för filtret. Nu har jag gjort så att filtergängen är m20 x1,5 vilket ger många fler möjligheter då de flesta filtren har den gängen.
Nästa steg blir att besöka aluminium svetaguden och bränna ihop svingen. Sedsn är det endast ett steg kvar för att få den godkänd och det är lite stöddigare bromsar. Där tänker jag mig R1 fram och förmodlugen också bak. Skivorna kunde jag ha orginal enligt vad SFRO killen sa.