Fast trycket i plenum vill du inte kompensera soppan för utan det är det trycket som passerar spjällen ner i motorn som är intressant. Själv har jag dubbla uttag efter varje spjäll, och kör ihop ett uttag från varje spjäll till mapsensorn
Fast trycket i plenum vill du inte kompensera soppan för utan det är det trycket som passerar spjällen ner i motorn som är intressant. Själv har jag dubbla uttag efter varje spjäll, och kör ihop ett uttag från varje spjäll till mapsensorn
Hej, håller på o planerar mitt turbo project I vinter, har grenrör, turbo, laddluftkylare etc.
Ska bygga ett plenum och det såg nestan ut som du hade ett färdigt "kit" varifrån köpte du alla rören o delarna??
Mvh, Ola alias #11
Jag har hört att bombarligan ska skrapa hjälmen på bulten i helgen, stämmer det?
Så där skall man ju inte avsluta säsongen....
Tur att det gick så pass bra med dig ändå
Skönt det gick så bra som det gick. Och att du själv klarat dig med en stukad tumme.
Vet du hur du stukade tummen ?
(Har själv upptäckt att en tumme kommer i klämm vid fullt styrutslag mellan styret och tanken på Sprint RS och tänker därför minska styrsutslaget i vinter. Efter ont i tummen efter en vurpa och bruten tumme mellan yttersta leden och tumnageln efter senaste vurpan.)
Den snygga rostfria ljuddämparen på hojen, är det den här ? Lätt moddad ?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...stfritt/RF-POLERAD-DAMPARE--635MM-2000037894/
Har själv stått på Biltema och önskat att rördiametern Di var ca 52mm.
Man kan ju svetsa på en kona o få ner den till 52 blev ju riktigt snyggt men den bullrar väl för mycket om man inte har turbo
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|